Byta från min cruiser till busa?

Vindterapi

Medlem
Gick med
4 Jul 2020
Hoj
Suzuki GSX1300R Hayabusa
Fått ett erbjudande att byta min night rod special 08 till en väldigt fräsch 06 hayabusa + pengar. Någon här som gått från HD/cruiser till en sport tourer?
Synpunkter?

Tänk dig väldigt noga för. Finns en anledning till ditt tidigare val av hojtyp och om du kört den stilen under en längre tid... ?

Inte jag. Men du vet vad som gäller :hihi

Fått ett erbjudande att byta min night rod special 08 till en väldigt fräsch 06 hayabusa + pengar. Någon här som gått från HD/cruiser till en sport tourer?
Synpunkter?
Jag som är lite ängslig av mig skulle inte köpa en Hayabusa som är 14-15 år gammal om den inte är riktigt billig.

Last edited:
Hayabusa har en väldigt sportig körställning för att vara en sport"tourer". Men kan man leva med det så är det en underbar hoj.
Jag har nu hållt mig till Suka i runt 45 bast. Något jag inte kan leva med på Hayabusan är bakdelen och kan någon tycka att det ser okey ut? Den på länken säger allt i mitt tycke ? Flera i min grupp kör dom och jag kan inte låta bli att tänka på Heffaklumpen när jag ser deras körställning. That's me ?

Huvaligen

Last edited:
Hayabusa har en väldigt sportig körställning för att vara en sport"tourer". Men kan man leva med det så är det en underbar hoj.
Jag kör som mest 20 mil om dagen uppdelat på två vändor. Tycker det är så tråkigt att jag inte kan provköra hojen bara. Känner mig lite ’uttråkad’ av min night rod körmässigt även om den ser häftig ut.

Jag kör nakemodellen av Busan, B King. Det jag kan säga dig är att du inte ska förvänta dig en lätt och lättkörd sporthoj. Busan och Kingen är mer i mitt tycke milslukare, även om väghållningen är bra, och bättre än vad den är för min min Bandit. Det är dock en underbar kraft i cykeln. Man kan ligga i 150kmh och vrida resten av rullen, och känna att man glider bakåt i sadeln om man säger så. :):):)

Byt din HD mot pengar rakt av i stället. Och fundera sen på vad du vill ha. Bytesaffär=nån annan har bestämt hoj åt dig...

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!