Jag ska byta batteri på min hoj, och eftersom det måste sitta helknasigt- på styret-av diverse anledningar så att lyktan måste sitta skitfult utanpå tänkte jag byta ner mig till ett mindre batteri så att själva lyktjuset får plats under och det ser normalt ut. Jag tänkte gå så långt ner som till ett 3Ah batteri, eftersom jag hittade ett med lagom dimensioner, och jag undrar om det skulle funka? Jag räknade lite och kom fram till att ett 3Ah batteri skulle räcka till ungefär 4.5 minuters nötande på startmotorn om startmotorns effekt är 450-500watt(Kollade runt på ebay och såg att de flesta startmotorerna ligger ungefär där, så jag antog att så var fallet även i den här dominatormotorn). Batteriet borde klara strömmen också, enligt biltema ska dom leverera 15 gånger sin kapacitans, dvs 45A, och jag tror startmotorn drar 42 någonting. Lite på gränsen kanske
, men det bör väl funka, och 4 minuter räcker väl i överflöd, eller är det något jag missar?
, men det bör väl funka, och 4 minuter räcker väl i överflöd, eller är det något jag missar?