Byta från sportis till motard kommer jag tröttna?

Jag köpte en KTM 690, jättekul tills vi skulle åka en sträcka på 3 mil. På hemvägen struntade jag i att göra avstickaren kompisarna gjorde, jag höll fullgas hem och la ut skrotet på blocket. Så arg var det länge sen jag var. Den är fullständigt värdelös på större vägar. Nu har jag köpt en KTM 950 och den känns helt ok det lilla jag hunnit köra den. Rolig för korta svängar men inte riktigt lika värdelös om man verkligen ska ta sig nånstans.

Vafan... Det var minsann inge homovirke i ditt arsule. :arsele
Har själv haft flera 40-mila etapper, en 50-milatur och en tripp på 70 mil med min 690. Dagsturer allihop. Lite mör i skinkerna börjar man bli vid 25 mil, men då är det ju ändå dags å tanka.
Visst finns det bekvämare hojar att åka långt på, men sååååå värdelös är inte 690:in.
Å andra sidan vet man ju inte hur framtiden blir.
Det kanske slutar med okontrollerad bajs och sprucken prostata om man fortsätter långstyra med homotarden.

Inget ont om varken homos eller motarder btw.

Jag gick ifrån en 954 till en Superduke ifrån 2007.
Jag älskar min superduke mer och mer för varje tur jag tar på den, nu har jag åkt ca 400mil på cykeln inom loppet av 5 veckor.
Men ett chassi som ger mer förtroende skulle jag inte rekomendera duken till dig, den är mer ostabil och mer känslig för dålig väg "mina erfarenheter".

Dock så är hastigheten lägre, jag har sänkt hastigheten men istället så drar jag mig ifrån större vägar med högre hastighet.
Förut när jag körde kåpcykel så tog jag gärna en motorvägstur till antingen Umeå 10mil eller Sundsvall 15mil.
Det är inte aktuellt idag, jag kör endast kurviga vägar med lägre hastigheter.

Det är don efter person helt enkelt!
Jag tror jag kommer uppgradera och fortsätta köra nakenhojj, kanske en Speed Triple? :P

Som du skriver har du "kommit upp i åren" mentalt sätt... om du sedan är 45 eller 65 har jag ingen aning om. Hur som helst är min enkla bedömning att du kommit förbi motardstadiet. När man fegar ur på sporthoj har förnuftet kommit ifatt och den människa du blivit kommer inte ha kul på en motard heller. Tuffa verkligheten.

Tror på stor äventyrshoj typ ktm 1190, bmw 1200 adv osv. eller en sporttourer såsom fz1, vfr och liknande.

Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back