Café Räser GSX 1100 -81

Haha har bara pausat från den ett tag...
Hade ett helt urblåst KerKer megafonsystem på min -80a.
...................

För att inte tala om vilket bra viltskydd ett "välljudande" avgassystem utgör. Rådjur, älgar m.m. flyr in i skogen som om det vore jaktsäsong när man kommer åkandes:D.

/Ingvar

Ja den är provkörd efter att ha fixat soppakran och läckande förgasare.
Den går bara på 3 cylindrar men det verkar vara något som inte lirar i ventilerna.
Kompet är nog någon annanstans.

Men den ser bra ut. :tummenupp

Ska kika vidare på den när jag får en kvart över.

Förövrigt så är bromsarna från 80 talet helt kass.
Ska kitta med stålomspunnet så känns det i alla fall inte som att man kopplar ur när man bromsar.

Har skagits med banken idag för att föra över pengar till Tysken med sadeln...
Det var inte det lättaste.
Ingen framgång där.
Ska sätta mig med internetbanken i kväll och försöka själv.

Bifogat

• DSC00012.JPG
    DSC00012.JPG
    231.5 KB · Visningar: 177
Last edited:
Den går bara på 3 cylindrar men det verkar vara något som inte lirar i ventilerna.

Ska kitta med stålomspunnet så känns det i alla fall inte som att man kopplar ur när man bromsar.

Ingen framgång där.

Tre cylindrar skall väl räcka medan du vänjer dig vid urkraften:D. Förresten var jag och besökte "Räser-reparationer's" huvudkontor idag och tänkte beskåda underverket:kär , men vafa.. ingen där :mad:.
http://sporthoj.com/forum/showpost.php?p=3699339&postcount=49

/Ingvar

Ingen framgång där.

Så här såg min 81'a ut.

/Ingvar

Bifogat

• IMG_0456_mini.jpg
    IMG_0456_mini.jpg
    164.5 KB · Visningar: 212
Tänkte bara meddela, helt utan bild att den vita Giuliari sadeln har anlänt.
Bara tittade på den så blev den smutsig! :D

Men fan va pimpigt det blev... :tungan

Tänkte bara meddela, helt utan bild att den vita Giuliari sadeln har anlänt.
Bara tittade på den så blev den smutsig! :D

Men fan va pimpigt det blev... :tungan

Du har väl självklart ett matchande vitt skinnställ:tummenupp. Sen är det bara att anlägga hockeyfrilla också:D.

/Ingvar

Kan nu meddela att byggherren nu befinner sig i gårdens hönshus.
Frugan tror att han bygger sittpinnar till pullorna men jag vet sanningen.

Han tillverkar ett fjäderbeklätt skinställ ala Elvis som kommer matcha perfekt med nya sadeln !

Kan nu meddela att byggherren nu befinner sig i gårdens hönshus.
Frugan tror att han bygger sittpinnar till pullorna men jag vet sanningen.

Han tillverkar ett fjäderbeklätt skinställ ala Elvis som kommer matcha perfekt med nya sadeln !

Du menar nåt i den här stilen fast fjäderbeklätt.

/Ingvar

Bifogat

• elvis.jpg
    elvis.jpg
    51.6 KB · Visningar: 58
Ha ha haaaa...
Har ni för mycket tid över? :D

Ni är bara avis på min vita sadel. :tungan

Jag tycker att du ska handla avgasrördelar från Burn's som jag gjorde. De bygger ju inte bara avgassystem åt McLaren mflr, de levererar ju uppenbarligen även till vanliga dödliga som mig. Grejen är att om man handlar delar från Burn's så får man utan extra kostnad en beräkning med deras hemliga men eftertraktade program X-Designs som de har utvecklat i topfuelcirkusen under 20 år. http://www.burnsstainless.com/Xdesign/xdesign.html

Det enda man måste göra är att fylla i formuläret som finns på deras hemsida. Det är rätt mycket uppgifter de villa ha i formuläret som du ser...

Men om du har en tig-svets så kan du då få ett system som slår allt till just din portnings/kam-konfiguration.

Här är en vanlig sporthojare som i likhet med mig byggt ett skräddarsytt Burn's-system. Du är ju motorskadad som jag så du hör ju direkt på ljudet hur fint resonansen lirar med motorn i likhet med mitt system.
Min motor vaknade ju verkligen till tack vare Burn's-bygget. Jag kan ordna ihop dig med deras svenska återförsäljare:http://www.youtube.com/watch?v=B3xTKdIPX4o

/J

Last edited:
Jag tycker att du ska handla avgasrördelar från Burn's som jag gjorde. De bygger ju inte bara avgassystem åt McLaren mflr, de levererar ju uppenbarligen även till vanliga dödliga som mig. Grejen är att om man handlar delar från Burn's så får man utan extra kostnad en beräkning med deras hemliga men eftertraktade program X-Designs som de har utvecklat i topfuelcirkusen under 20 år. http://www.burnsstainless.com/Xdesign/xdesign.html

Det enda man måste göra är att fylla i formuläret som finns på deras hemsida. Det är rätt mycket uppgifter de villa ha i formuläret som du ser...

Men om du har en tig-svets så kan du då få ett system som slår allt till just din portnings/kam-konfiguration.

Här är en vanlig sporthojare som i likhet med mig byggt ett skräddarsytt Burn's-system. Du är ju motorskadad som jag så du hör ju direkt på ljudet hur fint resonansen lirar med motorn i likhet med mitt system.
Min motor vaknade ju verkligen till tack vare Burn's-bygget. Jag kan ordna ihop dig med deras svenska återförsäljare:http://www.youtube.com/watch?v=B3xTKdIPX4o

/J

Du e fan motorskadad ! Vet du det ?:D :D :D

Underbart ljud Jörgen.
Man verkligen hör hur det riktigt stämmer.
Skulle gärna bygga ett på CBR1000.
Systemet som sitter på från Yushimura slutar under sadeln men jag vill ha det kort framför bakhjulet, det är ju bara massa extra rör och krörar att släpa på.
Ett härligt vinterprojekt. :tungan

Hur går det med projektet? Länge sedan det var en uppdatering. Hoppas du inte ruttnade för mycket när vi spekulerade lite runt din nya outfit:D. Du får komma ner till B:by och slira lite koppling du också. Både Huge747 och Katana org är på g.
När vi blir tillräckligt många hinner vi bara snacka skit och kan skippa körningen:D .
Huge och jag var förresten på väg upp till Uppsala i förra veckan för en eventuell våldgästning men...........det verkar alltid regna där uppe så vi fick vända om.

/Ingvar

Jo det saknas tid.
Verkstan är överfull av trasiga hojar.

Men sadeln är monterad och bild finnes.

Fan va synd att det regnade då.
Det är rätt blött här i Uppsala nu! :mad:

Sådär ja, nu börjar det likna nå't:tummenupp. Kommer du att kunna hålla kvar vid "Sveavägs-stuket" tror du eller kommer du att som många av oss andra att flippa ur fullständigt och modda allt:gnissla.
Nu återsår bara en rejäl spis också:D.

Det kan ju ske ett under och komma fina helger i september, då kanske vi provar att styra mot Uppsala igen.

/Ingvar

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...