Caferacer GSX 1100E -80

Det blir nog grymt snyggt det där... :tummenupp Kommer det bli några sidokåpor?

Ne, det ska vara öppet under sadeln...

Så då har man plastat bakdelen. Blev ganska bra, men grymt mycket slip jobb återstår:död
Kommer bli lite små pilligt att få överdelen att passa perfekt.

Orkade tom. släpa med mig min stora kamera så nu är det liiiite bättre bild.

// Linus
 

Bifogat

  • 1.jpg
    1.jpg
    135.2 KB · Visningar: 360
Last edited:
Nu börjar man tröttna fatta fetta mycket på slipa och spackla...
Men man börjar närma sig ett färdigt resultat oxå.... om ett tag :huvet

Efter 8 h slipning....

// Linus
 

Bifogat

  • PICT0019.JPG
    PICT0019.JPG
    106.7 KB · Visningar: 220
  • PICT0021.JPG
    PICT0021.JPG
    97.7 KB · Visningar: 174
  • PICT0022.JPG
    PICT0022.JPG
    97.1 KB · Visningar: 253
Nice! Nu börjar du få till det vet ja, kämpa på med slipandet, och nöj dig med denna form och ändra dig inte ännu en gång, kör på detta nu, så att tanten få åka med en gång i sommar iaf!

Fan, kan du inte slänga på en bak-slang så vi får lite bättre propotioner på grejorna. Nåja, tycker allt att det börjar ta sig!

Har du nån tanke på bak-ljus?
 
Nu börjar man tröttna fatta fetta mycket på slipa och spackla...
Men man börjar närma sig ett färdigt resultat oxå.... om ett tag :huvet

Efter 8 h slipning....

// Linus

vet vad du menar.. jag tog tag i mitt shit idag.. gick förvånansvärt bra.. bara lite finjobb på bakkåpan kvar :)
 
Nice! Nu börjar du få till det vet ja, kämpa på med slipandet, och nöj dig med denna form och ändra dig inte ännu en gång, kör på detta nu, så att tanten få åka med en gång i sommar iaf!

Fan, kan du inte slänga på en bak-slang så vi får lite bättre propotioner på grejorna. Nåja, tycker allt att det börjar ta sig!

Har du nån tanke på bak-ljus?

Ska försöka lämna in fälgarna på blästring och lack nu i veckan och sko om dom sedan.
 
Last edited:
Äntligen är man nästan klar med bakkåpan...blev inte en ny.. bara lite slipning kvar nu på den gammla.:rolleyes:
Har iaf börjat med batterilådan/passagerarstödmojäng. Blev sjukt tajt. är ca 2 mm till godo för att batteriet inte ska sticka ner under ramen eller vad man ska säga.
Tur att det inte är så mycket el... går och klämma in resten i bakkåpan oxå :yoparty

// Linus
 

Bifogat

  • DSC00276.JPG
    DSC00276.JPG
    63.1 KB · Visningar: 150
Äntligen är man nästan klar med bakkåpan...blev inte en ny.. bara lite slipning kvar nu på den gammla.:rolleyes:
Har iaf börjat med batterilådan/passagerarstödmojäng. Blev sjukt tajt. är ca 2 mm till godo för att batteriet inte ska sticka ner under ramen eller vad man ska säga.
Tur att det inte är så mycket el... går och klämma in resten i bakkåpan oxå :yoparty

// Linus

Bravo! Bra tempo!
Är bakfjädringen klar nu?
/J
 
Gjorde om det undre fästet förut så det ska in på svetsning igen innan lack, annars e det klart.

Tempo vet jag inte... Tycker att det går långsamt, fast man är i garaget 2-3 ggr i veckan..

// Linus

Ok. Vad skönt!

Jo men jag vet hur lång tid det tar att customisera en hoj eller bil. Det är ju som att bygga en prototyp. Man får göra allt flera ggr. Så jag tycker att du pinnar på riktigt bra! Jag gissade faktiskt på att du körde tre ryck i veckan! :)
Det blir förlösande snart, när du succesivt börjar få lack på fler och fler delar!

:tummenupp

/J
 
Äntligen är man nästan klar med bakkåpan...blev inte en ny.. bara lite slipning kvar nu på den gammla.:rolleyes:
Har iaf börjat med batterilådan/passagerarstödmojäng. Blev sjukt tajt. är ca 2 mm till godo för att batteriet inte ska sticka ner under ramen eller vad man ska säga.
Tur att det inte är så mycket el... går och klämma in resten i bakkåpan oxå :yoparty

// Linus


ser bra ut :tummenupp

själv snittar man väl 2 kvällar o en hel helgdag i garaget..
men på kvällarna bruka man inte hinna så mycket :)
 
Så nu har men fixat en liten lista på allt som behövs göra.

De närmaste stegen är att fixa:
-Köpa fram å bak-lampa så man kan göra klart bakkåpan.
-Fotpinnefästen (både förare å passagerare)
-Styrdämpare fästen
-Svetsa klart ramen samt snygga till den

Sedan är det lite småpill och polering + lack

Det jag tänkte på är styrdämpare...
Har tänkt skaffa en öhlinare men blir lite fundersam om detta är att ta i...?! Kostar ju runt 1500-2000:- beg.
Det är ju ingen supersporthoj jag bygger så frågan är om jag kommer märka någon skillnad på en "vanlig" billiga bengt styrdämpare vs. Öhlinaren? :va

// Linus
 
Så nu har men fixat en liten lista på allt som behövs göra.

De närmaste stegen är att fixa:
-Köpa fram å bak-lampa så man kan göra klart bakkåpan.
-Fotpinnefästen (både förare å passagerare)
-Styrdämpare fästen
-Svetsa klart ramen samt snygga till den

Sedan är det lite småpill och polering + lack

Det jag tänkte på är styrdämpare...
Har tänkt skaffa en öhlinare men blir lite fundersam om detta är att ta i...?! Kostar ju runt 1500-2000:- beg.
Det är ju ingen supersporthoj jag bygger så frågan är om jag kommer märka någon skillnad på en "vanlig" billiga bengt styrdämpare vs. Öhlinaren? :va

// Linus



Lr en original Suzuki... Roger hade väl en till salu tidigare, kanske finns den kvar? Men du kanske redan har kollat med honom.

/Uffe
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top