Berra_83
Per
Sista idioten är inte född än 
Smällde kedjan - den fastna runt, vid och i framdrevet.Den slog sönder allt den kom över inkl koppling(?). Hojjen tokdog och jag rulla vidare tills farten var slut, knuffa hem skiten.
Va och skruva av kåporna och öppnade upp och mycket riktigt hade kedjan slagit sönder insexbrickan som håller muttern till framdrevet och 2 av de 5 (?) fästena till kåpan som sitter över drevet och som koppplingen sitter i och igenom. Samt "pinnen" som är numrerad som nummer 19 på sprängskissen i länken;
http://media.photobucket.com/image/clutch srad/luke111/CLUTCH.gif
"Pinnen är nu i tre delar varpå en sitter fast, som jag inte kan få ut. (Någon som har tips hur jag ska få ut den?)
Detta gäller en gixxer 600 -99 som gått knappt 6000 mil, varav ett antal hundra banmil sen jag köpte den 06. Är det läge att göra nåt alls eller köper jag en beggad motor från skrot och petar i, för det är väl inte helt bra att laga up fästena med kemisk metall till kåpan som kopplingswiren går in igenom, och sitter i? Har inte möjlighet att svetsa dit de delarna som fattas, som är bortslagna, för dem saknas. Men om det saknas 2 av 5 bultar där bör väl inte vara avgörande för om jag ska byta moter eller inte!? Utan jag är mer orolig för pinnen, och utan att kunna koppla kan jag inte starta - för att undersöka om det finns vidare skador. Vad är rimligt? Är det läge att köpa en 750motor och sätta i eller hur ska jag tänka?
Glad för tips hjälp och ideér!
Mvh Berra

Smällde kedjan - den fastna runt, vid och i framdrevet.Den slog sönder allt den kom över inkl koppling(?). Hojjen tokdog och jag rulla vidare tills farten var slut, knuffa hem skiten.
Va och skruva av kåporna och öppnade upp och mycket riktigt hade kedjan slagit sönder insexbrickan som håller muttern till framdrevet och 2 av de 5 (?) fästena till kåpan som sitter över drevet och som koppplingen sitter i och igenom. Samt "pinnen" som är numrerad som nummer 19 på sprängskissen i länken;
http://media.photobucket.com/image/clutch srad/luke111/CLUTCH.gif
"Pinnen är nu i tre delar varpå en sitter fast, som jag inte kan få ut. (Någon som har tips hur jag ska få ut den?)
Detta gäller en gixxer 600 -99 som gått knappt 6000 mil, varav ett antal hundra banmil sen jag köpte den 06. Är det läge att göra nåt alls eller köper jag en beggad motor från skrot och petar i, för det är väl inte helt bra att laga up fästena med kemisk metall till kåpan som kopplingswiren går in igenom, och sitter i? Har inte möjlighet att svetsa dit de delarna som fattas, som är bortslagna, för dem saknas. Men om det saknas 2 av 5 bultar där bör väl inte vara avgörande för om jag ska byta moter eller inte!? Utan jag är mer orolig för pinnen, och utan att kunna koppla kan jag inte starta - för att undersöka om det finns vidare skador. Vad är rimligt? Är det läge att köpa en 750motor och sätta i eller hur ska jag tänka?
Glad för tips hjälp och ideér!

Mvh Berra