Byta mot en R1 på 5000 mil. Dumt?

Frankie019

Ny medlem
Gick med
21 Jan 2014
Ort
Örebro
Hoj
Yamaha R6 99
Då jag lagt ut min ombyggda monster på blocket, kom det alt byte mot bilar och diverse....
Men jag fastnade för en R1 från 2000 som har gått 5000mil ca. Naken och fighterstuk. Nya däck och bromsar, servad med oljor. Det sitter även någon box i den så den ska leverera 220hk ungefär!

Men hur driftsäker är den? Pallar inte att den ska pajja pga av vad som helst omgående...

Detta är min; http://www.blocket.se/orebro/Ducati_Monster_600_59061183.htm?ca=8&w=1

Vill ha era åsikter!

Tack!
 
Spontant, skulle inte byta.

Någon box? 220Hk?

Skulle behöva lite mer information på R1 innan visserligen, men låter lite oseriöst.
 
Last edited:
Jag har haft ett par gammel-R1:or på närmare 5000 mil, och inte haft några problem alls med dom. En drog normalt med olja, en knappt något alls. 220 hk tror jag dock inte ett ögonblick på, speciellt inte med bara en box. :)
 
Hur vet du att den bara har gått 5000 mil på 15 år ?
220hk, bara där skulle jag dra öronen åt mig. Säljaren ljuger nog om resten också ...
 
Han säger att det sitter original mätare på...

Chippade boxar, effektsystem och mappad. Det han sagt!

Och som sagt, vill ha er hjälp med detta. Och inte bli kallad idiot :)
 
Han säger att det sitter original mätare på...

Chippade boxar, effektsystem och mappad. Det han sagt!

Och som sagt, vill ha er hjälp med detta. Och inte bli kallad idiot :)

Ingen som kallat dig idiot.

Finns det något som helst bevis, som en bänkning med lite resultat i närheten av 220 hk? Annars vill jag gärna skryta om att min hoj minsann har 250 hk efter jag satte på en klisterlapp. Du borde köpa den.

Tror alla här vet hur det är att bli kär i en hoj men inte ska man tro på vad som helst för det.
 
Vad han säger i det här skedet skulle jag ta med en skopa salt.

Men har du möjlighet att titta/provköra hojen är det en klar fördel.

Vad som brukar vara typiska slitagesaker på en R1a har jag ingen aning om, finns säkert fler här på forumet som är duktigare på det än jag. Men kolla typ packboxarna, lyssna efter kamkedjerassel mm.
 
Om det inte känns rätt, så är det antagligen inte rätt...:va
 
Den är på 150 hk orginal och kan kanske fås upp till 170 hk med det du säger, vilket iofs räcker väldigt långt.
Men som andra sa så luktar det lite surt. hade den varit orginal så hade värdet varit betydligt högre.
 
Effektsiffran kan ju vara helt åt skogen även om det är en vettig hoj i övrigt. 5000 mil på 15 år är fullt rimligt i min bok. Slå till säger jag. :tummenupp
 
Jag kommer få provköra när vi ses, om 2 helger..

Men som sagt, har tänkt en del på detta. Och vet inte riktigt vad man ska gå efter när man väl är där!
Effekten låter väldigt hög. Varför den är naken. Milen, om den är hårt körd etc..
 
Enligt Bike har tom sykes WSBK kawasaki för i år 230hk, så att en 15år gammal yamaha får 220hk med nån box låter ju helt troligt :rolleyes:
 
Vad vill du ha för din monster?
En fajtad R1 från 00 är inte värd så hiskeligt mycket, och att den har 220 häst är som sagt rena fantasier, om nu boxen inte är en turbo.
 
Vad vill du ha för din monster?
En fajtad R1 från 00 är inte värd så hiskeligt mycket, och att den har 220 häst är som sagt rena fantasier, om nu boxen inte är en turbo.

Är du intresserad av den? :) är ju lite intresserad av en plastraket men är öppen också liksom!
Dra ett PM om du vill! (:

- - - Updated - - -





Sant! Har kollat på alla du länkat... Men den blåa för 27 verkar väl ändå vettig?!
 
Du verkar osäker själv å där har du ditt svar. spara pengar å köp nåt som känns helt rätt istället
 
Chippade boxar, effektsystem och mappad.
Det sitter väl förgasare på en R1 från 2000....
Insprutet kom ju först 2002.
Så har han chippat och mappat förgasarna....Nä, det har han inte gjort. :crash

Sitter väl det vanliga, dvs. Dynojet och ljudligare ljuddämpare på den. Bästa vore väl helsystem men det skulle jag inte tippa allt för hårt på. Då borde den ge, i bästa fall, ca. 140-150 hästar.
 
Det är hur lätt som helst att få 70 extra hästar med en box, dock måste det vara rätt box.
Xbox One, med klockad gpu, cpu och klockade minnen, förslagsvis så ska man ge rätt volt till nämnda komponenter. Xbox one fungerar lite som en power commander på en äldre R1, skillnaden är att du kan bestämma effekten efter humör och väder.
 
Jag hade tagit din fina monster framför en en rutten gammal r1 alla dar i veckan.
Sälj hojen och köp det du vill ha istället.
 
Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back
Top