Ca 50.000 kronor xtra, vad göra? (poll)

  • Thread starter Thread starter Gix
  • Start date Start date

Vad göra med 50.000 kronor?


  • Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Helt klart en motard, med en uppsättning pinna-hjul,
så man kan fläska runt på isen, å bli "KING of broad stand"
(bre ställ) :tummenupp
 
Gix skrev:
Är precis det jag menat... men jag försöker härmed komma till "stadiet där jag vet"... :tummenupp

Lugn, det är inte vår än. När tillfället att köpa/byta kommer så brukar man känna att det är rätt. Ha is i magen. För en säker affär kan jag rekommendera Ducati :D
 
Gix skrev:
Angående familj å hus, så är saken på tapeten, men dessa e eventuellt "mina" sista pengar att använda till något sånt här (läs: hoj) på en tid... lägenhetsköp ska antagligen bli av till sommaren, så...

Jag hade lagt pengarna på lägenheten, antingen på lånet eller på själva lägenheten. Badrum, kök eller sovrum, kanske tråkigt men fy f*n vad skönt det är med en fräsh lägenhet!

Tråkiga tips från Espen :D
 
Espen skrev:
Jag hade lagt pengarna på lägenheten, antingen på lånet eller på själva lägenheten. Badrum, kök eller sovrum, kanske tråkigt men fy f*n vad skönt det är med en fräsh lägenhet!

Tråkiga tips från Espen :D

Har för tillfället på gång en splitterny radhuslägenhet, inte ens byggd ännu, så isf får man vara med å välja lite inredning från start... men det e hur som helst först i maj typ vi ska ha lägenhet...

tror nog inte dessa pengar går dit ändå...
:rolleyes:
 
50lax extra! det är svårt & pengarna går snabbt slut.. för mej blir det nog en nyare gixxer samt så turboladdar racebilen!
el. så blir det en kombibil rakt av hmm typ en BMW 540 -94 eller kanske en s4 Avant :)
 
Gix skrev:
Tjena!

Nu e det så att jag inom snar framtid kommer att ha ca 50.000 kronor xtra å vet fan inte vad jag vill göra med dem, så jag tänkte undersöka lite vad folket på sporthoj tycker? :confused: :)

Självklart e det jag själv som bestämmer vad det blir om det blir i slutändan men eftersom det inte är bråttom tänkte jag detta skulle vara en kul grej som kanshe ger mig nån funderare eller så.... :va :tummenupp

Så om ni hade 50.000 kronor xtra, vad skulle ni göra av följande alternativ eller inte alls?

edit: som ni ser av texten under, lutar det ditåt nu just, men men... kommer ju nya ideér varje da... :tungan

Jag skulle lätt köpa mig en hoj :yoparty har ingen och skulle vilja ha en r-hoj, men går bort pga försäkringen :va Så en sm blir det lätt :yoparty :yoparty
 
Jävligt mogna typer på detta forum.."pengar ska rulla..." jaja! :kocko

Kanske investera 40.000:- i en bra aktiefond? låta dom växa till sig lite, sen kan du ju blåsa 10,000:- på lite skojjigare saker, efter 1 år har dessa 40 åter vuxit till 50...

Spara är smartare än att shoppa bort alltihopa, tro mig! :tummenupp
 
Tack för alla svar... :tummenupp

Tänkte bara meddela att pengarna (låter som det vore en miljon, men de e det ju verkligen inte) ligger på is för tillfället... har nämligen gått å reserverat radhus som jag skall bygga klart själv, å var till banken å förhandlade lån idag så... :gnissla

Dock har jag nog kommit så långt att nuvarande hojen e till salu nu på EN finsk webannonsplats, så om någon nappar säljs den å ny införskaffas antagligen så gott som omedelbarbums... :D

Närmare sommaren ska den bjudas ut på fler håll...

Annars har jag som sagt annat att tänka på... men något byte vid eventuell försäljning av hojen, till (enligt tjejen) "bättre" bil blir det inte tal om... nähä ser ni... en hoj ska ja fan åtminstone ha :lol

P.S. Å så en liten Minimoto då, som e på kommande :rofl
 
Vill du ha mitt konto nr?

Vill du ha mitt konto nr? så är problemen lösta och jag hjälper dig med dina bekymmer för 50 tusen.
Nä skämt åt sido,lyssna på dej själv.Det är både mycket pengar och inte,gör det som känns rätt för dej själv och lyssna inte så mycket på vad andra tycker så blir det nog bra. :)
 
R1 racer skrev:
...gör det som känns rätt för dej själv och lyssna inte så mycket på vad andra tycker så blir det nog bra. :)

Precis som jag alltid gjort, men ville bara hämta lite inspiration :)
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top