Byta luft i däcken?

Själv har man ju vakumkonverterat sina däck allt för lägre ofjädradvikt..lite knepigt att få till men nu går hojen som aldrig för :tungan

Kawasaki/Nils skrev:
Finns det inga hjul med en "in" respektive "ut" ventil? Då slappman ju detta eviga rullande och den svåra ovissheten.... :rolleyes:

För att vara rak och tydlig.

Rulla funkar inte,bänken gäller.

Eller som vi i GBG forumet brukar säga
-Bänka är rock´n roll ,rulla är disco.

Långa farbron skrev:
För att vara rak och tydlig.

Rulla funkar inte,bänken gäller.

Eller som vi i GBG forumet brukar säga
-Bänka är rock´n roll ,rulla är disco.

En ide´som kanske skulle fungera, om jag monterar en extra ventil på motsatta sidan kanske inte den gamla luften "orkar" ta sig runt och därför kan ny, fräsch luft ta sig in och känna sig välkommen..... :huvet :banana

Får väl oxå skriva lite om luft..Jag löser det bagatellartade problemet enkelt;Det första jag gör efter att ha handlat ny hoj, är att tömma ut all luft.Dels är det överskattat med luft, å dels så blir hojen myyycket mer stabil.Har en helt annan känsla med/för hojen då.Plus att man slipper det jobbiga bytet, å sedan att ha koll på rätt tryck.Men ett varningens finger dock, har ju kört hoj de sista 75 åren, så det är inget att rekommendera, för er slynglar... :7peta

:hihi

Last edited:
Ja brukar köra med "rökluft" i däcken.. de ryker mer när du slirar :fakta :rolleyes:

Antingen kan du själv blåsa in rökluft från ciggaretter, brukar räcka med ca 2 paket till bakdäcket! Beror givetvis på däckstorleken!

Eller så tillverka en slang som går från ljuddämparen till luftventilen, å så de de bara å gasa på! :D

Brukar räcka oftas med 5 min maxvarvande till bakdäcket! :tummenupp
:tungan

Luft är fruktansvärt omodernt.Hör m din lokala betongstation efter fiberarmerad betong.Alltid jämnt tryck oavsett temperatur.Fördelen e att man får ruskigt bra grepp när fiberna sticker ut genom däcket speciellt när m kör isracing.En annan fördel är att man får stans lägsta tyngdpunkt.Punkafritt.En nackdel är om man kör på en grävling el likn kan man få sprickor i betongen men de brukar fixa sig m lagningsbruk. :lol

Ni ligger efter grabbar. Lämnade precis in mina fälgar för ventilportning och plastning. På detta sättet erhåller man virveleffekten när man fyller på luft och syremolekylerna behålls i gasform med vänsterspinn. Detta minskar gyrokrafterna i höga hastigheter och man kan räkna med ca 30 hästar extra. I shit you not!

För 2000kr/fälg så portar jag dina ventiler. Bättre än turbo!

/a

aLcATRAZ skrev:
2091856 Ni ligger efter grabbar. Lämnade precis in mina fälgar för ventilportning och plastning. På detta sättet erhåller man virveleffekten när man fyller på luft och syremolekylerna behålls i gasform med vänsterspinn. Detta minskar gyrokrafterna i höga hastigheter och man kan räkna med ca 30 hästar extra. I shit you not!

För 2000kr/fälg så portar jag dina ventiler. Bättre än turbo!

/a

Vad kostar frakten? :va

Thundercat skrev:
566184 Jag har hört att man skall byta ut luften i däcken i början på säsongen så man inte kör omkring med gammal luft i däcken. Byter ni luft?

:va

Det går bra med helium i framdäcket med så lyffter den lite lättare :hihi

Besiktning imorgon. Har nu fyllt på däcken med handpump då får man en
långsammare fyllnig av däcket. Luft från kompessor blir störd, tänk er
att ha luft i däcken som blivit utsatt för sådan misshandel :död

Har hört att det är skillnad på Stadsluft och Lantluft!
Ska man byta om man åker på en kurvig väg på landet eller på Sveavägen?
Har man stadsluft om hojen går på bakhjulet fram och tillbaka nedanför Odenplan?

Finns det miljövänligare tryckluft om man söker ett sådant alternatv?

Har det något att göra med obalans om man har övertrycket på undersidan av hjulet och tvärt om?

Är det lagligt att åka mer racingluft på gata?

"Hoppas på svar"

Kamikaze kid skrev:
2114939
Är det lagligt att åka mer racingluft på gata?

"Hoppas på svar"
Äbsolut jätteolagligt, att du alltid ska vara så rebellisk :mad:
Det står ju på burken... "Not for highway use" :fakta

PLUS att raceluften är tyngre än lantluft för ökat grepp...

*/ ?>
Nyheter
Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Sista dagarna för ”Early Bird”, Gotland Ring Bike Week!

Boka senast lördag 31/1 för...

Gotland Ring GPE Circuit i konkurs, verksamheten räddad!

Bolaget bakom den dagliga d...

Besöksstorm till MC-mässan på Elmia

Den svenska mc-mässan har v...

MC-mässan startar idag

Med start idag, den 23 janu...

Fullt drag på mc-mässan i Jönköping!

Bikes monter full till bred...

Nya Indian Chief Vintage

I kölvattnet av att ha spar...

MotoGP 2026: kalender och förare

MotoGP-kalendern och förarn...

Benavides till dramatisk Dakar-seger

Luciano Benavides, som gick...

Gotland Ring Bike Week 2026 – rabatt på färjan klar!

Alldeles nyss fick vi klart...

Back