Cafe racer yamaha xj 900 -83

colt1860

Guest
Ok ,blir en cafe hoj iallafall ville bara höra om någon viste om någon tank som passa inget annat
 

gundj

Snygggubbe
Gick med
3 Sep 2019
Ort
-
Hoj
Ducati 900SSie, Multi 1000S DS, 1098S, Suzuki GSX1100EF -84 & Yamaha SR500 - 91
Ok ,blir en cafe hoj iallafall ville bara höra om någon viste om någon tank som passa inget annat
OK, så står vi skeptiker där med lång näsa och tycker att det blev ändå rätt bra. :brinnerup
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Gör en mastodont original-renovering istället, mycket fränare med en top-notch xj900 i nyskick....
Nu har väl TS redan bestämt sig, men jag håller med dig. Och är XJ 900 så lämplig som grund för bygget, den har ju kardan?
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Nu har väl TS redan bestämt sig, men jag håller med dig. Och är XJ 900 så lämplig som grund för bygget, den har ju kardan?
Vaxa den, sätt på ett par Krauser-väskor och åk jättelångt.

Kardanhojar, max nedlägg + motorbroms = tomtebloss så det står det härliga till. Skinnställ på!

Jag tror inte att det blir någon dialog om alternativa tankar här. Å en tvetydighet där. :)
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Jag är ju en som gillar cafe racers men en cafe racer som baseras på en 80-tals radfyra kan jag väl mer tänka mig vara mer åt hojarna som hyson postat bilder på. Jäkla så snygg XS650 eller vad det nu är för Yamaha twin på bilden.

Mitt eget bygge är väl så där och baseras ju också på en 80-tals hoj så jag ska väl egentligen hålla käften ? Dock med en gnutta vässad parallell twin och dubbla stötdämpare bak som en något förmildrande omständigheter ? Men hjulen, tanken och avgasbandaget drar ner det hela rejält.
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Det är nog ingen risk att TS tar åt sig, han har ju redan avregistrerat sig från SH.
Japp, det märktes att han inte var nöjd med de svar han fick.
Nu är det betydligt fler läsare här än de som är reggade och inloggade. Kanske smyger han runt fortfarande eller så hänger han på Facebook istället. Jag har sett flera som varit här men som söker upp likasinnade på fejan istället.
Lika bra det och vi bryr oss ju inte om bredd och återväxt på SH.

Den gula 900an. var i alla fall ett exempel på ett snyggt bygge på ett rätt trist utgångsmaterial.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
En bild till alla utom ts.
Det ligger en begagnad hoj ute på blocket för endast 45 000. Bara att sätta igång.

View attachment 468664


View attachment 468665



Bara 45.000... :eek:


Visst, under 1000 mil och säkert jättefin - men det känns inte som den modellen är där riktigt ännu.
Någonsin...?

Den gula gillar jag också!
Den har en jädra stance och ser ut att göra 200 stillastående.
Lite märkligt att man fått total Yamahakänsla utan speedblocks.
Dekoren är verkligen rätt, och tanken kommer från annan Yamahamodell.

Gillar riktiga rearsets, flatslides och ekerhjulen - det betyder verkligen mycket.
Men, den är snyggast ur just den avbildade vinkeln.
Kåpan funkar inte riktigt i avbildning rakt från sidan eller snett framifrån - men det är ändå ett läckert bygge.


Lufthålen i bromsskölden ser dock lite cheezy ut...
 

MickeZX7R

Posör
Gick med
2 Jun 2015
Ort
Karlskrona
Hoj
CBR1000RR, 700 CL-X Sport, 500W Bafang
Bara 45.000... :eek:


Visst, under 1000 mil och säkert jättefin - men det känns inte som den modellen är där riktigt ännu.
Någonsin...?

Den gula gillar jag också!
Den har en jädra stance och ser ut att göra 200 stillastående.
Lite märkligt att man fått total Yamahakänsla utan speedblocks.
Dekoren är verkligen rätt, och tanken kommer från annan Yamahamodell.

Gillar riktiga rearsets, flatslides och ekerhjulen - det betyder verkligen mycket.
Men, den är snyggast ur just den avbildade vinkeln.
Kåpan funkar inte riktigt i avbildning rakt från sidan eller snett framifrån - men det är ändå ett läckert bygge.


Lufthålen i bromsskölden ser dock lite cheezy ut...
- "..ser ut att göra 200 stillastående". Det är minst lika snabbt som fartränder!
 
Nyheter
Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Top