Byta till glidarhoj??

Jag är. Själv inne på att byta min cbr mot någon glidare, är inte ute efter något effekt monster hade tänkt mig. En dragstar 650 elle 1100 tycker det ser sjukt mysigt ut när dom kommer glidandes i snigel fart! Är det någon som vet någon som är intresserad av ett byte är det bara att höra. Av sig inga lik är av intresse!!!!
 
mm just det, en sån ser väldigt lockande ut, men inte som enda hoj just nu. Jag har inte haft möjligheten att provköra en ÄN dock. sen finns ju MT-01 också ..
Det står begagnad på Yamahacenter i Hbg, prova...
hmm MT-01 tror du skulle bli rastlös jämfört med vad du kör nu.
 
Blir alltid lite depp när denna frågeställning kommer upp. Men visst skulle jag kunna tänka mig o ha en glidare också

Men de levererar inte vad hojkörning handlar om, alls, tycker jag. (Ja jag har provat o jag vet att smaken är som baken)

Skulle jag ha en glidare som komplement skulle jag satsat på en H-D, se tidigare inlägg + motorgången. Japanska är ju helt könlösa jämförelsevis tycker jag. O sen alla dessa plastkåpor som ser ut som sånt med funktion men som bara döljer sådant som är fult.

Nä, som enda hoj satsa då på en
Moto Guzzi V11 eller Griso
Triumph Thunderbird Sport
Triumph Thruxton
Ducati 900 SS eller Monster

Fina o flanera med fina o cafera med samtidigt går de att luta i böjarna. Det handlar ju om å få nått tillbaka när man kör, typ liksom änna.
 
Du drack mycket i helgen ser ja! Kanske borde lägga av med det å alla dåliga ide er om Kromslådar! Inget att ha!
 
Jag tycker det är en klart skön känsla att tuffa fram på en glidare. Inte bättre eller sämre än att höra motorn yla på 12 000 varv, bara annorlunda. Nu har jag visserligen bara en halvsportig 600:a som jag haft för att frosta av körningen efter några års hojfrånvaro samt för att pendla med, men eftersom jag tänkte byta upp mig till våren känner jag igen tankarna.

Idag finns ju dessutom en del "glidare" med lite annat temperament än förr. T ex Ducati Diavel, som redan nämnts, Triumph Thunderbird och H-D:s V-rod. Tyärr är alla dessa ganska dyra, men drömma går ju...

I mitt fall kommer jag nog förmodligen välja nåt liknande det jag redan har med större motor, typ Z1000, SV 1000S eller FZ1 eftersom jag pendlar den isfria tiden av året. Hade jag haft en annan budget hade jag dock helt klart övervägt att ha en glidare också.
 
Hade en Dragstar 1100 Classic förut. Skönt ljud men trist att dra fotplattorna i backen varje kurva. Har nyligen kommit på att den hade varit fina att bygga bobber på men skulle aldrig byta mot Horneten. Får väl se när garage och budget tillåter en MC, en bobber och en moppe :)
 
troligtvis. 50 hästar mindre och 50 kilo mer. men den ser cool ut

60 hästar mindre och 60 kilo mer...
Jag tycker att en V-Rod ser cool ut men tappade intresset när jag provkört den. Visst kan det vara härligt att glida på en krokig väg i sommarvärme på en glidare. Men jag har ibland behovet av att avreagera mig med en hoj som kan accelerera lite kvickare än VW kombin... (naturligtvis på ett trafiksäkert sätt och bara i lagliga hastigheter om någon skulle ha en åsikt...)
Jag har en XS650 till salu om någon skulle vilja skaffa det optimala bobber/chopper bygget...
 
200 fick du ut nåt av ecu-flashen?

Ska till Yamaha Center så fort jag samlat ihop lite pengar igen. Grabben fyller moppe om drygt en vecka och därför är jag för tillfället i en ekonomisk svacka. Lovar ha fixat det till nästa tur YC i Hbg lovar ca 30 hk till i mellanregistret. Köper någon XS650'en gör jag det nästa vecka...
 
Oj 30 häst :O
Vissa säger att det ger rejält med förändring på min också, så jag e också sygen
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top