Byta IB mot MC Folket?

Vilken tidning med licensen?

• Antal röstningar
    0

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Tjenare alla roadracingdiggare med licens :D

Alla här har ju sin egna åsikt om IB som kostar 400kr/säsong på licensen och jag tycker ungefär följande...
Det står inte speciellt mycket matroligt i den tidningen egentligen
MC Folket/SMC har fler bättre artiklar om Svensk Roadracing än vad IB nånsin haft.

Borde inte "vi" förare ha nåt att säga till om så att man kanske kunde få en trevligare/professionellare tidning, mer intresse för roadracing/sporthojar etc än vad IB har.

En fråga slängd ut i luften bara...

SMC/MC Folket kostar 350kr/år och då får man skapligt många rabatter också, IB kostar 400kr/år och är inte ens värd att torka sig i röven med. (min högst personliga åsikt, hade jag kört cross eller bil av nåt slag hade garanterat åsikten varit annorlunda...)

eller är det bara jag som inte gillar IB?

//en som är skapligt trött på dåligt dasspapper från IB...

Det här har ju varit uppe ett antal gånger innan och jag tror inte det finns nån som kör roadracing som vill ha IB knuten till licensen.

Varför ha förbundstidning överhuvudtaget ? Satsa mer på bättre hemsidor.
Sen kan dom ju alltid skicka ut nått info blad några gånger om året istället.

Har inte fått IB överhuvudtaget på två år trots påpekande!! Så för min del kan det vara vilken tidning som helst om den ändå inte skickas ut...

Tycker inte att MC-folket heller är någon vidare tidning.

Vore bättre som redan skrivits att satsa pengarna på hemsidan.

Hemsida verkar de som svarat hittils tycka vore bättre iallafall.

400kr/licens/år genererar en hel del pengar, garanterat nån BRA webfirma som kan tänka sig göra nåt av det...
det finns garanterat människor som är medlemmar och arbetar som webmakare som kan spåna på hur det ska kunna gå till.

I slutändan måste "vi", de med licens göra förslaget till SVEMO att vi måste ha en förändring av hur roadracingsektionen hanterar utannonseringar av tävlingar, resultat etc etc.

//håkan

Jag har läst MC-folket i 15 år och tycker den har blivit mycket bättre men kan knappt komma ihåg att de haft något alls om roadracing i den. Om man tycker att IB är för bred så är det väl inget mot MC-folket. Dessutom kommer den bara typ åtta gånger per år vilket gör allt inaktuellt när det gäller sport, IB känns ju fräsch och uppdaterad att läsa.

Reportagen i IB är väl som i alla andra allmänna tidningar, är det något man kan själv så är nivån rätt låg och en hel del fel smyger sig in. Störde mig rätt rejält när IB helt missade att SM i Linköping var två separata tävlingar, var helt uppenbart att de inte bara endast var där på söndagen men också missat att det var race på lördagen också.

Men alla försök till mer specialinriktade tidningar misslyckas ju p g a att för få bär kostnaden i Sverige. Internationellt finns det bra rr-tidningar men då skriver de inte så mycket om svensk rr av naturliga skäl.

Ett tips är ju att vi själva kommer med ideér och tips som IB kanske kan göra verklighet utav.

Annars tycker jag också att internet är en bra kanal.
www.roadracing.se och www.svemo.se kan komma att bli ännu bättre och det jobbas på det (där tips o ideér också mottages tacksamt :tummenupp )

Mc-folket är bra, men det är ingen RR-tidning.

Skulle varit intressant om tex BIKE hade varit tidningen som damp ner, hade i kombination med utökat redaktionellt material om svensk roadracing, resultat osv kunnat hjälpa till att få ut sporten till publiken. Två flugor i en smäll, som iofs bygger tidningsutgivaren är beredd att lägga utrymme och tid på något som kanske inte lockar fler köpare.. Men man kan ju alltid hoppas:)
Crallan

Jag har lagt fram behovet av fler artiklar om svensk roadracing i Motorrad iaf. De kommer ha återkommande artiklar om roadracing.

IB kommer till nästa år oxå arbetas om helt. Tidningen kommer inte se ut som den gör idag. Och jag vet inte om den kommer bli bättre eller sämre, har dock en känsla av att den återkommande journalistiken för roadracingen inte kommer finnas kvar i samma mängd.

Skulle varit intressant om tex BIKE hade varit tidningen som damp ner, hade i kombination med utökat redaktionellt material om svensk roadracing, resultat osv kunnat hjälpa till att få ut sporten till publiken. Två flugor i en smäll, som iofs bygger tidningsutgivaren är beredd att lägga utrymme och tid på något som kanske inte lockar fler köpare.. Men man kan ju alltid hoppas:)
Crallan

Precis så funkar det inom seglingen. All information från förbundet och de olika klasserna finns i den kommersiella tidningen Segling. Hur det ser ut ekonomiskt vet jag inte men det känns som en vettig lösning.

Men, finns det någon möjlighet att välja bort tidning helt, och få billigare licens?

Nej, jag har inte följt tidigare diskussioner i denna fråga. Och nej, jag tycker verkligen inte att IB är speciellt bra.

Är det någon som har nån bra motivering på varför eller "är det bara så"?
Om jag inte minns fel måste förbundet ha en tidning pga att tävlinga mm ska annonseras. Om det stämmer så känns det som att man inte riktigt har hängt med i utvecklingen de senaster 10 åren. En sajt skulle bli så mycket billigare och dessutom åtkomlig för alla.

Jag har kompisar som fått slippa IB och fått 400:- billigare licens innan. Men då skulle man ha en anledning som dom godtog. Tex att någon annan i ens familj också hade licens och att man hade lätt tillgängligt att kunna läsa den då.

Jag har kompisar som fått slippa IB och fått 400:- billigare licens innan. Men då skulle man ha en anledning som dom godtog. Tex att någon annan i ens familj också hade licens och att man hade lätt tillgängligt att kunna läsa den då.

Stämmer! Vi har två licenser men en IB-tidning vilket gör att min sambos licens blir billigare.

Så pojkar, hitta en brud som kör roadracing ;-)

Så pojkar, hitta en brud som kör roadracing ;-)

Så istället för två så får man en, jippi. Det borde gå att välja bort helt och hållet. Vill man ha den kan man väl köpa den på macken eller affären istället.

Att vara tvingad till en så pass undermålig tidning känns kass.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...