Bytte motor och ECU ifrån gsxr 600 k8 till 750, nu går inte bränslepumpen.

caseih

Ny medlem
Gick med
25 Mar 2006
Ort
ö-vik
Hoj
Ktm 525exc 06-
Hej.

Har en gsxr 600cc k8 motor som sitter i en crosskart, oturligt nog så gick kedjan av och slog hål på motorblocket så nu har jag bytt till en 750cc k8 motor istället. :yoparty

Eftersom som det är samma elsystem på bägge motorerna så har jag endast skiftat ECU:n.
Men när jag sätter in 750:ins ECU så får inte bräslepumpen nå ström och sätter jag tillbaka 600:ans ECU så får pumpen ström.

Kan det va nån slags startspärr i ECU:n? Det sitter ingen nyckel i crosskarten utan det sitter bara en huvudströmbrytare och startknapp.
Däremot så fick jag med både nyckel och startvred till 750 motorn, Skulle det gå att koppla in det vredet och därmed få det att lira eller kan man skicka iväg boxen till någon kunnig för omprogrammering?

Nr på 600 ECU : 32920 - 38H10
Nr på 750 ECU : 32920 - 38H00

Tacksam för svar. :)
 
När vi slängde i en M3 maskin i en e30 så behövde vi komponenterna kring tändningslåset. Annars skickade inte EWS ström till startmotorn. Kanske kan vara nått liknande, men det borde ju gå att söka efter suzukis stöldsystem och se hur det är uppbyggt och vilka komponenter du behöver!

Lycka till
 
Om det är en europa modell på ecu:n så har den startspärr, dvs du rätt nyckel till rätt ECU behövs
 
Nyheter
Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...

Ny Suzuki-importör

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

Suzuki byter importör!

Suzuki SV-7 GX var en av Su...

MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Back
Top