Byta Upp Sig???

Chriz

Damer i tajta helställ gör min dag...
Gick med
14 Sep 2005
Ort
Solna
Hoj
Ktm 690 Sm Prestige-07
Vet att många blir irreterande över dessa trådar men
jag måste få lite tips o råd.
Har alltid varit överförtjust i Kawasaki och har sedan 10 års ålder
sagt: En sånn ska jag ha en vacker dag.
Denna dag är kommen och hojjarna lyder :)

zx6r: Lätt hoj men frågan är om jag i längden tycker att växlandet blir tröttsamt samt att effekten kanske inte räcker till alla ggr.
zx7r: En klassiker som alltid förblir klassiker, lite tung men så snygg
zx9r: Drömmen men vet inte om effekten kanske är lite i högsta laget?

Vad som bör tilläggas är att jag idag rattar en Gsx 750!

Vad bör jag tänka på, fördelar, nackdelar???

Försäkringen är ungefär den samma enligt tryggsam.

Sist men inte minst, årsmodeller 97-00, då priset är ungefär vad jag kan betala!
 
En X9:a från 98 å frammåt är bästa köpet. Alla har effekt för att det ska kunna gå illa men ingen e hysterisk. Man får köra med insidan........
 
Chriz skrev:
2455055 Vet att många blir irreterande över dessa trådar men
jag måste få lite tips o råd.
Har alltid varit överförtjust i Kawasaki och har sedan 10 års ålder
sagt: En sånn ska jag ha en vacker dag.
Denna dag är kommen och hojjarna lyder :)

zx6r: Lätt hoj men frågan är om jag i längden tycker att växlandet blir tröttsamt samt att effekten kanske inte räcker till alla ggr.
zx7r: En klassiker som alltid förblir klassiker, lite tung men så snygg
zx9r: Drömmen men vet inte om effekten kanske är lite i högsta laget?

Vad som bör tilläggas är att jag idag rattar en Gsx 750!

Vad bör jag tänka på, fördelar, nackdelar???

Försäkringen är ungefär den samma enligt tryggsam.

Sist men inte minst, årsmodeller 97-00, då priset är ungefär vad jag kan betala!

Zx6r är en trevlig hoj fast visst måste du varva .. Men skulle jag ha varit i dina skor skulle jag ha satsat på en nia från typ ´99.. Dom fixade dom ´98 och motorerna på dom är till skillnad från föregångaren betydligt mer driftsäker .. Tror inte att dom är så värst dyra heller men köp inte den billigaste du hittar! Satsa hellre nån krona extra på nån välservad med ev historik..
 
Hade en zx9a -01 innan den jag har nu och det var en riktigt bra hojj.
Som sagt, 98 lr frammåt skall det vara.

Nånting jag saknar från den hojjen är att det gick att få in en kebabrulle och en coke bak under kutsen, på cbren får jag knappt plats med reggskylten. Ett jävla meckande att köra runt med kebaben på tanken :)
 
Chriz skrev:
2455055 Vet att många blir irreterande över dessa trådar men
jag måste få lite tips o råd.
Har alltid varit överförtjust i Kawasaki och har sedan 10 års ålder
sagt: En sånn ska jag ha en vacker dag.
Denna dag är kommen och hojjarna lyder :)

zx6r: Lätt hoj men frågan är om jag i längden tycker att växlandet blir tröttsamt samt att effekten kanske inte räcker till alla ggr.
zx7r: En klassiker som alltid förblir klassiker, lite tung men så snygg
zx9r: Drömmen men vet inte om effekten kanske är lite i högsta laget?

Vad som bör tilläggas är att jag idag rattar en Gsx 750!

Vad bör jag tänka på, fördelar, nackdelar???

Försäkringen är ungefär den samma enligt tryggsam.

Sist men inte minst, årsmodeller 97-00, då priset är ungefär vad jag kan betala!

Köp efter tycke o smak och vad du skall ha hojen, tycker du om att piska på höga varv för att få hög effekt, kanske 600 är något, 750 har jag aldrig kört, men är väl ett mellanting mellan 600 och 900 varje fall kubiksmässigt:) Effekt kan man dock ALDRIG få för mycket av, efter ett tag tycker man inte det är så farligt, och man vänjer sig,turbo-puff skulle var kul att testa ett tag..:hihi

Själv är jag ganska lång, 193 cm och ca 100 kg, så en 600 skulle få jobba mycket..ser redan nu ut som man kör en liten hoj..enbart för banpisk tror jag jag skulle föredra en 600:a.
 
Last edited:
Jag har efter mycket testande fram och tillbax hittat hem, så mitt råd är att testa en ZX9R från -98 och framåt, precis som många andra rekommenderar. Skillnaden mellan en 98:a och senare är enligt mitt tycke att hojen blev mer och mer touringanpassad, och inte minst att förglömma, fulare.. så testa på och hitta vad som passar dig, men en hederlig ZX9R är en superskön kombination av lättkörd, grym motor (utom på låga varv..) och bekväm hoj man kan lägga många, långa mil med, både på sport- och landsvägskörning..:tummenupp
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top