Caferacer GSX 1100E -80

Det finns fler som har tråkigt på jobbet :tråkad

Tycker det låter ball med svarta kåpor/tank och någon färg på ramen istället. Men inte gul, jag tycker kombinationen gul-svart är alldeles för obehaglig. Mycket hellre orange om du vill ha stuns, metallic. Annars funkar ju alltid blått och svart på en suzuki! Kanske blir ball med lite "omvänt"... Själv hade jag utan tvekan lackat ram och fälgar i pärlemovit, men jag har snöat in lite på svartvitt med min egen hoj så det är väl därför...

ja orange.. kika på nya duke990r el vad den heter..
mattsvart/svart med orange ram, hur coolt som helst :yoparty
 
Sitter nu och har aptråkigt på jobbet. Sitter och funderar på färgsättning och hur man ska göra med passagerar fotpinnar...?!

Kåpor och tanken blir nog svarta med några coola dekaler/stripes. Men jag funderar över om man ska lacka ramen och fälgarna i någon annan färg för att få lite stuns, typ gul.... Idé?

Fotpinnar funderar jag att göra som dom har på katana ramarna, men det kan se lite klumpgit ut...
Har ett par pass.pinnar från en blade som man kan änvända och sätta där över och undre bakramen möts (:confused: ? om Ni förstår) men det kan bli lite för högt...

Aja vet inte, har bara tråkigt.:rolleyes:

// Linus





Svart med linjer i guld a'la John Player Special Lotus. Kolla detta:

bug%20resto06%20014.jpg
 
Pelvan! Broder!
Tack för samtalet tidigare ikväll, och grejerna.
Var har du varit nu? På F1-museum?
JPS var "da shit" när man var liten, med Ronnie Peterson.
Jag ville ha allt med den loggan på, och har nog kvar en cigarettburk!
 
Var nere i garaget tills nu.
Pillat dit alla fästen för baken, det gammla låset till limpan + fästet för bakbomsstaget.
Funderat mycket på färg....
Färgval är knepigt :va

// Linus
 
Last edited:
JPS-lack vore rätt coolt!
Kommer ni ihåg Nortons come-back på Isle of man, med wankelmotorn?
Tror det var 91.
Svarta med JPS loggan på kåpan...
Djävligt stiligt!
 
Nu har man gjort det igen, ändrat sig.
Vill nog inte ha org. baken. :huvet
Den blir inge bra, blir för brett och klumpigt.

Vad tror ni om att kapa av bakramen och gör en helt ny som är lättare.
Den gammla är ju onödigt stark och tung pga. den gammla upphängningen.
Om man kapar av den och fäster en ny med öron eller om man svetsar fast den rak på ramen. Der borde ju inte skada styvheten i resten av ramen...?

Blir något åt det här hållet i så fall.

Tipz på bakar... tas i mot tacksamt. Letat igenom hela internet men inte hittat något som upphetsar en, ska ju passa på en gsx oxå....:näsblod
Blir nog en färdig bak, för nu börjar tiden rinna iväg och helgerna börjar bli uppbokade. Snart vår ju :gnissla
 

Bifogat

  • IMG_4883.jpg
    IMG_4883.jpg
    51.6 KB · Visningar: 127
  • 10883.jpg
    10883.jpg
    97.1 KB · Visningar: 215
  • Emerald_EFE_05.jpg
    Emerald_EFE_05.jpg
    66 KB · Visningar: 136
Last edited:
Nu har man gjort det igen, ändrat sig.
Vill nog inte ha org. baken. :huvet
Den blir inge bra, blir för brett och klumpigt.

Vad tror ni om att kapa av bakramen och gör en helt ny som är lättare.
Den gammla är ju onödigt stark och tung pga. den gammla upphängningen.
Om man kapar av den och fäster en ny med öron eller om man svetsar fast den rak på ramen. Der borde ju inte skada styvheten i resten av ramen...?

Blir något åt det här hållet i så fall.

Tipz på bakar... tas i mot tacksamt. Letat igenom hela internet men inte hittat något som upphetsar en, ska ju passa på en gsx oxå....:näsblod
Blir nog en färdig bak, för nu börjar tiden rinna iväg och helgerna börjar bli uppbokade. Snart vår ju :gnissla


hhaahaha.. äntligen... våga korta baken :yoparty

går ändå o åka 2 sitsigt :tummenupp
kanske kapa nedre bakramen o vinkla upp den del man sitter på... bara lite.. sen svetsa ett nytt stag nerifrån fast den ska sitta lite högre upp en orginalet?
 
Nu har man gjort det igen, ändrat sig.
Vill nog inte ha org. baken. :huvet
Den blir inge bra, blir för brett och klumpigt.

Vad tror ni om att kapa av bakramen och gör en helt ny som är lättare.
Den gammla är ju onödigt stark och tung pga. den gammla upphängningen.
Om man kapar av den och fäster en ny med öron eller om man svetsar fast den rak på ramen. Der borde ju inte skada styvheten i resten av ramen...?

Blir något åt det här hållet i så fall.

Tipz på bakar... tas i mot tacksamt. Letat igenom hela internet men inte hittat något som upphetsar en, ska ju passa på en gsx oxå....:näsblod
Blir nog en färdig bak, för nu börjar tiden rinna iväg och helgerna börjar bli uppbokade. Snart vår ju :gnissla


Jag gillar inte den baken! Den macthar inte resten av hojen. Ser ut som att ägaren eg ville ha en nyare hoj men hade inte råd så han monterade en modern bakdel och sen var pengarna slut.
 
Nu har man gjort det igen, ändrat sig.
Vill nog inte ha org. baken. :huvet
Den blir inge bra, blir för brett och klumpigt.

Vad tror ni om att kapa av bakramen och gör en helt ny som är lättare.
Den gammla är ju onödigt stark och tung pga. den gammla upphängningen.
Om man kapar av den och fäster en ny med öron eller om man svetsar fast den rak på ramen. Der borde ju inte skada styvheten i resten av ramen...?

Blir något åt det här hållet i så fall.

Tipz på bakar... tas i mot tacksamt. Letat igenom hela internet men inte hittat något som upphetsar en, ska ju passa på en gsx oxå....:näsblod
Blir nog en färdig bak, för nu börjar tiden rinna iväg och helgerna börjar bli uppbokade. Snart vår ju :gnissla


Håller med... ÄNTLIGEN!! Hojen din kommer bli sååå cool :yoparty nu blir bygget mer intressant å följa :)
 
Pelvan! Broder!
Tack för samtalet tidigare ikväll, och grejerna.
Var har du varit nu? På F1-museum?
JPS var "da shit" när man var liten, med Ronnie Peterson.
Jag ville ha allt med den loggan på, och har nog kvar en cigarettburk!

JPS är bara så jävla snyggt! Guld mot svart botten. Tar man det ett steg längre så ser man till att guldlinjerna blir gjorda i baldguld. Knappast billigt men sjuuuk posörfaktor!!

Skoj att prylarna funkade doktorn!! Du ska få kika på min topp nästa vinter!
 
Nu har man gjort det igen, ändrat sig.
Vill nog inte ha org. baken. :huvet
Den blir inge bra, blir för brett och klumpigt.

Vad tror ni om att kapa av bakramen och gör en helt ny som är lättare.
Den gammla är ju onödigt stark och tung pga. den gammla upphängningen.
Om man kapar av den och fäster en ny med öron eller om man svetsar fast den rak på ramen. Der borde ju inte skada styvheten i resten av ramen...?

Blir något åt det här hållet i så fall.

Tipz på bakar... tas i mot tacksamt. Letat igenom hela internet men inte hittat något som upphetsar en, ska ju passa på en gsx oxå....:näsblod
Blir nog en färdig bak, för nu börjar tiden rinna iväg och helgerna börjar bli uppbokade. Snart vår ju :gnissla

Frågan är om du vill bygga en Streetfighter eller en Caferacer? Med den korta baken ser den ju inte alls ut som en Caferacer som jag tycker ska ha mer klassiska linjer. Sen om det är snyggast med kort eller lång bak är ju en annan sak även om jag själv tycker den kortade orginalbaken är klart snyggast än så länge. Ingen annan än du själv kan ju svara för vad du tycker är snyggt och vill bygga för hoj.

Du har säkert redan sökt upp varenda bild av caferacers på nätet men jag slänger upp en länk från en annan tråd för intresserade:
http://www.caferace.com/cafepix.html

Lycka till med bygget, ska bli intressant att se hur slutresultatet blir.
 
Så då är man tillbaka på de gammla spåren med min ursprungliga PS bild som förebild.

Nu när man har provat de flesta spåren så tror jag detta är det rätta.
Har även kapat av bakramen lite till...

Tyvärr så blev det bara en askacklig bild :näsblod

// Linus
 

Bifogat

  • DSC00272.JPG
    DSC00272.JPG
    55.9 KB · Visningar: 187
  • GSX1100.jpg
    GSX1100.jpg
    46.3 KB · Visningar: 114
Last edited:
Så då är man tillbaka på de gammla spåren med min ursprungliga PS bild som förebild.

Nu när man har provat de flesta spåren så tror jag detta är det rätta.
Har även kapat av bakramen lite till...

Tyvärr så blev det bara en askacklig bild :näsblod

// Linus


hey hey ser grymt ut :tummenupp
 
Så då är man tillbaka på de gammla spåren med min ursprungliga PS bild som förebild.

Nu när man har provat de flesta spåren så tror jag detta är det rätta.
Har även kapat av bakramen lite till...

Tyvärr så blev det bara en askacklig bild :näsblod

// Linus

Inte så dålig bild tycker jag, man ser ju klart hur hojen kommer bli.. Kan hålla med om att det vore mer klassiskt med en lång bak, men hur coolt är det?? Gillar klart den bakdel du gjort nu, behöver inte ändras nått tycker jag, en modern caferacer har kort bak:yoparty
 
Tror att jag har alla bitar på plats oxå med batteri och bön pall.
Ska ha en kutslock som går att lyfta av och batteriet kommer förhoppningsvis få plats under bön pallan :gnissla
Men hur jag ska fästa locket är fortfarande en nöt som tåls att tänka på:va

Kommer bli bra, bara jag får till en bra avgjutning av skiten oxå... :gnissla

// Linus
 

Bifogat

  • GSX1100.jpg
    GSX1100.jpg
    46.9 KB · Visningar: 133
Last edited:
Tror att jag har alla bitar på plats oxå med batteri och bön pall.
Ska ha en kutslock som går att lyfta av och batteriet kommer förhoppningsvis få plats under bön pallan :gnissla
Men hur jag ska fästa locket är fortfarande en nöt som tåls att tänka på:va

Kommer bli bra, bara jag får till en bra avgjutning av skiten oxå... :gnissla

// Linus

Det blir nog grymt snyggt det där... :tummenupp Kommer det bli några sidokåpor?
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top