Byta upp mig - till vad?

Little lady

Ny medlem
Gick med
18 Aug 2008
Hoj
Street Triple R
Jag har fortfarande kvar min Street Triple som jag först aldrig tänkte sälja men nu har börjat tröttna lite på.
Vågar man köpa en Ducati? Den gula Streetfighter 848 är görläcker:kär men man hör ju en del om hur iallafall de äldre Ducatina är.
Kanske en sådan här http://www.bike.se/nyheter/rykte-1199-panigale-r-superleggera men det krävs visst en specialinbjudan. Bra pris :lol
Yamaha MT09 verkar rätt kul men ganska lik den jag har. Och färgerna är lite trista. Klämläge på mässan tror jag, om jag åker dit.

Köp en Ducati! Det ska iaf jag göra inför kommande säsong. 1098s och 1198s har jag gått och kärat ned mig i... :kär

ducati_1198_s_2010_zoom.jpg

ZX-10R oavsett årsmodell. 2004 - 2005 årsmodeller finns ibland ute till riktigt bra priser :tummenupp

Lycka till med din nya Kawwa..

köp Ducce. Du kommer inte angra dig. I värsta fall testar du en säsong och byter sen

1098s vart en mycket speciell upplevelse.. Köps med hjärta och inte hjärna..

Själv bytte ja in bladen mot en K6:tummenupp

Det blir nog ingen hoj med helkåpa, försäkringarna är helt knasiga! Tycker att duccarna låter underbart, inte surrsurr som trajjan.
Har det varit mycket problem med 848?

Jag var lite erotisk när jag skrev det om ducati. Men det var faktiskt ett par st duccar som sköt sköt motorerna på bandagar i år. Bland annat en ny 1199 som sköt den vid slutet på rakan på anderstorp vilket slutade riktigt illa då han blev påkörd bakifrån utav en annan förare. Men för att ta en gammal hederlig förgasar retta så har inte en enda skjutit motorn eller haft några motorfel. Det enda som har hänt är ju att växellådor har rasat och jag är 99,9% säker på att i alla fallen så har det varit föraren som har misshandlat växellådan tills den har rasat.

Jag var lite erotisk när jag skrev det om ducati. Men det var faktiskt ett par st duccar som sköt sköt motorerna på bandagar i år. Bland annat en ny 1199 som sköt den vid slutet på rakan på anderstorp vilket slutade riktigt illa då han blev påkörd bakifrån utav en annan förare. Men för att ta en gammal hederlig förgasar retta så har inte en enda skjutit motorn eller haft några motorfel. Det enda som har hänt är ju att växellådor har rasat och jag är 99,9% säker på att i alla fallen så har det varit föraren som har misshandlat växellådan tills den har rasat.

Du måste vara riktigt efterliven, eller så är jag det för att jag tar dig på allvar.

Men ALLA modeller har skjutit några motorer.

BMW S1000RR har haft en hel del motorhaverier, Rettor, Ninjor, you name it.

När en Ducce skjuter motorn så uppmärksammas det mer då Ducati har ett förflutet med kvalitetsproblem, men i dagens läge är nästan alla hojmärken jävligt jämnbördiga.

Jag hade inga problem med min 1098S, min grannes blade 08:a dricker hur mycket olja som helst :7peta

Vet inte om MT09 har börjat säljas än, men jag var iväg och provkörde den i Kroatien i början av september, min upplevelse av det hela var att det var ett riktigt skön hoj att köra. Relativt bra prestanda och kommer dessutom få (i mitt tycke) en sjukt bra prislapp på 79.900 kr. Yamaha själva sa att den förväntas bli populär speciellt för stuntåkare. Huruvida det stämmer eller ej låter jag vara osagt då jag inte har någon erfarenhet i ämnet...
Hojen är för övrigt extremt lättkörd och väger inte heller så mycket (ABS-versionen 191 kg fulltankad om jag minns rätt). Jag har inte kört så många olika hojar heller, så expertutlåtande överlåter jag till andra kunniga i ämnet, men jag gillade den skarpt och vad jag har förstått så har den fått väldiga lovord av de flesta. Lutar åt ett köp till våren...

Inget japanskt kan tilltala en med smak och fullgod syn.

Håll dig till europeiska skapelser som ser ut och uppför sig som något värdigt 2010-talet. :fakta

Ja. Men för att ta en gammal hederlig förgasar retta så har inte en enda skjutit motorn eller haft några motorfel. .

:rofl jag har själv haft 4st r1 hos mig för reparation mellan årsm-99-02 för motorhaveri.
Ett lagerras, som knäckte större delen av motorn. 3fall av nicasilsläpp på cylinderväggar vilket resulterar i blårök och dåligt komp. Därtill en halvsunkig växellåda, ser ut som stryk och är lika rolig i chassit som en påtänd gunghäst..:rolleyes::fakta

Inget japanskt kan tilltala en med smak och fullgod syn.

Håll dig till europeiska skapelser som ser ut och uppför sig som något värdigt 2010-talet. :fakta

Säger en som 7 minuter senare postar ett inlägg att han haft fyra R1:or....tog tid innan du fick dina glasögon förstår jag då....:dummer

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti