Byta SP-1:a mot SV 1000s???

K.L

Bybo
Gick med
20 Jan 2006
Hoj
GSX-R1000 -09, XT660Z -08
Funderar på att byta min sp-1:a till en ny sv 1000s. va tror ni om det??? :confused:

nej..

SV1000S är säkert bra (men sämre än min TL ;-) ) men det är inte en SP..

Beror på vad du är ute efter.
SP-1an lär ju vara "sportigare" och vassare på alla sätt och vis.

SV'n när nog trevligare om du tänkt åka långt o mer slököra, men för den delen även kunna dra på lite ibland. :)

K.L skrev:
Jaha men det är ju kul me nytt.

Om du ska ha ny V-twin så köp en Aprilia RSV Mille, eller Ducati om du har råd.

Moto Morini Corsaro 1200 om du vill ha naket.

:banana

Hoztic skrev:
Visst, skoj med udda hojar, men är inte Moto Morini en bit över gränsen? :va

Varför det?

För övrigt så är i min mening allt snack om "japansk kvalité" år 2006 rätt löjeväckande.

xyx skrev:
Varför det?

För övrigt så är i min mening allt snack om "japansk kvalité" år 2006 rätt löjeväckande.

Det är ett litet märke, förvisso med gamla anor, men trots allt små. Det kan ju göra det osäkert med reservdelar osv, och det gör det antagligen dyrare också.

Och vad gäller kvaliteten så är det nog knappast någon hoj idag som är dålig, även om det ibland sker misstag, som ZX10'ans framhjul tex.

NEJ! Du vill inte byta dn hardcore superbike mot en intetsägande lagomhoj. Don't do it.

Som sagts tidigare, köp en ny Aprilia Factory.....

Aprilian har väl inte haft några större problem med kvalitet, dessutom får du den Italienska "känslan"

Jag är iallafall jävligt nöjd :squid

K.L skrev:
Funderar på att byta min sp-1:a till en ny sv 1000s. va tror ni om det??? :confused:

Jag hade inte gjort det... SP1:an ligger ju framför SV:n i utveckling sett och är ju snyggare oxå.

Kan däremot förstå bytet om det gäller försäkringspengar, garantifrågor mm

Om du byter krävs det en hel del pengar för att ge en SV lite karaktär.

SP1:an är ju en av de brutalare hojarna. Tycker det vore lite synd att byta bort den faktiskt...

Det verkar som att man skulle ta sig en funderare eller en gixxer 1000 K6 istället... :yoparty :va

überfet superbike mot en touringhoj...? knappast ett byte jag skulle göra, tänk om - gör rätt!

K.L skrev:
Det verkar som att man skulle ta sig en funderare eller en gixxer 1000 K6 istället... :yoparty :va

Finns inget att fundera på bara å köp. Underbar hoj lycka till.

suzuki-sv1000s-05-bikepics-384096.jpg

ÄR lite coolare en SP-1 :yoparty

K.L skrev:

Jag skulle inte ens byta bort en sp1:a mot en k6:a... Min drömhoj är förutom duccarna en sp1/sp2 just tack vare utseendet. Har inte kört nån av dem men skulle gärna vilja göra det för att se om det är en sån jag bör ha istället för en ducce.

K.L skrev:

SP-1 :va
Effekt: 136 Hk/9500 rpm
Vridmoment: (90/6500)
Torrvikt: 200 Kg

SV1000S :tummenupp
Effekt: 120 Hk/9000 rpm
Vridmoment: 102 Nm/7200 rpm
Torrvikt: 186 Kg

Dee_cati skrev:
Jag skulle inte ens byta bort en sp1:a mot en k6:a... Min drömhoj är förutom duccarna en sp1/sp2 just tack vare utseendet. Har inte kört nån av dem men skulle gärna vilja göra det för att se om det är en sån jag bör ha istället för en ducce.

Om det är nått som är fel på med SP1/SP2 så är det ju utseendet, runt å tråkigt.

K.L skrev:

En gsx r är en mycket bra hoj men lite orättvist att "jämföra" med sv 1000 då det skiljer ganska mycket i pris och effekt på dem (06:orna är det som avses)

Och hur man än vrider och vänder på det så är gsx r ingen V-twin

Funderar du på sv:n så köp limited edition :banana så jävla snygg

Bifogat

• sv1000sz.jpg
    sv1000sz.jpg
    23.7 KB · Visningar: 262
Last edited:
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...