byta till motard?

freding

en Outsider...
Gick med
7 Mar 2003
Hoj
RC8R
Funderar på att byta mina gixer 1000 k4 mot äldre banhoj + motard...
Jag vill gärna veta era synpunkter på för- å nackdelar...

/ Fredrik

finns tusen trådar om detta. sök o kolla. Sen frågar du i ett motard-forum, alla inklusive jag själv tycker motard rockar fett. Enda nackdelen är att det suger med motorväg o de ska servas oftare, vilket man i gengäld fixar själv.

Att jag frågar i detta forum beror på att jag vill veta utav de som kör, å inte av de som bara tror(många sånna på SH), verkar som rätt många av er har två eller kört både och å därför kan ge för å emot.
Saken e den, jag gillar å leka, men jag å polarna brukar ta 40-mils turer på helgdagarna, och 20-30milaturer på vardagar....

freding skrev:
2690044 Att jag frågar i detta forum beror på att jag vill veta utav de som kör, å inte av de som bara tror(många sånna på SH), verkar som rätt många av er har två eller kört både och å därför kan ge för å emot.
Saken e den, jag gillar å leka, men jag å polarna brukar ta 40-mils turer på helgdagarna, och 20-30milaturer på vardagar....

Byt för fan inte till motard! Då kan du aldrig sluta, det är som en drog. :yoparty Fråga mig, jag har provat att köra sporthoj igen.

freding skrev:
2690044 Att jag frågar i detta forum beror på att jag vill veta utav de som kör, å inte av de som bara tror(många sånna på SH), verkar som rätt många av er har två eller kört både och å därför kan ge för å emot.

Har du inte redan en röv av stål så får du nog skaffa en om du ska fortsätta åka långturer med polarna. Sedan ur service perspektiv så går väl de flesta race motarder omgående bort om du inte vill skruva dig blå. Lc4:an (625, 640, 660) ligger väl lite bättre till i sådana fall. Nu syftar jag bara på att du skrev att du gillar att åka långturer. Sen finns ju även Yamahas xtx och hondas fmx. slöare och betydligt tyngre, men man åker ju betydligt mer komfortabelt på dessa.

Robertzon skrev:
2690958 vad är det för motard du ska byta till då?
Hade funderat mest på ktm 640/660, vill inte ha de racigaste även om våra långturer går i mycket rask takt, så jag vill inte behöva serva efter varje åktur

freding skrev:
2692345 Hade funderat mest på ktm 640/660, vill inte ha de racigaste även om våra långturer går i mycket rask takt, så jag vill inte behöva serva efter varje åktur

Inte 640..... För slö anser jag....

Välj mellan 625 eller 660 i så fall

Jag valde både och! Men motard är mycket roligare än sporthoj kan bli för mig. Glöm 640 som Rasor sa.

När jag valde hoj var det mellan 525an och 660n. Är väldigt nöjd med mitt val men då har jag å andra sidan inget emot att skruva på den.

För de behoven du har skulle jag valt en 660. Jag har inte sett någon ha problem med att kicka igång den nånsin, (förutom när det va nån som fick olja i luftburken efter lång slangning och för hög oljenivå).
Kicka e inget svårt, o dessutom e det coolt.

Hatar du att kicka så kör då på 625an.

E du inte nöjd me hojen är det inte några problem att sälja den å köpa nån annan. Det finns gott om häftiga tillbehör att köpa till och många som kör KTM och kan hjälpa dig om det är något du undrar över.
Mvh/ Will

får nog snacka me Anders på superbike å höra om jag kan få prova en nån dag eller två, så jag får känna efter lite, ingen ide å bara ta en entimmes tur....

*/ ?>
Nyheter
Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Back