Byta!

• Thread starter Thread starter granted79
  • Start date Start date

granted79

Guest
Hej alliohopa...
nu e det såhär att jag ska sälja min hoj o byta till motard tänkte jag mkt pga att jag såg min chef krocka ganska rejält med hoj o efter det har jag inte riktigt känt nån glädje med sporthoj längre o tänkte nu testa motard......
Men problemet är att tänk om jag ångrar mig o saknar o ligga o köra sådär fort som man gör ibland , :hihi men o andra sidan tänker jag både på mig själv o mina närmaste, om hur dom känner när man är ute o leker lite med hojen o att det bara kan ta en sekund sen kan det vara över. jag vet ju bara när farsan e ute på sin kromsläde då är jag rädd att det ska hända han nånting. nu e det inte så att jag går runt och är rädd att det ska hända saker hela tiden men efter olyckan med min chef har jag börjat tänka helt annorlunda och ser inget nöje med att macka 300km/h..... så nu till frågan tycker ni jag gör fel genom o testa på motard?
mvh granted79

BTW jag fyller 27 idag... grattis till mig själv... ha ha ha ha ha :banana :fyllisar

Last edited:
Det är aldrig fel att testa!

Hade jag tröttnat på sporthoj så hade jag gjort det... :tummenupp

Grattis förresten! :fyllisar :cpparty :dricka :Rockbanan :trött

Grattis!
Jag tänkte precis som du förra sommaren.
Jag bytte till motard och har bara ångrat mig när jag inte kan hänga på mina gammla "åkpolare". Men jag brukar ta mig till götaplatsen och möta dom andra härifrån SH som kör motard, det är ett gott gäng det med.
Så jag ser bara bytet som positivt.
Häng med oss med ut på torsdag så kan du säkert få provköra våra... :fyllisar
Sumsummarum: Testa och känn, gillar du det så byt.

De e ju bara till å byta tillbaks om du ångrar dig! Personligen tycker jag att börjar du fundera på risker och hur farligt de e , när du e ute å åker (alltså samtidigt) så ska du ställa hojen i garaget. När du kör hoj ska du vara fokuserad för att minska riskerna :tummenupp

Grattis. :1pajas

Klart du ska testa Motard om det är det du känner för.
Körde själv motard i 2 månader förra året innan jag tröttnade och det blev sporthoj igen.

MEN bara för att man kan. så behöver man inte ligga i 300.

Grattis igen och hoppas du får kul med din motard (om det blir någon)

Enda gången som kan göra att jag saknar sporthojen, är när man skall smiska motorväg. Annars är bytet till motard det roligaste jag gjort på länge, fast det är ju olika från person till person. Den större anledningen till att jag bytte var att snittfarten började bli lite för hög.

Grattis på fölsedagen! :banana :banana :banana

Last edited:
tack för alla svaren....
tänker som ngon sa att tycker jag inte det e kul så e det ju bara o byta tillbaka.....
nu ska vi se om jag får sålt hojen också ,kommer en kille o tittar på den idag.. får hoppas att han gillar den. :)
tack för gratulationerna.. :)

granted79 skrev:
2186406 tack för alla svaren....
tänker som ngon sa att tycker jag inte det e kul så e det ju bara o byta tillbaka.....
nu ska vi se om jag får sålt hojen också ,kommer en kille o tittar på den idag.. får hoppas att han gillar den. :)
tack för gratulationerna.. :)

" Varför vara rädd för livet? Du kommer ju inte ur det levande ändå! "

Kunde inte låta bli :hihi

Lycka till med allt och hoppas du får sköjj på motarden, ja vill åsså ha en sån! Fast isåfall ska ja ha två, en missil och en reTarD

Anderzzon skrev:
2186426 " Varför vara rädd för livet? Du kommer ju inte ur det levande ändå! "

Kunde inte låta bli :hihi

Lycka till med allt och hoppas du får sköjj på motarden, ja vill åsså ha en sån! Fast isåfall ska ja ha två, en missil och en reTarD

jag e inte rädd för livet....
känner ingen riktig glädje med sporthoj längra bara.... :(

granted79 skrev:
2186486 jag e inte rädd för livet....

dags att slöjda om lite, prova något annat, dra till med en motard. Kompletera med en soft låghoj, en streetfighter kanske åxå, ...låta fartvinden styra ditt fartval.

granted79 skrev:
2186486 jag e inte rädd för livet....

Ja skojsade till det lite bara :lol

Du kommer nog ha riktigt kul med motarden det är ju bara bus med en sådan, samt att de funkar bättre inne i städer av många anledningar.

Jag skulle gärna ha en i Sthlm men måste ha en landsvägshoj med då jag pendlar mkt, så en av varje när ekonomin tillåter skulle sitta fint :yoparty

Som många sagt, byt igen om du ångrar dig! Man lever bara en gång :tummenupp

Du kan få byta hoj med mig, jag får inte köra motard mer i år för doktorn :( Tänker därför köpa mig en billigare landsvägare bara för att få gasa lite lugnt iaf.

granted79 skrev:
2186004 Hej alliohopa...
nu e det såhär att jag ska sälja min hoj o byta till motard tänkte jag mkt pga att jag såg min chef krocka ganska rejält med hoj o efter det har jag inte riktigt känt nån glädje med sporthoj längre o tänkte nu testa motard......
Men problemet är att tänk om jag ångrar mig o saknar o ligga o köra sådär fort som man gör ibland , :hihi men o andra sidan tänker jag både på mig själv o mina närmaste, om hur dom känner när man är ute o leker lite med hojen o att det bara kan ta en sekund sen kan det vara över. jag vet ju bara när farsan e ute på sin kromsläde då är jag rädd att det ska hända han nånting. nu e det inte så att jag går runt och är rädd att det ska hända saker hela tiden men efter olyckan med min chef har jag börjat tänka helt annorlunda och ser inget nöje med att macka 300km/h..... så nu till frågan tycker ni jag gör fel genom o testa på motard?
mvh granted79

BTW jag fyller 27 idag... grattis till mig själv... ha ha ha ha ha :banana :fyllisar

Klart du ska köra motart, ascool! :tummenupp
Grattis grattis!

Back