CAD:a avgasrör?

Lurch skrev:
Ser kanon ut! Jag ser felet med vinkeln, vi har måttsatt höjdmåttet olika (180 mm). Jag har mätt 180 mm från centrum uppe till höger precis som du. Längst ner har du mätt 180 mm till centrum men jag har mätt till lägsta punkten, typ origo eller vad man ska säga.

Stödet till centralstödet sitter fel, det ska roteras lite åt olika håll... ska fota lite olika vinklar så att du ser!

/L

Här kommer tre bilder som kanske förtydligar hur stödet till centralstödet ska sitta. Ungefär mitt på den långa delen med gummiplutten ner mot marken. Centralstödet fälls alltså upp och stoppas från att tjonga in i svingen när det är uppfällt.

Och du, jäkligt hyggligt att du hjälper till!

/Lurch

Bifogat

• MIG adapter 001.jpg
    MIG adapter 001.jpg
    88.3 KB · Visningar: 91
  • MIG adapter 002.jpg
    MIG adapter 002.jpg
    80.8 KB · Visningar: 90
  • MIG adapter 003.jpg
    MIG adapter 003.jpg
    79.8 KB · Visningar: 115
Det kommer att bli svårt att få det där rätt utan mått. Jag tänkte att om jag ritar den där stoppen som en egen del så kan den svetsas dit med originalet fysiskt närvarande hos svetsarn, så kan han modifiera placeringen. Ta några mått på hur långt från röret stoppet ska sitta.

PMR skrev:
Det kommer att bli svårt att få det där rätt utan mått. Jag tänkte att om jag ritar den där stoppen som en egen del så kan den svetsas dit med originalet fysiskt närvarande hos svetsarn, så kan han modifiera placeringen. Ta några mått på hur långt från röret stoppet ska sitta.

Okej, ska mäta lite idag. Träffade killen i helgen och han var osäker på om de har dimensionerna hemma, men det ska väl ordna sig. De gör förresten krökar till Husaberg också! :yoparty

/L

Vi skiter i stoppet till centralstödet, jag fixar nåt som kan skruvas dit efteråt istället!

Hur gick det med vinkeln på böjen, fick du till det?

Tjena!
Drar på semester imorrn, så är det något som inte stämmer så hinner jag kanske fixa det innan jag går:

Edit: Min nya dator här på jobbet har ingen PDF-Writer här, kan vara lite känsligt att installera själv...

Bifogat

• untitled.JPG
    untitled.JPG
    49.3 KB · Visningar: 114
Ser bra ut! Om du sätter fästöglorna 220 mm från raka änden (mot motorn), alltså närmare böjen än nu, då blir det perfekt. Med 220 mm menar jag från kant till kant, inte kant till hålet i fästöglan.

Borde finnas nån här på forumet som kan göra om den till pdf eller? Maila den till mig i originalformat om den inte är större än 10 MB förstås... Släng med en i jpg också om det går!

lars063@yahoo.se

Slänger upp JPG:n här om någon annan skulle behöva den.
Ändrade 160 måttet till 155 eftersom 180-25(halva diametern)=155. Vinkeln är dock ej exakt den du räknade fram, den beror delvis på rörböjens bockradie, som jag inte känner till.
/PMR

Bifogat

• RORBOJ.JPG
    RORBOJ.JPG
    55.4 KB · Visningar: 92
Last edited:
PMR skrev:
Slänger upp JPG:n här om någon annan skulle behöva den.
Ändrade 160 måttet till 155 eftersom 180-25(halva diametern)=155. Vinkeln är dock ej exakt den du räknade fram, den beror delvis på rörböjens bockradie, som jag inte känner till.
/PMR

Ser kanonbra ut! Haha, jag såg att du ändrat från 180 till 160 och tänkte: Ja men det stämmer ju, halva diametern är 20 mm. Tankevurpa...

Bockradien är nog närmare 50 än 100 som det var tidigare så det är perfekt.

Nu ska jag bara se till att få skiten tillverkad också...

Asmycket tack!

EDIT: Ha en trevlig semester!

Nyheter
Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Video: Ducati Hypermotard

Bikes Rikard Ploj åker ner ...

Bike-Dagarna har öppnat!