Cafébygge på CB 500

Blev en kort film med lite gött drag på rullen idag när det var färdigjusterat :rock

[youtube-id]<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/Y5LcuxWdi3A&hl=en&fs=1"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/Y5LcuxWdi3A&hl=en&fs=1" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/youtube-id]

:yoparty verkar bli sjukt grym hoj, hoppas man får se den fara runt i trakterna i sommar :tummenupp

hehe det är skillnad på byggare och byggare, en annan har ju bögskruvat några minuter i halvåret på mitt VTR projekt (+2år in the making nu) :glömdet

Ända mot änga kan ingenting hända, men vänder man på steken... :)

Lugnt på Caféfronten just nu.....får se när jag kan hämta ner hojen till Göteborg och fortsätta.
Tyvärr innebär detta troligtvis att den inte kommer att bli klar förrän någon gång under sommaren. Men lika nöjd är jag för det för jag har nämligen köpt mig en liten ny leksak......min drömhoj för att vara exakt!
Harley Davidson Shovelhead 1969.
Kommer att få en ny kostym och lite annat men den här hojen ska köras så fort solen tittar fram.

Bifogat

• Shovel.jpg
    Shovel.jpg
    238.8 KB · Visningar: 256
Lugnt på Caféfronten just nu.....får se när jag kan hämta ner hojen till Göteborg och fortsätta.
Tyvärr innebär detta troligtvis att den inte kommer att bli klar förrän någon gång under sommaren. Men lika nöjd är jag för det för jag har nämligen köpt mig en liten ny leksak......min drömhoj för att vara exakt!
Harley Davidson Shovelhead 1969.
Kommer att få en ny kostym och lite annat men den här hojen ska köras så fort solen tittar fram.
Najs.
Ett texasstyre och busigare lack så vore den precis som jag vill ha det.

Fräck!

vad blir det för stuk?

Fräck!

vad blir det för stuk?

Det blir inte så mycket jag ändrar nu då denna har det sköna choppade/bobbade originalstuket som jag gillar.
Originalram, originaltank, choppad FL framskärm som bakskärm :)

Blir nytt styre, nya däck, nya handtag, ny sadel och ny lack

fasen vilken ball hd du köpt:tummenupp helt rätt stuk!!

Tja!
Ska inte sälja USA cafetanken och cutsen till mig?

Händer det något på honda fronten eller ? Vill allt se lite bilder nu! :D / Forsgren

Tyvärr blir det inget färdigställande av Hondan i sommar.
Haft så mycket att göra så jag har inte hunnit hämta ner den från Motala än.
Bestämt mig att göra den färdig i vinter istället då jag vet att lackjobbet kommer att bli 1000 ggr bättre om den görs under lågsäsong.

Dock lovar jag att du kommer att få se en ball hoj när vi ses i Motala om några veckor ändå :) :)

Hoppas allt är väl och att det går bra på praktiken.

Hur har jag kunnat missa detta bygget? :va
Riktigt läckert!

Önskar jag hade samma verkstad och kunskap, så mitt bygge också kunde ta lite fart. Kommer nog inte börja pilla nåt förrän i sommar. Nu blir det mest att man spanar delar och planerar :)

Du är fan kung på det här, ett ambitiöst bygge och även om hojen inte är klar så ser den sjuuukt bra ut! Jag skulle vilja se dig göra något liknande med en CBX1000, vad tror du om ett sånt projekt? ;)

TRÅDLYFT!!! Är du klar med hojen? Sugen som tusan på att se slutresultatet!

Jag vill också se! Hade ju helt tappat bort den här tråden, men äntligen är den här igen!:yoparty Den blir så jävla fins, kan inte vänta tills jag får se slutresultatet! Så, upp med bilder nu!:D

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti