Byta till CBR 1000 -07 ???

Tycker de verkar som en ganska bra deal + att det är smidigt... :tummenupp
Och ett slipon skickar dom nog med om du ställer på dom lite :tungan
 
precis...

håller på att köpa godis till min moppe..e redan uppe i 35k juh...:D

Fast tantens skor och smink e faan inte billigt det heller...:D

jo det där med att gå in å titta lite i affären vet man ju hur det slutar:D
....35k, du då har du hittat rätt justa prylar!

Tycker de verkar som en ganska bra deal + att det är smidigt... :tummenupp
Och ett slipon skickar dom nog med om du ställer på dom lite :tungan

..ja det är väl bara åka dit o provköra den o slå till:yoparty
 
Last edited:
Handla! Det är du säkert värd. Du vill inte dö nyfiken. Om tio år kommer du ångra att du inte tog den.
 
Har en kompis som hade en 954 -02, denna var stylad med div PCIII, slip-on, mini blink etc. etc. Han tänkte samma som DU "det kan väl inte vara SÅ stor skillnad på en 1000RR"
Så han fortsatte att körda sin 954 tills för ca: 2 månader sen, då han fick erbjudande på en -06 1000RR med 150 mil på mätaren. köpte den med tanke på att göra pengar på den. Men efter han hade kört den... så sålde han sin 954 i stället!
Skillnaden var som gå ifrån VHS till DVD, ALLT var mycket bättre på 1000RR :tummenupp Han ångrade att han inte gjort det tidigare.

Det är bättre att ångra något man gjort, än att ångra något man INTE gjort...

KÖP :yoparty
 
Jag kör en 1000RR -07. Jag provkörde en 954 -03 för ett tag sedan. Jag var förvånad över att skillnaden var så stor. Du får en betydligt modernare hoj för pengarna.

Om bytet är värt pengarna kan du nog bara avgöra själv. Provkör!!
 
Last edited:
Jag skulle ha väntat tills att 08an dyker upp, om jag ändå skulle byta hoj.
Om du får 60k för 954an idag så lär du inte få mindre i vår.
Skulle jag ha varit sugen på att köpa en ny hoj, så skulle jag vilja ha det senaste.
Jobbigt att köpa en ny 07a, ställa den i garaget några månader, sen i vår bli ifrånkörd av den nya 08an. Då skulle iaf jag ha ångrat mig.
 
Har en kompis som hade en 954 -02, denna var stylad med div PCIII, slip-on, mini blink etc. etc. Han tänkte samma som DU "det kan väl inte vara SÅ stor skillnad på en 1000RR"
Så han fortsatte att körda sin 954 tills för ca: 2 månader sen, då han fick erbjudande på en -06 1000RR med 150 mil på mätaren. köpte den med tanke på att göra pengar på den. Men efter han hade kört den... så sålde han sin 954 i stället!
Skillnaden var som gå ifrån VHS till DVD, ALLT var mycket bättre på 1000RR :tummenupp Han ångrade att han inte gjort det tidigare.

Det är bättre att ångra något man gjort, än att ångra något man INTE gjort...

KÖP :yoparty

Nu blir man ju ännu mera sugen:tummenupp

Jag kör en 1000RR -07. Jag provkörde en 954 -03 för ett tag sedan. Jag var förvånad över att skillnaden var så stor. Du får en betydligt modernare hoj för pengarna.

Om bytet är värt pengarna kan du nog bara avgöra själv. Provkör!!

1000rr måste vara en kanonhoj då jag är nöjd med 954:an.
 
Last edited:
Ett tips är att ni inte ska stirra er blinda på 07:ans pris och 02:ans inbytespris.

I slutändan är det mellanskillnaden som räknas... Chansen är mycket liten att en handlare ger "riktiga" 60.000:- för en importerad 954 i icke orginalkulör. Han har snarare sänkt nypriset på 07:an och bjudit 40-50.000 för din. Hur detta sedan skrivs på kvittot är ju en helt annan sak...

Har bytt ett antal fordon hos handlare under åren och min syn på det hela är att har man råd, så är det värt de 5-10.000 man faktiskt "loosar" genom att inte köpa/sälja privat.

Sen är det väl inte fel att testa en annons på blocket under de dagar man ligger sömnlös och funderar på köpet... har man tur finns det nån som vill ha just "din" hoj just "nu".

Så lycka till med din -07:a :tummenupp (för du kommer väl att köpa den?)
 
Därimot är en demohoj hårt körd med kall motor... inge bra affär

Inte säkert att privatägda fordon gått lugnt vid kallstart heller.

Bara ett exempel.

En gammal klasskompis köpte sig en 850 t5 plus chip och avgas. På rasten gick han ut till parkeringen, vred igång bilen, drog iväg med lakritsspår som följd, ut på den stora vägen som låg ca 150 meter från skolan, drog ur den på 1an,2an,3an,4an, vände, drog ur den på 1an,2an,3an,4an, in på parkeringen igen, vred av tändning direkt.

Efter ett tag tyckte han att turbon lät konstigt:va . Dock slapp någon stackare köpa bilen då han krockade den efter ca en månad.
 
Ett tips är att ni inte ska stirra er blinda på 07:ans pris och 02:ans inbytespris.

I slutändan är det mellanskillnaden som räknas... Chansen är mycket liten att en handlare ger "riktiga" 60.000:- för en importerad 954 i icke orginalkulör. Han har snarare sänkt nypriset på 07:an och bjudit 40-50.000 för din. Hur detta sedan skrivs på kvittot är ju en helt annan sak...

Har bytt ett antal fordon hos handlare under åren och min syn på det hela är att har man råd, så är det värt de 5-10.000 man faktiskt "loosar" genom att inte köpa/sälja privat.

Sen är det väl inte fel att testa en annons på blocket under de dagar man ligger sömnlös och funderar på köpet... har man tur finns det nån som vill ha just "din" hoj just "nu".

Så lycka till med din -07:a :tummenupp (för du kommer väl att köpa den?)

...jag är otroligt sugen....måste dit i morgon o diskutera o provköra:gnissla
 
Som sagt.. kolla på mellanskillnaden istället för priset. 120k låter väldigt mycket för en 07:a även om den nu är ny. Är det en "vanlig" eller Repsol? Förhandla till dig ett slipon eller ordentlig rabatt på tillbehör/utrustning.

Fö. är 1000RR grym :fakta
 
Jag skulle ha väntat tills att 08an dyker upp, om jag ändå skulle byta hoj.

Honda går i graven med 08:an. Vilket skämt designmässigt! Inget annat än ren katastrof! KÖP 07:an medans tid är.

Jobbigt att köpa en ny 07a, ställa den i garaget några månader, sen i vår bli ifrånkörd av den nya 08an. Då skulle iaf jag ha ångrat mig.

Man blir inte ifrånkörd bara för att hojen kommer i ny version. Däremot får man i det här fallet den fulaste sporthoj som nånsin skapats om man köper en 08:a...
 
Som sagt.. kolla på mellanskillnaden istället för priset. 120k låter väldigt mycket för en 07:a även om den nu är ny. Är det en "vanlig" eller Repsol? Förhandla till dig ett slipon eller ordentlig rabatt på tillbehör/utrustning.

Fö. är 1000RR grym :fakta

Det är en "vanlig", skulle helst velat ha en repsol....om priset hade varit 110k så hade ja fått 50k i inbyte å mer är nog svårt att få av en handlare.

Får jag 55K privat så kan jag köpa en repsol:yoparty ....men tyckte att denna deal var smidig och får skapligt i inbyte:confused:
 
Med tanke på hur enormt ful -08:an kommer bli, så tror jag nästan att -07:an kommer öka i värde första året...:näsblod
 
Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Back
Top