Caferacers Göteborg ��

E.M

Ny medlem
Gick med
30 Mar 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati sport classic
Det blev tidig utfärd för min del.. Blev kaffe i garaget vid 10.00, vi blev tre Ducatister som åkte
till ett poänglöst besök på Bike ( kunde lika gärna sålt kök eller vitvaror i den butiken, totalt karaktärslöst.. )

Sedan blev det en fin tur till Rörtången, vidare till Skärhamn för lunch.
Mycket köra och mindre fika denna dag..

Ses förhoppningsvis nästa lördag
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Själv var jag bortrest i lördags, dessvärre.

Ses förhoppningsvis nästa lördag
Då är det midsommar! Och ingen av oss bör väl köra hoj bakis och skakis ... ;) Men det kommer nya lördagar! Att ses på Marmelad på Mariagatan funkade bra.
 

Johan Olers

Ny medlem
Gick med
27 Apr 2013
Ort
Göteborg
Hoj
2013 Triumph Thruxton
Själv var jag bortrest i lördags, dessvärre.

Då är det midsommar! Och ingen av oss bör väl köra hoj bakis och skakis ... ;) Men det kommer nya lördagar! Att ses på Marmelad på Mariagatan funkade bra.

Hej,

Var också bortrest och kommer så vara kommande två helger.

Vad tror ni om en Marmelad-fika + tur mitt i veckan?

Trevlig midsommar:)

/Johan
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Låter bra, Johan. Bara att skriva något i tråden när du känner dig sugen på en spontantur/-fika så får man hoppas att någon mer kan hänga på! Viktigt att vi alla läser tråden flitigt för att detta skall funka.

Själv träffade jag på wapper (av en händelse) i går eftermiddag och vi tog en tur till Marmelad, fick oss en kopp och lite hojsnack.

Sakta men säkert bygger vi en caféracerkultur i stan.
 

p e r

Ny medlem
Gick med
27 May 2013
Ort
Göteborg
Hoj
W800
IMG_1998.jpg
tidig körning till marstrand i morse, kornhalls färja 06.25 och sen kaffe i solen på kajen.
hemma igen med familjen lagom till frukost.
nån som hänger med nästa gång?
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Morgonturerna kan vara magiska! Synd att man är så morgontrött.. :) zpeciellt imorrn, haha
 

p e r

Ny medlem
Gick med
27 May 2013
Ort
Göteborg
Hoj
W800
Skulle gärna hänga på. Har dock en presentation på fredag och vet ej ännu om jag kan avvara torsdagskvällen.
Återkommer!
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Får dessvärre avstå på torsdag. Har plikter hemma + måste ha en kväll att planera rutt, packning, fixa däcktryck, tankning å så inför kommande helgens The 2013 Triumph Thruxton Lake Vättern Tour.

Vi rullar lördag morgon senast kl. 8 och är hemma igen söndag em/kväll. En riktigt fin tur på småvägar c:a 95 mil under två dagar. Bara att hänga på för den som kör en Thruxton, Bonneville eller Scrambler. Vi övernattar på vandrarhem i Jönköping.

(Jag, vet... Jag gillar egentligen inte turer där det är "bara för oss som kör ett visst märke". Men den här turen har som affärsidé att vara en smal trajja-träff för folk från olika delar av landet. Så därför "Triumph Only", på just den här turen.

Bortsett från denna märkesnördighet ;) så är det en helt öppen tur, den som har lust att vara med är välkommen! Vi är 8-9 hojar som åker som det ser ut nu. PM:a vid intresse.)
 
Last edited:

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Får dessvärre avstå på torsdag. Har plikter hemma + måste ha en kväll att planera rutt, packning, fixa däcktryck, tankning å så inför kommande helgens The 2013 Triumph Thruxton Lake Vättern Tour.

Vi rullar lördag morgon senast kl. 8 och är hemma igen söndag em/kväll. En riktigt fin tur på småvägar c:a 95 mil under två dagar. Bara att hänga på för den som kör en Thruxton, Bonneville eller Scrambler. Vi övernattar på vandrarhem i Jönköping.

(Jag, vet... Jag gillar egentligen inte turer där det är "bara för oss som kör ett visst märke". Men den här turen har som affärsidé att vara en smal trajja-träff för folk från olika delar av landet. Så därför "Triumph Only", på just den här turen.

Bortsett från denna märkesnördighet ;) så är det en helt öppen tur, den som har lust att vara med är välkommen! Vi är 8-9 hojar som åker som det ser ut nu. PM:a vid intresse.)

Glöm inte kedjespelet!
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top