Caféracer av en Honda CX500 eller "Att sminka en gris"

Just nu blir det originalfälgarna men jag hyser ju en dröm om ett par trevliga ekerfälgar i framtiden, det skulle se bra ut. Pga kardandriften så kan man ju inte ta riktigt vilka fälgar som helst och skruva på men jag har ju sett ganska smarta ombyggnader (där man använder originalnaven ihop med ett par påskruvade ringar, ett par nya fälgbanor och en knippe ekrar) som ser ganska bra ut.

Det är den där länken jag sett tidigare men om jag ska göra det måste jag hitta på ett sätt att kunna göra de inre ringarna lite smalare och smidigare, jag tycker de där är alldeles för breda. Man kanske iaf skulle kunna skära ur dem lite så de inte ser så gedigna ut.
Jag har också sett kitet som du nämner nånstans, tyvärr med samma breda ringar.

Dessa hade jag på min Triumph Tiger sport och den lät hur bra som helst, har en kompis som var ute och cyklade när han hörde mig förta gången och han trodde att det var ett gammalt jaktplan som kom, men att besikta med dessa är bara att glömma.
Mvh. Roffe.

skulle vilja påstå att de låter lika mycket som raka rör med dom där.
kolla eft nån månad och de fanns ingen dämpull kvar. men dom ser bra ut! :tummenupp

Jag kan tänka mig att de inte dämpar så jättemycket men man får väl packa dem ordentligt och kanske sätta i nån bricka som stryper motorn så den knappt funkar innan besiktning. :)

Ljuddämparna sitter på plats bortsett från att det saknas fästöron i ramen. När de öronen är fixade är det dags att plocka ned bakdelen på hojen och lacka den nya bakramen lite halvskapligt innan det är dags att montera ihop motorcykeln på riktigt.
Förgasarna är bortplockade för rengöring också. Jag kollade lite i dem men hittade inget självklart fel på dem men efter en ordentlig rengöring borde den gå fint igen.

Min CX med ljuddämpare.jpg

Last edited:
Ikväll hjälpte en kompis, som är lite mer erfaren av glasfiber, mig att forma en sadelbotten som ska kläs med nåt snyggt efter att jag trimmat till den lite..
Kuts.jpg

Den blir ju riktigt snygg den sminkade grisen!:) Du har fått till ett riktigt sjysst lut på hojen, fina linjer!

Tack!

Ja det var lite kapande och trixande med höjder både bak och fram innan man fick till stuket men jag tycker faktiskt också att det blev ganska bra!
Hade jag gjort om det idag så hade jag nog gjort vissa småsaker annorlunda, tex så hade jag nog använt mig av en bredare kuts, det hade nog gjort sig bättre mot tanken. Men som sagt, jag är faktiskt ganska nöjd med den, nu väntar jag bara på att få hem ett par kortare vajrar och att väglaget ska tillåta en provkörning så man ser att den går som den ska också :)

Sketasnygg! Tycker ändå den ser nätt och fin ut med den lilla cutsen, en bedrift i sig med dom hojarna.. :thumbup::beer:

Snyggt!
Är själv sugen på att bygga "nåt" av en cx eller gl..
Har du vägt skapelsen?

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...