Café Räser GSX 1100 -81

Då är du ju uppe i GSX-klass:tummenupp, jag har för mig att den viktmässigt landar där ungefär. Det är en konst att att få den ur och i ramen själv, jag har utvecklat den konsten till fulländning:D.

/Ingvar

Jo det är samma här :hihi En sport att lyfta i den själv, men det är oftast säkrast. Det är när man är två som det blir missuppfattningar och ett tu tre har man klämt ett finger.
Nya motor har dessutom rätt liten klarning mellan bakre burken och det övre ramröret, som jag fick höja lite. Det går dock att få av topparna med motorn i ramen.
attachment.php
 
HD sabbade ju sportser genom att göra den tyngre from 04. Men det är ju åas ingen sporthoj. Det jag tyckte var komiskt på 80-talet var att de sk sporthojarna ( alltså de hojar där prestanda ska stå i första rummet och med vilka de olika märkena tävlade i superbike) vart tyngre och tyngre i början på 80 talet. Det var ju först iom gsx750r som trenden bröts. :tungan

Men då bröts det ju rejält :)
Du får hoppas på en Sportster GSXR 2010 :) 175 pannor

Jo det är samma här :hihi En sport att lyfta i den själv, men det är oftast säkrast. Det är när man är två som det blir missuppfattningar och ett tu tre har man klämt ett finger.
Nya motor har dessutom rätt liten klarning mellan bakre burken och det övre ramröret, som jag fick höja lite. Det går dock att få av topparna med motorn i ramen.
attachment.php

Det är så härligt lite hoj runt motorn! Som det ska vara. :tummenupp
 
Last edited:
Men då bröts det ju rejält :)
Du får hoppas på en Sportster GSXR 2010 :) 175 pannor



Det är så härligt lite hoj runt motorn! Som det ska vara. :tummenupp

Tack!
Apropå caferasers så ska det bli kul att se din vässade SR på gatorna! :tummenupp
 
Min 1993.a har skattevikt (torrvikt?) 220 kg. Körklar vägde den nog 240. ungefär samma vikt som de hade 1981.
På de reg.bevis jag har här så är skattevikt och tjänstevikt samma. Så när som på att sk.vikten verkar rundas av till jämna 10kg och tj.vikten till jämna 5kg.

Jag lovar, min ram är byggd av den lättaste bambu dom hittade, det känns när man svänger...
Jag som trodde det var fjäderstål... :va
 
Så har kåporna återfått sin forna glans.
Någon som vet om man kan få tag i märkena som ska sitta på tänd och generatorkåpan?
Sakanr dem och det ser lite naket ut, naket är ju skoj men inte i detta fall.

Har även haft den igång.
Sprutade soppa överallt så mattan under fikabordet luktar fin fint.
Men den gick.

Stor besvikelse dock över ljudet i dämparen.
Det var ju så tyst.... Det är ju en megafon! :gnissla
 
Yesssssssssssssssssssssssssssssss!

Efter 2 timmars eftersökningar på Google under arbetstid så fann jag denna!

En äkta Giuliari.
Såldes av Roffes motor men deras var slut och mna beräknade inte beställa hem några mer... Konstigt. :va

Nu återstår bara att köpa eländet på något sätt.
Har mailat dem och hoppas att den nu kan bli min.

Jag e så lyyyklig jag e så lyyyklig.....:D
 

Bifogat

  • Vit sadel GSX 1100.jpg
    Vit sadel GSX 1100.jpg
    18.4 KB · Visningar: 103
Last edited:
Efter 2 timmars eftersökningar på Google under arbetstid så fann jag denna!

En äkta Giuliari.
Såldes av Roffes motor men deras var slut och mna beräknade inte beställa hem några mer... Konstigt. :va

Nu återstår bara att köpa eländet på något sätt.
Har mailat dem och hoppas att den nu kan bli min.

Jag e så lyyyklig jag e så lyyyklig.....:D

Grattis! :D

Samma som Roffes säljer/sålde 18-0345
http://www.roffesmotor.se/smartupdate/archive/gruppkatalog_100_1.pdf
 
Japp.
Och exakt det sätet jag ville ha!
Prix 994:- + frakt 170:- :tummenupp.

Satan va trevligt!:yoparty

Då är det bara vitt skinnställ, metalliclackad helmut och hockyfrilla på dig så är 80-talet tillbaks! :D

Grattis!! sadeln ser ju ut att vara helt oanvänd!
 
Last edited:
Någon som vet om man kan få tag i märkena som ska sitta på tänd och generatorkåpan?

Jag köpte till min för ett par år sedan, inga problem.

Stor besvikelse dock över ljudet i dämparen.
Det var ju så tyst.... Det är ju en megafon! :gnissla

Har aldrig varit med om detta, men det går att ändra på :D
 
Någon som vet om man kan få tag i märkena som ska sitta på tänd och generatorkåpan?
Sakanr dem och det ser lite naket ut, naket är ju skoj men inte i detta fall.

Stor besvikelse dock över ljudet i dämparen.
Det var ju så tyst.... Det är ju en megafon! :gnissla
Jag köpte sådana märken på AVA härom året, dom fanns t.o.m på hyllan!
Du kör väl med race-insats:va, den andra har ju utgångshål som ett sugrör. När sen ullen är urblåst (alt. aldrig ditsatt) då kan du väcka döda. Som överkurs kör dom riktiga hårdingarna helt utan insats:gnissla . För några år sedan såg jag en big-block katana som var ute och finåkte i Bromma-trakten, utan insats:yoparty .

/Ingvar
 
Jag köpte sådana märken på AVA härom året, dom fanns t.o.m på hyllan!
Du kör väl med race-insats:va, den andra har ju utgångshål som ett sugrör. När sen ullen är urblåst (alt. aldrig ditsatt) då kan du väcka döda. Som överkurs kör dom riktiga hårdingarna helt utan insats:gnissla . För några år sedan såg jag en big-block katana som var ute och finåkte i Bromma-trakten, utan insats:yoparty .

/Ingvar
Låter underbart med mycket CC och utan insats:D
 
Jag köpte sådana märken på AVA härom året, dom fanns t.o.m på hyllan!
Du kör väl med race-insats:va, den andra har ju utgångshål som ett sugrör. När sen ullen är urblåst (alt. aldrig ditsatt) då kan du väcka döda. Som överkurs kör dom riktiga hårdingarna helt utan insats:gnissla . För några år sedan såg jag en big-block katana som var ute och finåkte i Bromma-trakten, utan insats:yoparty .

/Ingvar

Själva utloppshålet är så att man knappt får in tummen.
Sen så är ullen ipackad hur fint som helst.

Fick det så från Motospeed.

Sk kolla med dem om det finns nått bullrigare alternativ. :D
 
Själva utloppshålet är så att man knappt får in tummen.
Sen så är ullen ipackad hur fint som helst.

Fick det så från Motospeed.

Sk kolla med dem om det finns nått bullrigare alternativ. :D
"Naturligtvis" måste race-insatsen köpas separat. Har glömt vad den kostade, med vad tusan avgaserna måste ju ut:D . Den händige (med tid och svets) gör dock ganska enkelt en själv med ett grovt perforerat rör som utgånspunkt.

/Ingvar
 
Själva utloppshålet är så att man knappt får in tummen.
Sen så är ullen ipackad hur fint som helst.

Fick det så från Motospeed.

Sk kolla med dem om det finns nått bullrigare alternativ. :D

Motospeed artikelnr:21260.415:-.Knappast lönande att börja fibbla själv.Har en sån i mitt Murray system för "gatbruk":) .
Vill man förstöra orginalinsatsen kan man ju ta bort den inre plåten i slutänden på insatsen och köra utan ull.
Har det så på min 1168:a och tycker att det brummar alldeles lagom.
 
"Naturligtvis" måste race-insatsen köpas separat. Har glömt vad den kostade, med vad tusan avgaserna måste ju ut:D . Den händige (med tid och svets) gör dock ganska enkelt en själv med ett grovt perforerat rör som utgånspunkt.

/Ingvar


Hur kunde jag bara missa detta???
Herre guuuud!!!

Motospeed artikelnr:21260.415:-.Knappast lönande att börja fibbla själv.Har en sån i mitt Murray system för "gatbruk":) .
Vill man förstöra orginalinsatsen kan man ju ta bort den inre plåten i slutänden på insatsen och köra utan ull.
Har det så på min 1168:a och tycker att det brummar alldeles lagom.

Den står nu överst på måste ha listan.
Ringer och beställer idag.

Perfekt att ha båda fungerande.

Edit: Beställt och fanns på hyllan...
Kunde gått illa det där! :D
 
Last edited:
GRATTIS och välkommen till våran värld.

Haha har bara pausat från den ett tag...
Hade ett helt urblåst KerKer megafonsystem på min -80a.
Franska polisen hytte med näven när jag paserade dem i 200, dom tog hastighetskontroll på betalvägen åt motsatt håll! :D
Såg kul ut när dom stog där i sina lustiga hattar.
Som taget ur Gaston. :D

Där låg man bekvämt på elefantpojken (tankväskan hette så) med raask och uppånrvänt styre ner till Boredaux.
Vilken resa! :tummenupp
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top