Cagiva Mito-tråden

Det ska väck, men inte ännu ;) Men om man tar väck dem, är det inte lätt att det kommer in vatten när man tvättar?

Hur ofta måste man serva avgasporten? Vad ska man göra då?
Näe, så länge du har tanken nere är det inge probs, såtillvida att du inte har världens überhögtryckstvätt och saftar precis mot den lilla glipa där vattnet kan komma in...

Enligt boken ska den rengöras var 500:e mil har jag för mig. Lite överskattat i mina ögon, men ibland kan det vara bra att göra det.
 
Näe, så länge du har tanken nere är det inge probs, såtillvida att du inte har världens überhögtryckstvätt och saftar precis mot den lilla glipa där vattnet kan komma in...

Enligt boken ska den rengöras var 500:e mil har jag för mig. Lite överskattat i mina ögon, men ibland kan det vara bra att göra det.

Skönt, men när man kollar på olika brittforum så har de "derestricted snorkels", rätt så onödigt då alltså.

Det får räcka att göra det 1 gång per säsong :tummenupp

EDIT: Nu går den hyffsat bra :)

Det var egentligen inte förgasarfel utan felet var att snorklarna hade lossnat så att den drog in mer luft än den skulle så jag gjorde det tätt för typ 1 vecka sen och nu kör jag med bestyckningen som jag köpte den med och det funkar rätt så bra. Antagligen ska jag gå upp lite i munstycke för att det ska bli bättre när det är så här kallt men det skiter jag i då jag inte ska köra nu.

En konstig grej är att jag har 90 munstycke och nålen på tredje hacket uppifrån, org munstycke är 100 :va


Nån som vet färgkoden till röd Mito -99?
 
Last edited:
Vad har ni för huvudmunstycke i era ostrypta mito med 28mm Dellórto?
 
Hejsan!

Nu har det hänt något med miton. Den läcker olja någonstans.
Jag försökte kolla upp det för några veckor sen och se vart det kom ifrån, det var inte så värst lätt (jävligt tajt). Men vad jag tror är att det kommer ifrån avgasporten någonstans.

Någon som har haft något liknande problem som tros veta vad det kan vara och vad man ska göra?

Bifogade 3 bilder, tror inte dem är så mkt till hjälp dock.

Ska man låta den stå tills man har fixat det? Det är nog inte så smart och starta och köra den va med tanke på att den stått så i ca 2-3 veckor snart?


Mvh Johan

:confused: nån?
 
Ta av kåporna o kolla motornspackningar och andra ställen som det kan tänkas komma ifrån t ex. avgasporten. Det kan ju vara så att det bara är att byta en packing eller lappa med lite packingsmassa. Du får aktivt leta efter läckan och vad se vad som kan göras åt det. Det räcker inte att lysa med en ficklampa innanför kåporna.

Hör av dig till en verkstad i värsta fall och hör med dem. Biscaya Motor

Hoppas det löser sig! :)
 
Ta av kåporna o kolla motornspackningar och andra ställen som det kan tänkas komma ifrån t ex. avgasporten. Det kan ju vara så att det bara är att byta en packing eller lappa med lite packingsmassa. Du får aktivt leta efter läckan och vad se vad som kan göras åt det. Det räcker inte att lysa med en ficklampa innanför kåporna.

Hör av dig till en verkstad i värsta fall och hör med dem. Biscaya Motor

Hoppas det löser sig! :)

lyssna inte på honom, han ljuger! :tungan
 
Är ju värsta pölen?

Så mycket kan det fasen inte läcka från avgasporten/avgasmynningen.
 
Nån?

Tycker att man borde ha koll på sånt här om man kör ostrypt Mito :va
Tror jag hade 130. :) Inte helt säker dock...

Det är bra, som sagt är ju första steget mot förbättring att erkänna!
Säg nu att du är en smutsig liten apa och att du är värdelös. :)



Edit: Annars blir du kokt i bajs!
Okej. :) Ja, du är en smutsig liten apa och du är värdelös! Du luktar jävligt illa också...
 
Last edited:
Ta av kåporna o kolla motornspackningar och andra ställen som det kan tänkas komma ifrån t ex. avgasporten. Det kan ju vara så att det bara är att byta en packing eller lappa med lite packingsmassa. Du får aktivt leta efter läckan och vad se vad som kan göras åt det. Det räcker inte att lysa med en ficklampa innanför kåporna.

Hör av dig till en verkstad i värsta fall och hör med dem. Biscaya Motor

Hoppas det löser sig! :)

Hade tänkt rulla upp den till ett garage och kolla igenom den lite bättre nu i veckan..

Ja de hoppas jag fan med att det gör haha! :P

Är ju värsta pölen?

Så mycket kan det fasen inte läcka från avgasporten/avgasmynningen.

Jaa, det är värsta pölen, fattar inte :huvet .
Vi snackade med nån återförsäljare, och dem sa att 2 taktarna läcker ut olja i avgassystemet när dem gått på låga varv?
Det sprutar ju ut olja om jag startar hojen och varvar lite... så det kanske ligger en stor pöl i avgassystemet? :va
 
Hade tänkt rulla upp den till ett garage och kolla igenom den lite bättre nu i veckan..

Ja de hoppas jag fan med att det gör haha! :P



Jaa, det är värsta pölen, fattar inte :huvet .
Vi snackade med nån återförsäljare, och dem sa att 2 taktarna läcker ut olja i avgassystemet när dem gått på låga varv?
Det sprutar ju ut olja om jag startar hojen och varvar lite... så det kanske ligger en stor pöl i avgassystemet? :va
Ja, det låter som den behöver en rejäl titt! Du har ju gott om tid att fixa den till nästa säsong! :)
 
cagiva mito

Någon som vet om det går att installera bensin mätare på en mito?
Vad kan det kosta? Det kan ju va skönt att slippa räkna mil ...

Btw Någon som har en Mito att sälja till våren? Helst för en rimlig summa. Ska ba bli av med moppen först :)
 
Last edited:
Någon som vet om det går att installera bensin mätare på en mito?
Vad kan det kosta? Det kan ju va skönt att slippa räkna mil ...

Btw Någon som har en Mito att sälja till våren? Helst för en rimlig summa. Ska ba bli av med moppen först :)

Tanken är på 14 liter och en lampa sätts igång när det är 6 liter kvar. Du behöver ingen "bensin mätare" då väl?
 
Har man varit i Göteborg och hämtat hem en mito till sthlm :yoparty

SATAN va den går asså :Bugar ostrypt med 35mm föggen :D

Så det är alltså 6 liter kvar när lampan börjar lysa? tankade ca 7 liter å hade lite kvar i tanken innan å så började den lysa ganska fort igen :näsblod trodde lampan lös vid 1 liter^^

Hade 350 munstycke (mikuni-skala?) i fast den var strypt :S den bluddrar på 1an 2an när man drar på så borde nog byta ner lite, ingen som vet var de har/haft på sina 35or ostrypt?
 
Hur gick det med miton? :)

Den har slutat läcka olja på nåt konstigt vänster :confused: men har dock problem med att få igång den nu.. den går varken igång på startmotorn eller om jag springer igång den.. vad kan problemet vara tror du?

Vad jag vet så är det en som är intresserad av den. Har snackat med honom på ett annat forum :)

de är en gosse som är intresserad av den ja :tummenupp
 
Back
Top