Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Honda xr 600 väger bara 124 kg och har en bra motor, många trimmöjligheter finns det också![]()
Torrvikt utan batteri lägg till 35 kg hamnar du närmare verkligheten.Lägg också till en trött slö motor och svampig fjädring.'
Räkna sedan ut vad det kostar att fixa till ovan så....
Eller köp en KTM 690 så har du en grussmiskare med 60 bakhjulshästar och närmaste konkurrent Husqvarna 610 och BMW 650 X ligger 10 hästar ifrån.
Dessutom fullt justerbar fjädring fram och bak har på 690 :an
det skiljer ju i stort sätt inte nått i vikt från -86 till 00 eller när dom slutade å tillverkas. http://www.motorbikes.be/en/Honda/1997/XR 600 R/
http://en.wikipedia.org/wiki/Honda_XR600
konstigt 124+35 blir väll 159kg? batteri har väll aldrig xr 600 haft så de har du ju i alla fall rätt i att man ska väga utan.
Jämför du en ålandskryssning med en karibienkryssning också eller?
Hahaha sorry om jag ralierade lite
De har du rätt i 140 kg väger dom men vad hjälper det när allt annat är sunkigt http://www.bikez.com/motorcycles/honda_xr_600_r_1991.php
Jadu jag skulle tro att en tidig 90 talare levererar 30 hästar på slangen
Om XR600 är Kristina Lugn så är KTM 690 C Gynning
Men det är kanske så här du tänker om XR600 ?
![]()
man får ju vad man betalar för det är de jag menar. självklart är ktm,s senaste modell bättre än en gammal stånka ifrån -87 ingen har väll påstått något annat?. trådstartan var ju ute efter en billig grushojj. för mig är ju inte en ny ktm ett billigt val men du kanske tycker annorlunda,
45 hk på veven (blir säkert 30 på bakan) och 140kg är ju ej torrvikt . Torrvikt 124-128kg
Nej de har du rett i
Jag försöker bara säga att en XR600 från 90 kanske man kan få för 10 med den är kass, slö, ful, äcklig, luktar illa, sannolikt röd. Ungefär som att kyssa en tant med löständer, ja du vet även dom väger 50 kg och är 160 långa men ...
Bättre att gå panken och låna penkar köpa XR 650 och bli gla
Det va lite brutalt sagt om en rätt trevlig hoj. Om man köper en välhållen begangnad xr600 idag, håller den nog lika länge som om man köper en ny ktm 690![]()
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |