Byta ljuddämparull.

På bilden sitter nitarna kvar? Men du kan säkert lämna in den till vilken motorcrossverkstad som helst så fixar de det åt dig.

Vad jag vet ska det bara vara att borra ur nitarna antingen fram eller bak och dra av den delen av ljuddämparen, sen byta ullen och montera igen.

Har ej ingen bild på hur den ser ut, tog den dära bilden från google så ni kunde se hur dämparn ser ut. Jag tog bort nitarna och tittade så att inget annat satt fast. Men ändå går den inte att få loss. Den rör sig ingenting hur man ej gör :P Men tack för svaret om verkstaden, blir nog att göra så :)

Vilja, våld och vaselin.

Sätt en trubbig mejsel eller träbit mot kanten och knacka lagom med gummiklubba så kommer locket sakta ut.

Har de gjort rätt så är änden tätad med typ silikon och det sitter rätt bra tills du applicerar lite våld.

Med endast handkraft kommer de inte loss - inte mina iaf.

Lycka till.

Det är ju sällan sånt där ramlar isär av sig själv bara för att nitarna är borta. Det är grovt, trubbigt våld som gäller! Köp en gummiklubba och banka loss den med. Men, banka korsvis, annars får du den på tvärn, och då sitter den snäppet bättre än den gjorde med nitarna...

Banka på änden från sida till sida med gummihammare (eller vanlig hammare med träbit/gummibit mellan)
Eller som sagt tidigare: bryt med trubbig mejsel.
Ska nog gå bra ska du se :såjaponken

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back