Byta till offroad.

andrevas

Ny medlem
Gick med
10 Apr 2008
Ort
karlskoga
Hoj
ducati ss -95
Har tröttnat lite på väg och bankörning, tänkte försöka sälja Duccen och köpa offroad istället.

Kommer att åka mest grus tror jag, inte så sugen att traggla i skogen, kanske någon fin stig eller så.
Vad passar bäst? Har kollat på xt600 och tt600, skulle väl helst ha något lättare men den ska gå att skjutsa på.

Någon som har något förslag, ska gärna vara något som går att trimma för inte allt för mycket pengar.

Kanske någon som har lite bilder/info om lite "hottade" xt eller tt

Någon som e sugen på en ombyggd 750ss?

http://www.blocket.se/vi/19105145.htm?ca=8_s
 
KTM 690 Enduro. Kan du tänka dig att serva oftare så kolla på husa fe 450/550/650 eller nya 570. Finns ju oxå t.ex ktm 625sxc och honda xr 650.
 
dr650se från 96 och uppåt om du inte tänkte betala för mycket.

funkar kanon till de du tänker på.

Honda xr 600 väger bara 124 kg och har en bra motor, många trimmöjligheter finns det också:tummenupp

skjutsmöjligheter :rolleyes:
 
Last edited:
Vad som helst med en LC8:a i. Stånkor är fånigt. :mad:

Trimma? Vad är det du ska "trimma"? Du får nog lägga ner halva hojens värde på de du skrev om du ska få ens en märkbar effekt.

[edit] Skulle jag köpa en ren grushoj så ligger nog antingen en LC4:a eller XR650 på topp.
 
råkar ha en tt600 till salu för jag råka köpa mig en ktm 950 superenduro :P
bara att pm om du vill ha mera info om min fina tt600 :)
 
KTM 690E är min dröm hoj! Kostar Tyvärr nästan dubbla i Norge 115000 nok!
 
hehe, min är en 03a och jag ska bara ha 25000kr och den har bara gått 1600mil :P

http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?p=3906411#post3906411

Inlägg 8 säger kanske en del om att 3-400 extra mil på en hoj kanske inte betyder speciellt mycket. Allt möjligt kan ju inträffa. Verkar ju ha varit lite pyssel med din hoj. Å andra sidan så är den väl kanske helrenoverad nu och då är du ju helt rätt ute i pris.

Vad har du för utrustning på din hoj som ingår för 25 tkr? Lite kul att veta då min hoj verkar vara iskall att sälja, men å andra sidan så är det ju inte riktigt rätt säsong att sälja hoj nu heller.

Min står med sprillans nya T63or + extra gatdäck, stortank + orginal i nyskick, slipon+orginal, styrhöjare, baksärmsväska. Fullservad på Yamaha ÅF.

Lycka till med försäljningen och hoppas att du har bättre tur med SEn. Grym hoj.
 
min tt600 är ombestykad, upsågad luftburk, slipon (leovince), helt ny sörvad, olja bytt var 500 mil oljefilter bytt samtidigt, driv paketat har gått 300 mil, ska serva gaffeln innan försäljning, om kläd sadel, ny plast, däcken som sitter på är enduro däck som håller kanshe 50 mil för de är så mjuka, har dubbdäck som man kan få köpa med :P
ja du kan ju misat något och alla fel på min tt600 är fixade och den har gått utan några problem sedan vi fixa det dära med cdi boxarna för 600 mil sedan :)
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top