CAD-program, vilket är bäst...

SStefan skrev:
Om det är dubbelkrökta ytor du skall göra = bilkaross, så är det Catia som gäller. Inte helt lätt att komma igång med.
Skall du göra övriga maskindetaljer så är det Pro/engineer (avancerat) eller SolidWorks (enklare) som gäller.

Lycka till

Bla. Audi TT är gjorda i ProE, så det är inga problem....
 
Chrille skrev:
Problemet i det här fallet är de dubbelkrökta ytorna som du behöver för ett sånt här projekt. Catia ska vara outstanding i det här fallet men inte ett program som du kan ta hem hur som helst, vad jag vet.

Stämmer. Ytmodulering i CATIA fixar dylika jobb. Risken är väl att du förutom mjukvara behöver en arbetsstation för 300 lax. Men vi har cirka 150 stycken här på jobbet.
 
hållundan skrev:
men det är ju en tjejbil :rolleyes:


Du vet ingen tjej som vill köpa min då... Ang. catia så ladda v4 & inte v5 då det är fett mycket svårare, bara ett tips :fatta!
 
Har Catia i skolan, det e kalas att jobba med. Ytmodelleringen kan skapa alla former man vill, sen så är FEM-delen mkt bra. Fast vem vill jobba med konstruktion? Det tråkigaste jag vet. Har gjort några jobb, bl a en sving åt ett mc-fabrikat. Det är inte min grej, fast jag e kung på det :tungan
 
..gibbs cad cam........... e vad vi använder oss av jobbar med solider..

men vi gör ju bara små prylar kåpor drivningar spjällhus etc...
 
Nyheter
KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Back
Top