Ca 50.000 kronor xtra, vad göra? (poll)

• Thread starter Thread starter Gix
  • Start date Start date

Vad göra med 50.000 kronor?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .
Mavve skrev:
Öhlins o magnesium e ju värt på din första hoj som redan är nerbantad med superb fjädring&bromsar :freak

Som att elda pengar :3freak
Konstigt nog kör man inte fortare heller :va :rolleyes:

JAG hade lätt sponsrat min Rookie 600 säsong 05....kom igen nu, du vet att du vill! :pannkyss
Du kan sätta JÄTTEstora dekalar på mina kåpor... :tummenupp

McFille skrev:
JAG hade lätt sponsrat min Rookie 600 säsong 05....kom igen nu, du vet att du vill! :pannkyss
Du kan sätta JÄTTEstora dekalar på mina kåpor... :tummenupp

Hahahaha :rofl
Det känns som man knappt behöver leta hål att stoppa dom pengarna! Försäkring, bensin, däck och service brukar räcka! Eller är jag tråkig nu :död

California Superbike school.

Skulle tro att det kan göra din gamla hoj roligare än vad en ny skulle vara!

Spendera dem på dig och din flickvän. Det hade jag gjort.

Och en klocka...

Lucius skrev:
Hmm... Gillar hans förslag att köpa en motard som man ofta klotar och också måste vänta på reservdelar till... :rolleyes:

Japp, för under tiden man väntar på delarna kan man ju glida runt på sin GSXR ;)

Att klota ofta betyder att man har roligare. Iaf för mig. Det är gode hämmande att köra å tänka "fan nu ska jag int lägga ner så mycket i nästa kurva det kan ju kostar 34000kr". På motarden har det kostat mig sammanlagt 50kr för lite plast på divs ställen på hojjen för att skona asfalten för nästa vurpa. Antal vurpor är nog 6 hittills i vinter, i sommras var det fler än så ;) Förhoppningsvis har det gett lite resultat också! :tummenupp

Va fan våga satsa lite....Spela för pengarna.... 50 000 på rött, det ordnar sig...det kan ju vara 100 000 om ca 30s.

Vad är det för fel på den gamla??? :)
tänk på framtiden, ev hus el. familj!? annat!

Men visst skulle det vara kul med en motard att leka med! kanske en minimoto är ett bättre alternativ!!!

Köp en motard! Eller en KTM fyrtaktscross typ 525... Garanterat nöje. Fast jag hade nog antingen bytt upp min nuvarande hojj eller åkt utomlands för typ 10 000 och sen sparat resten... :)

PS, sluta görs såna här trådar :4skrika

Hmm antingen byta till en gsxr 1000 eller köpa en motard, tycker jag. Med tanke på klimatet :tomten så skulle jag välja motard, skulle vara så grymt att ha en när det blir för kallt för sporthojen!

Last edited:
Klart du ska köpa en hoj till!
Av en ren händelse är min Fireblade -00 Fighter till salu!
50 000 och då får du Acra helsystem, PC III, Öhlins styrdämp och en massa annat.
Tänk så lämpligt summan passade!

Unna dig det du tycker kommer att behövas. Någonting i framtiden eller varför inte nu? En ny fetare hoj, 1000c kanske. Börja med racing.

Vad vet jag. Jag skulle själv köpt mig en fin mc och kanske fina till den ännu mer :)

Busen skrev:
Varför inte prova och köpa lite aktier, nu offseason. För att kanske sitta inne med det dubbla beloppet vid säsongstart?
Ja, det är visserligen en chansning, men det skulle ju kunna bli både bil och ny hoj, med det rätta flytet. Eller satsa dem på något annat som kan vara lönsamt.....t ex texas hold'em :yoparty

Visst, det frestar, men...

Aldrig i livet... aldrig varit min grej! Spelar inte mina pengar på nått under inga omständigheter, har aldrig gjort det, å ska ha en "shitload" förrän ja skulle göra det... :död

De e surt förvärvade pengar (läs: innestående lön som slaktare pga att studiestöd begränsar mina årsinkomster, altså del av lön för 2004 som jag lyfter nu i början av 2005) :rolleyes:

Rammstein skrev:
1liters Gixxer helt klart :tummenupp

Flera som tycker det tydligen... men, nej, tror inte det... e inte man till att grensla 750 ännu till 100% (talar situationshastigheter m.m. nu, å inte rakt fram), så inte blir jag mera man för att jag har en 1000cc... :rolleyes:

(dessutom e jag tillräcklit å mycke "man" redan) :hihi

Tycker Suzukis 750 e en jävel ti kompetent hoj! Vill inte ha 600 för varven, men inte heller 1000 ännu pga försäkringar, klumpighet (nåja) osv... nä 750 e ett perfekt alternativ... :tummenupp

McFille skrev:
JAG hade lätt sponsrat min Rookie 600 säsong 05....kom igen nu, du vet att du vill!
Du kan sätta JÄTTEstora dekalar på mina kåpor...

Okej :rofl

jra_racing skrev:
gör som alla andra som inte åker hoj eller har en hobby att greja med sup upp pengarna

Super mera sällan nu för tiden, har hoj å hobby ist :hihi

McB skrev:
Spendera dem på dig och din flickvän. Det hade jag gjort.

Och en klocka...

Säkert... :lol

Super Blackbird skrev:
Vad är det för fel på den gamla???
tänk på framtiden, ev hus el. familj!? annat!

Men visst skulle det vara kul med en motard att leka med! kanske en minimoto är ett bättre alternativ!!!

Absolut inget fel! Har bara plöjt pengar i den de 2 år jag haft den... så egentligen dumt å sälja, men men... ni vet hur de e... :3freak

Angående familj å hus, så är saken på tapeten, men dessa e eventuellt "mina" sista pengar att använda till något sånt här (läs: hoj) på en tid... lägenhetsköp ska antagligen bli av till sommaren, så...

Motard har du helt rätt i... skulle vara skoj + billigare försäkringar samt billigare att köpa :tummenupp

MikkE skrev:
Börja med racing.

Vad vet jag.

Banhoj har nog varit i tankarna... men racing e ingen engångskostnad å att annars bara ha en banhoj känns lite meningslöst... :rolleyes:

Gix skrev:

Vad är det som är så roligt med det? Jag menar allvar. Jag hade lätt köpt en långresa till t.ex. Australien för pengarna, för mig och älsklingen. Utan tvekan.

Gix skrev:
Tjena!

Nu e det så att jag inom snar framtid kommer att ha ca 50.000 kronor xtra å vet fan inte vad jag vill göra med dem, så jag tänkte undersöka lite vad folket på sporthoj tycker? :confused: :)

Självklart e det jag själv som bestämmer vad det blir om det blir i slutändan men eftersom det inte är bråttom tänkte jag detta skulle vara en kul grej som kanshe ger mig nån funderare eller så.... :va :tummenupp

Så om ni hade 50.000 kronor xtra, vad skulle ni göra av följande alternativ eller inte alls?

edit: som ni ser av texten under, lutar det ditåt nu just, men men... kommer ju nya ideér varje da... :tungan
04:ans 750 äger... så är det sagt..

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...