Byta eller behålla banhojjen?

Behåll eller byt mot en nyare GSXR.
Tror inte du blir mycket snabbare bara för att du byter hoj, mer körtid på bana samt nått att åka på vintern med ger resultat.

har inte trott att jag blir snabbare bara för jag byter hoj. men jag har svårt att behålla saker för länge.... och tycker de e kul att prova nya grejer?

vill inte göra något större misstag bara.

bara för å göra en egen jämförelse.... tycker k1an är lite tungstyrd...
Du kan ju testa att höja den bak eller sänka gaffelbenen lite. Då svänger den kvickare.

Men visst, det är lite griskammande över det hela. De nyare litermaskinerna har roligare chassin.

Du kan ju testa att höja den bak eller sänka gaffelbenen lite. Då svänger den kvickare.

Men visst, det är lite griskammande över det hela. De nyare litermaskinerna har roligare chassin.

jo jag har fått rekomendationer om en 5 mm brika över dämparn bak så skall den bli mö roligare.

jaja vi får se vad som händer i vinter ´här.

får väl bestämma om man skall åka gatrupper eller ta licens å börja träna mer på allvar..... är ju bra skillnad i utbud på licenshojjar å gatreggadebanhojjar.

bara för å göra en egen jämförelse.... tycker k1an är lite tungstyrd... jämfört med min k6a så k6an rena mopeden.. hur lättsvängd som helst. har dock bara kört k6an på gatan. däremot är k1an rena pansarvagnen i kurvorna, inte ett gungande uan har man väl laggt spåret så följer den de spåret. k6an är gungig redan på gatan, dock är den inte justerad något i dämparna än....

QUOTE]
men vänta backa bandet! har du en k6a? varför åker du inte med den då? kasta på öhlinsfjädrar anpassad till din vikt.. eller har jag missat nåt..
-peter

bara för å göra en egen jämförelse.... tycker k1an är lite tungstyrd... jämfört med min k6a så k6an rena mopeden.. hur lättsvängd som helst. har dock bara kört k6an på gatan. däremot är k1an rena pansarvagnen i kurvorna, inte ett gungande uan har man väl laggt spåret så följer den de spåret. k6an är gungig redan på gatan, dock är den inte justerad något i dämparna än....

QUOTE]
men vänta backa bandet! har du en k6a? varför åker du inte med den då? kasta på öhlinsfjädrar anpassad till din vikt.. eller har jag missat nåt..
-peter

ja har en k6a ja men min ekonomi vill inte skrota den på en bandag. därför försöker jag hålla mig till max 60 000 och ha som extra hoj till bandagar. så slipper jag skrota över 90k på banan och jag slipper åka sliten vurpad hoj på gatan eller stå utan hoj fina soliga dagar när man vill åka gata med polarna.

nu verkar iaf hojen jag pratat om i tråden blivit såld så nu e jag på jakt efter nåt nytt reggat till bana.

har kikat lite på en standard r1 04a som är bra pris på men den är standard som sagt.

va vinns de annars för roliga hojjar å kika på?

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...