Byta ut bensinkran mot enkel?

På vissa äldre hojar, t.ex. min gamla gsx400e, så har PRI mindre hål och därmed flöde än när man kör via ON eller RES. Kan därför bli problem om man gasar för mycket för många sekunder i sträck.

Rimligt, tack! Kan kanske vara så på Banditen också, inte provat noggrannare än så.

Hur gör jag nu när jag ska slipa upp hålet i tanken för att få in den nya bensinkranen? Vill ju helst undvika slipdamm i tanken:va:va

Slipa, slå i en halvpanna sås och skaka runt och häll ut, upprepa en gång till. :yoparty

Hur gör jag nu när jag ska slipa upp hålet i tanken för att få in den nya bensinkranen? Vill ju helst undvika slipdamm i tanken:va:va

Jag tog en rundfil, skruvade av skaftet och drog filen inifrån tanken och utåt. Se till att det inte är filspån på filen när du stoppar in den bara...
:tummenupp Funkade kalas

Sedan, för att vara på den säkra sidan kan du göra som Steffe säger.

Tack för de kloka tipsen:tummenupp

Kanske slipa innifrån och ut samt ha lufttryck som blåser ut:tungan

Jag återkommer med lite bilder på hur jag sabbar en bandit 600:D

Gör detta verkligen något? Dammet lär följa med soppan ut och sätta sej i filtret = ingen skada skedd.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...