Byta till CBR 1000 -07 ???

turbojulle

Ny medlem
Gick med
15 May 2007
Hoj
245kg ZX9 -97
Va inne o skulle köpa stift till svågerns hoj när jag fick syn på NY CBR 1000 -07:yoparty som bara stod där o vänta på mig (tyckte ja i alla fall)!
Klev i väg med raska steg till en försäljare och börja diskutera mellanpris mot min tyskimportade "Repsol" CBR 954 -02 med 2000 mil på mätaren i bra skick.
Försäljaren ville ha 954:an + 60000.-

Nu till frågan.....är det värt 60000:-i körglädje eller ska man harva vidare på 954:an:confused:

...å stiften glömde ja såklart att köpa:huvet

Last edited:
60k låter ganska mycket..
en mc affär speciellt på en ny är den sämsta affären man kan göra med tanke på värde minskning..
fast å andra sidan, mc är en förlustaffär hur man än vänder och vrider på det..:D

men ingen känsla slår nyhetskänslan..
Ingan annan som haft den tidigare osv..

Byte...

60k låter ganska mycket..
en mc affär speciellt på en ny är den sämsta affären man kan göra med tanke på värde minskning..
fast å andra sidan, mc är en förlustaffär hur man än vänder och vrider på det..:D

men ingen känsla slår nyhetskänslan..
Ingan annan som haft den tidigare osv..

De e klart...men hur värderar jag min då ? 120k - 60k = 60k i inbyte:confused:

Släng ut din nuvarande hoj och se ifall du får mer för den, så kan du köpa nya hojen sen. Funkar inte det så kan du ju byta, om du känner att det är värt det. :)

De e klart...men hur värderar jag min då ? 120k - 60k = 60k i inbyte:confused:

ska dom ha 120k för den nya hondan ?

tycker förvisso med tanke på årstiden att det borde finnas lite prutmån på den nya moppen alt få med lite leksaker slipon osv...

Släng ut din nuvarande hoj och se ifall du får mer för den, så kan du köpa nya hojen sen. Funkar inte det så kan du ju byta, om du känner att det är värt det. :)

Ja det kan man ju göra.....men det känns inte som det är säljarens marknad just nu.

varför inte vänta till nya -08 kommer då ?
Om du e sugen på supernytt ?

ot: diggar nya -08 instrument..

Bifogat

• honda-08.jpg
    honda-08.jpg
    45.2 KB · Visningar: 143
Hade en 04:a och den var lång, trött och tung. Vet inte hur mycker bättre 07 är. Jag gillar 954:an som fan! Kör vidare på den!

Är intresserad av en sån du har i början av nästa år :tummenupp

/Martin

...då kanske ja ska vänta på dig:D för jag får väll bra betalt :yoparty

Hade en 04:a och den var lång, trött och tung. Vet inte hur mycker bättre 07 är. Jag gillar 954:an som fan! Kör vidare på den!

Menar du att den kändes slöare:confused: ...kanske ska tänka om då eller provköra den:tummenupp

Last edited:
120 k låter mycket om man tittar på vad det finns för -07 på blocket som rullat typ 200 mil..

billigaste jag hittade var 100,5k..
http://www.blocket.se/vi/13819364.htm?ca=11_s

...en demohoj är väll rätt hårt körd utan inkörning, men det kanske inte spelar nån roll:va

där tvistar dom lärda..

Många säger att detta spelar ingen roll..

Vissa säger att det spelar en viss roll dom första 10 milen och det har nog firman sett till att den är rätt inkörd

där tvistar dom lärda..

Många säger att detta spelar ingen roll..

Vissa säger att det spelar en viss roll dom första 10 milen och det har nog firman sett till att den är rätt inkörd

...ok, det får man hoppas att dom gjort...

...men åter till frågan om det är värt ett byte om man räknar på mina utlägg hitils skulle jag vara uppe i 132000.- med detta byte, alltså vad jag skulle fått betala om jag köpt den i början av detta år men hade haft ca 1000 mil på den vid det här laget!

...ok, det får man hoppas att dom gjort...

...men åter till frågan om det är värt ett byte om man räknar på mina utlägg hitils skulle jag vara uppe i 132000.- med detta byte, alltså vad jag skulle fått betala om jag köpt den i början av detta år men hade haft ca 1000 mil på den vid det här laget!

man ska aldrig kolla hur mycket pengar man spenderat på sin mc ..

man får aldrig igen dom..

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...