Nicotin
Guest
så sant...så när tjejen frågar så är allt nästan gratis![]()
precis...
håller på att köpa godis till min moppe..e redan uppe i 35k juh...![]()
Fast tantens skor och smink e faan inte billigt det heller...![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
så sant...så när tjejen frågar så är allt nästan gratis![]()
precis...
precis...
jo det där med att gå in å titta lite i affären vet man ju hur det slutar![]()
....35k, du då har du hittat rätt justa prylar!
Tycker de verkar som en ganska bra deal + att det är smidigt...
Och ett slipon skickar dom nog med om du ställer på dom lite![]()
..ja det är väl bara åka dit o provköra den o slå till![]()
jo det där med att gå in å titta lite i affären vet man ju hur det slutar![]()
....35k, du då har du hittat rätt justa prylar!
..ja det är väl bara åka dit o provköra den o slå till![]()
köööp....![]()
![]()
köööp....![]()
![]()
...va inne i garaget nyss, och 954 ser ju smidigare ut på nåt sätt men det borde ju vara stor skillnad på både smidighet och effekt till 1000rr´s fördel
Har en kompis som hade en 954 -02, denna var stylad med div PCIII, slip-on, mini blink etc. etc. Han tänkte samma som DU "det kan väl inte vara SÅ stor skillnad på en 1000RR"
Så han fortsatte att körda sin 954 tills för ca: 2 månader sen, då han fick erbjudande på en -06 1000RR med 150 mil på mätaren. köpte den med tanke på att göra pengar på den. Men efter han hade kört den... så sålde han sin 954 i stället!
Skillnaden var som gå ifrån VHS till DVD, ALLT var mycket bättre på 1000RRHan ångrade att han inte gjort det tidigare.
Det är bättre att ångra något man gjort, än att ångra något man INTE gjort...
KÖP![]()
Jag kör en 1000RR -07. Jag provkörde en 954 -03 för ett tag sedan. Jag var förvånad över att skillnaden var så stor. Du får en betydligt modernare hoj för pengarna.
Om bytet är värt pengarna kan du nog bara avgöra själv. Provkör!!
där tvistar dom lärda..
Många säger att detta spelar ingen roll..
Vissa säger att det spelar en viss roll dom första 10 milen och det har nog firman sett till att den är rätt inkörd
Därimot är en demohoj hårt körd med kall motor... inge bra affär
Därimot är en demohoj hårt körd med kall motor... inge bra affär
Inte säkert att privatägda fordon gått lugnt vid kallstart heller.
Bara ett exempel.
En gammal klasskompis köpte sig en 850 t5 plus chip och avgas. På rasten gick han ut till parkeringen, vred igång bilen, drog iväg med lakritsspår som följd, ut på den stora vägen som låg ca 150 meter från skolan, drog ur den på 1an,2an,3an,4an, vände, drog ur den på 1an,2an,3an,4an, in på parkeringen igen, vred av tändning direkt.
Efter ett tag tyckte han att turbon lät konstigt. Dock slapp någon stackare köpa bilen då han krockade den efter ca en månad.
Ett tips är att ni inte ska stirra er blinda på 07:ans pris och 02:ans inbytespris.
I slutändan är det mellanskillnaden som räknas... Chansen är mycket liten att en handlare ger "riktiga" 60.000:- för en importerad 954 i icke orginalkulör. Han har snarare sänkt nypriset på 07:an och bjudit 40-50.000 för din. Hur detta sedan skrivs på kvittot är ju en helt annan sak...
Har bytt ett antal fordon hos handlare under åren och min syn på det hela är att har man råd, så är det värt de 5-10.000 man faktiskt "loosar" genom att inte köpa/sälja privat.
Sen är det väl inte fel att testa en annons på blocket under de dagar man ligger sömnlös och funderar på köpet... har man tur finns det nån som vill ha just "din" hoj just "nu".
Så lycka till med din -07:a(för du kommer väl att köpa den?)
Jag skulle ha väntat tills att 08an dyker upp, om jag ändå skulle byta hoj.
Jobbigt att köpa en ny 07a, ställa den i garaget några månader, sen i vår bli ifrånkörd av den nya 08an. Då skulle iaf jag ha ångrat mig.
Som sagt.. kolla på mellanskillnaden istället för priset. 120k låter väldigt mycket för en 07:a även om den nu är ny. Är det en "vanlig" eller Repsol? Förhandla till dig ett slipon eller ordentlig rabatt på tillbehör/utrustning.
Fö. är 1000RR grym![]()
![]() |
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna
Under lördagen kördes Mälar... |
![]() |
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2
2025-års Fat Boy Gray Ghost... |
![]() |
European Bike Week: 2-7 september 2025
Under veckan den 2 – ... |
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |