Cagiva Mito vs Sachs zz125

Kimze skrev:
Men snälla någon!
Ni tror inte att förarna spelar in en del i det hela också?
Mito snubben är kanske inte så haj på att växla osv som zz-sm
självklart! :fakta men en crm drar fortfarande inte en aprilia rs! det finns inte en chans! jo förresten. om crmen har 180 cc och effekt och massa trim! då drar den nog från 0-100km, men inte annars! :D
 
ModiN skrev:
självklart! :fakta men en crm drar fortfarande inte en aprilia rs! det finns inte en chans! jo förresten. om crmen har 180 cc och effekt och massa trim! då drar den nog från 0-100km, men inte annars! :D


Jag skrev inte att den drar en MITO :fakta
Jag skrev att MITO snubben kanske inte är så haj på att växla osv som zm-ss är och därför han drog honom på 0-100 :fakta
 
Kanske borde anordna "En dag på strippen" även för 125or!
 
Det spelar ingen roll om din Sm har 140 toppfart...

Behöver inte betyda att kortare växlar desto bättre acceleration, nej. Du förlorar mycket tid på att växla upp till 100 medan aprilian behöver inte växla så många gånger.

Sen att effekten är mycket värre gör det ännu mindre trovärdigt att din SM tar Aprilian.
 
Kimze skrev:
Men snälla någon!
Ni tror inte att förarna spelar in en del i det hela också?
Mito snubben är kanske inte så haj på att växla osv som zz-sm


jojo det är klart.. men om man tex en Nsr mot en crm.. dom har väll samma motor???
nsren är drevad till 170 km/h eller vad dom går i..
crmen är drevad till ca 140km/h
Vilken vinner då 0-100km/h?????
 
Last edited:
för h*lvete, sluta snacka skit o dra en runda om d istället , där ni låter den ena köra den andres och sen tvärtom, så ta tid, så ser ni vilken some snabbast när och vem some bästa på vilken hoj , HETT TIPS!
 
en offroad kan upplevas som snabbare i acc pga att du måste växla mer.....tex. min drac som jag hade acca lika bra med 15-drev som med 12kuggar just pga. att man tappar mellan växlingarna
 
drar mig ur den här diskussionen, den börjar urarta :hej
alla rs- och mitoåkare kan ju få ta ett rejs mot min pavesikart, jag lovar att ni går tysta därifrån :rofl
 
Last edited:
zz-sm skrev:
jojo det är klart.. men om man tex en Nsr mot en crm.. dom har väll samma motor???
nsren är drevad till 170 km/h eller vad dom går i..
crmen är drevad till ca 140km/h
Vilken vinner då 0-100km/h?????
Nsr:en så klart, är väl inte så svårt att lista ut.
 
zz-sm skrev:
Varför?? motivera.. tack

En hoj som är nerdrevad för mycke , då när man gasar så tappar man tid pga alla växlingar , och en nsr och crm har samma motor , MEN nsren är portad för att få mer på topp än på botten , nsren har ca 31 hästar , crmen har 26-27 hästar.

puss :tungan
 
Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Back
Top