Ca 50.000 kronor xtra, vad göra? (poll)

• Thread starter Thread starter Gix
  • Start date Start date

Vad göra med 50.000 kronor?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

Gix

Produktionsutvecklare
Gick med
19 Mar 2003
Hoj
Prövar båtlivet för tillfället...
Tjena!

Nu e det så att jag inom snar framtid kommer att ha ca 50.000 kronor xtra å vet fan inte vad jag vill göra med dem, så jag tänkte undersöka lite vad folket på sporthoj tycker? :confused: :)

Självklart e det jag själv som bestämmer vad det blir om det blir i slutändan men eftersom det inte är bråttom tänkte jag detta skulle vara en kul grej som kanshe ger mig nån funderare eller så.... :va :tummenupp

Så om ni hade 50.000 kronor xtra, vad skulle ni göra av följande alternativ eller inte alls?

edit: som ni ser av texten under, lutar det ditåt nu just, men men... kommer ju nya ideér varje da... :tungan

Last edited:
hållundan skrev:
Köpa jättemånga tuggummin och en cocacola.
om jag inte skulle vara ordentlig och betala av lite på studielånet så skulle jag helt klart lägga pengarna på hojen. Typ öhlins, magnesium hjul, brembo, kolfiber osv ... pengarna tar slut fort. eller om man hade haft fruga så hade en resa suttit fint

edit. såg inte poll ... kom med egna alternativ, hoppas det inte gjorde ngt :tungan

Last edited:
brinckis skrev:
om jag inte skulle vara ordentlig och betala av lite på studielånet så skulle jag helt klart lägga pengarna på hojen. Typ öhlins, magnesium hjul, brembo, kolfiber osv ... pengarna tar slut fort. eller om man hade haft fruga så hade en resa suttit fint

Njae... har nog spenderat vad jag tänkt på nuvarande hoj redan, å de e en del det... klart, mer går alltid, men nej tack... :rolleyes:

Resa är jag inte intresserad av... (morsan å farsan har tvingat med mig till allt för många ställen när jag var mindre) förutom en Norge resa med nån hojpolare (å inte tjejen) till sommarn... :tummenupp

Pengar ska rulla.. köp!
sen vad du köper spelar ingen roll(bara det handlar om två hjul) glöm för fasen inte att lägga ett par tussingar på damen, så du bergsäkert vet att du får utnyttja din(a) nya leksak(er)......rokk on!!

Du har ingen glädje av dom på banken,och defenitivt inte nån glädje av att köpa bil köp en nyare hoj för pengarna..

Så kommer du glida såhär hela sommaren lång....
:squid

skövde_pöjk skrev:
Pengar ska rulla.. köp!
sen vad du köper spelar ingen roll(bara det handlar om två hjul) glöm för fasen inte att lägga ett par tussingar på damen, så du bergsäkert vet att du får utnyttja din(a) nya leksak(er)......rokk on!!

Fan, inte dumt juh...
:tummenupp

Så som det låer nu, så gäller evig förbannelse om jag satsar på nått har med enbart två hjul å göra... :död

Men om jag köpte ett sjysst halsband å en motard kanske det skulle te sig annorlunda i verkligheten iaf? :confused: :hihi

Mest nöjje för pengarna ligger det helt klart i en motard. Visst kan det vara kul å häftigt å ha en massa prylar på hojjen, eller en nyare hoj, men de e betydligt roligare att våga köra omkull (som man gör med en motard) :)

Sen tycker jag att Civicen är en fin bil ;>

Själv skulle jag nog köpa mig en extra motard, så man slipper stå still de gånger man väntar på reservdelar. Eller så skulle jag lägga pengarna på nästa säsong, köpa en hoj som är dugligare (med riktiga dämpare å sånt, för runt 75k) sen spendera de 25 övriga på banor och däck osv.

Gix skrev:
...evig förbannelse om jag satsar på nått har med enbart två hjul å göra... :död

Haha så kan det vara i många fall... men som sagt ett par tussingar på damen = mycke mer tid med din andra dam!

Jag har bearbetat min tjej hela vintern så det är bara att sätta sig på hojjen å dra iväg till våren.. utan djupa suckar och tjat..:yoparty :Bugar
så det är väl bara att säga lycka till! :tummenupp

Varför inte prova och köpa lite aktier, nu offseason. För att kanske sitta inne med det dubbla beloppet vid säsongstart?
Ja, det är visserligen en chansning, men det skulle ju kunna bli både bil och ny hoj, med det rätta flytet. Eller satsa dem på något annat som kan vara lönsamt.....t ex texas hold'em :yoparty

Busen skrev:
Varför inte prova och köpa lite aktier, nu offseason. För att kanske sitta inne med det dubbla beloppet vid säsongstart?
Ja, det är visserligen en chansning, men det skulle ju kunna bli både bil och ny hoj, med det rätta flytet. Eller satsa dem på något annat som kan vara lönsamt.....t ex texas hold'em :yoparty

Ja, Pricer till exempel!

brinckis skrev:

edit. såg inte poll ... kom med egna alternativ, hoppas det inte gjorde ngt :tungan

Öhlins o magnesium e ju värt på din första hoj som redan är nerbantad med superb fjädring&bromsar :freak

För 50.000kr köper man en skitbra bil som man vet att man har större nytta av än nånting annat.
Bilen är o förblir människans bästa uppfinning. :fakta

OlleR skrev:
Mest nöjje för pengarna ligger det helt klart i en motard. Visst kan det vara kul å häftigt å ha en massa prylar på hojjen, eller en nyare hoj, men de e betydligt roligare att våga köra omkull (som man gör med en motard) :)

Sen tycker jag att Civicen är en fin bil ;>

Själv skulle jag nog köpa mig en extra motard, så man slipper stå still de gånger man väntar på reservdelar. Eller så skulle jag lägga pengarna på nästa säsong, köpa en hoj som är dugligare (med riktiga dämpare å sånt, för runt 75k) sen spendera de 25 övriga på banor och däck osv.

Hmm... Gillar hans förslag att köpa en motard som man ofta klotar och också måste vänta på reservdelar till... :rolleyes:

Naaaah, köp en 05:a.. Vilken plastraket som helst will do! Varför inte en Kawa eller Yamma???

Nyheter
MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien