Ca 50.000 kronor xtra, vad göra? (poll)

  • Thread starter Thread starter Gix
  • Start date Start date

Vad göra med 50.000 kronor?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
McB skrev:
Vad är det som är så roligt med det? Jag menar allvar. Jag hade lätt köpt en långresa till t.ex. Australien för pengarna, för mig och älsklingen. Utan tvekan.

Okej... om du säger det så... men hon får nog ta mig fan åka ensam isf, för ja ska då inte ut å resa nätt ja inte... :4skrika

Förklaring: Sen liten har jag varit åtminstone 5 olika ggr på var i sverige, norge å danmark. utöver det har jag varit i tyskland, frankrike, Leipzish/Lichtenstein (elä hur fan de nu stavas, å va fan det nu heter detdära lilleputtlandet), Österrike, Schweiz, Italien, Grekland å Afrika... + att jag säkert glömt nått, så jag har min kvot fylld tycker jag... iaf nappar en resa inte! :rolleyes:

edit: inget skryt dehär nu (säkert har många rest mer), men jag säger bara att det inte nappar...
 
Gix skrev:
Okej... om du säger det så... men hon får nog ta mig fan åka ensam isf, för ja ska då inte ut å resa nätt ja inte... :4skrika

Förklaring: Sen liten har jag varit åtminstone 5 olika ggr på var i sverige, norge å danmark. utöver det har jag varit i tyskland, frankrike, Leipzish/Lichtenstein (elä hur fan de nu stavas, å va fan det nu heter detdära lilleputtlandet), Österrike, Schweiz, Italien, Grekland å Afrika... + att jag säkert glömt nått, så jag har min kvot fylld tycker jag... iaf nappar en resa inte! :rolleyes:

edit: inget skryt dehär nu (säkert har många rest mer), men jag säger bara att det inte nappar...

Ibland är det inte resan i sig som är det intressanta, utan sällskapet, och för sällskapet är det tanken som räknas.
 
Felix skrev:
04:ans 750 äger... så är det sagt..

Vet :tummenupp

Men då ska den va gul/svart, med polerade fäljar som den på första bilden, å pipor som den på andra bilden... (e de planerat)

:)
 

Bifogat

  • suzuki-gsxr750-04-bikepics-192114.jpg
    suzuki-gsxr750-04-bikepics-192114.jpg
    76.6 KB · Visningar: 81
  • image.php.jpg
    image.php.jpg
    66.2 KB · Visningar: 73
McB skrev:
Ibland är det inte resan i sig som är det intressanta, utan sällskapet, och för sällskapet är det tanken som räknas.

Iofs... men var hösten 2003 till Santorini me tjejen å förlovade mig å förra hösten till Rhodos me samma tjej då, så de får räcka... :)
 
Gix skrev:
Iofs... men var hösten 2003 till Santorini me tjejen å förlovade mig å förra hösten till Rhodos me samma tjej då, så de får räcka... :)

Okej, hon kanske är nöjd då. ;)
 
I nu läget som det ser ut för mig så skulle jag lägga dem på annat. Typ tillbehör till hojen, finns en hel del godis att köpa till sin ögonsten :tungan
 
varför inte lägga pengarna på att köra helförsäkrat ett år, skulle det inte kännas skönt? så kan du om 20år säga att du körde helförsäkrat år 2005, o alla kommer att vara förundrade. :hihi
 
Last edited:
Åka till ett snöfritt land i två månader med en hyrd hoj att glida runt med! :yoparty

Nej men seriöst, köp något fint till frugan och köp en nyare hoj, det hade jag i alla fall gjort. Pengar är till för att spenderas, "spara" finns inte i mitt vokabulär.
 
om jag hade 50K skulle jag köpa lite dator prylar, styrdämpare till Husan å nya/beg. fälgar till bilen.. å enduro fälg till Husan oxå :tummenupp
 
Jag skulle köpa en gammelgixx o bygga den värsta tyskfightern någonsin skådad
 
Jag skulle köpa en rysk lyxho.., förlåt, lyxprostituerad men jag såklart...

















men det kanske bara är jag... :va
 
Gix skrev:
Vet :tummenupp

Men då ska den va gul/svart, med polerade fäljar som den på första bilden, å pipor som den på andra bilden... (e de planerat)

:)

Riktigt Grymma pipor på den andra hojen! Någon aning om vad dylikt kostar?
 
blub skrev:
Riktigt Grymma pipor på den andra hojen! Någon aning om vad dylikt kostar?

Inte farligt dyra... minns jag rätt låg do nånstans mellan 600-800 dollar... :va

edit: kollade upp det... kostar 699,95$ på nätet i USA :tummenupp
 
Last edited:
Jag fattar inte at folk vågar at stunta nastan utan klader, fy fan hur han skulle sett ut om han vurpade (gubben med gula gixxern)
 
Skänk en rejäl slant till "Asien". Skulle jag göra direkt om jag hade lite extra till övers. Då kan du ge en hel familj ett hem igen, istället för en ny ljuddämpare till hojen.
 
Köp en cross/enduro typ Husaberg 501, KTM 525, 520 eller liknande med motard och endurofäljar så har du en skitkul sak att leka med både i skogen och på asfalt.
 
Emmi skrev:
Köp en cross/enduro typ Husaberg 501, KTM 525, 520 eller liknande med motard och endurofäljar så har du en skitkul sak att leka med både i skogen och på asfalt.

Har kollat på en del motarder nu, samt ett par minimoton/pocketbikes oxå (för att komma igång)... :D

Motard skulle onekligen vara kul... :)

Men en NYARE Gixxer skulle oxå vara kul... trots att den jag har enligt mig är fin (samt just blivit klar som jag vill ha den...) men men... here we go again... ond cirkel dehär ju, å beslutsångesten e på TOPP! :gnissla

Men TACK (alla!) för svaren... ska nog komma fram till nått... när det blir dax... :tummenupp
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top