Byte dragkedja på skinnställ, Västeråstrakten?

LowFlyer

Gick med
24 Aug 2005
Hoj
1098S '07, 749S '05, 750 SS.i.e '99
Någon som kan rekommendera någon tapetserarverkstad alt. skomakare i västeråstrakten som är bra på att byta dragkedjor i skinnställ?

Står inför samma dilemma, fast i Köping. det borde vilken skomakare som helst kunna fixa, eller sömmerska.

Hade problem med min dragkedja. Kollade upp skräddare som även gjorde läderarbeten. De bytade visserligen inte hela dragkedjan utan bara skon eller vad det heter (den man drar upp dragkedjan med) för en vettig peng (180kr). Nu va detta i Göteborg. Men kolla upp skräddare via Eniro så hittar ni säkert de som kan utföra arbetet. Kolla om de gjort liknande arbeten tidigare.

Ni kan ringa handlare i området som säljer skinnställ och fråga dem vilka skräddare de brukar använda sig av.

//Andreas

Hur gick det med dragkedjebytet? Min har börjat ge upp, någon firma/affär som rekommenderas i västerås med omnejd??

jag lämnade in mitt ställ hos en skomakare på stora torget i uppsala. han bytte ut dragkedjan och tog bara 100kr betalt :) han körde tydligen sporthoj han med så därav det billiga priset! så ska ni förbi uppsala så är det ett hett tips!!

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti