Gaffelbenen kan ha vridit sig när du satte tillbaka fälgen.
hmm ok, även om den stor på ett depåstöd fram (och bak)? låter konstigt. hur kollar man det på bästa sätt då?
Har varit ute för precis samma fenomen med road2, för spetsig profil för hojjen vilket gör den nervös. Jag tog kontakt med inköpsstället efter ett samtal med Michelin som förklarade varför hojjen var konstig och fick ett "vanligt" pilot road och vips så var det en ny hoj!!
Jag bytte alla hjullager, styrlager och svinglager innan jag kollade upp däckstypen......
Alla hojjar är inte gjorda för 2ct däck, min var inte det. det var en Honda vtr1000f.
ok så du rekommenderar att jag ringer michelin och frågar om 2ct passar just min hoj? fan, jag trodde inte det skulle spela sån här stor skillnad på vad för däck jag valde. såg att road 2 ct hade fått bra betyg i tester etc.
hur länge körde du med det däcket? blev det aldrig bättre?
Det kan hända att det lugnar ner sig efter ett tag av sig själv.
Jag hade tendenserna i början efter däcksbytet men dom var så små att jag kunde strunta i dom. Det uppstod bara i väldigt höga hastigheter. Hojen kändes lite nervös i kurvor också när man släppte på litegrann.
Men som sagt så var det väldigt lite och det gav sig relativt fort. Har inte riktigt koll på hur många mil men...
Dock är jag helnöjd med däcken. Alltid bra grepp och efter lite inslitning så har dom varit väldigt stabila.
har inte haft några problem i kurvor eller alls egentligen förutom när jag gasar på ordenligt rakt framåt genom flera växlar upp i högre farter. att få lite styrfladder i högre farter är sällan kul någonstans.
Last edited: