Byta bromsvätska

Martex

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
BMW F 650 GS -01
Sökte, men fann ingen vettig tråd. Kan vara min sökteknik som suger...

Hittade ett inlägg från -07 som gav bra tips på vägen.
Men så ringde jag Mekonomen och frågade om de hade bromsvätska till motorcyklar. Då frågade han vilken typ av bromsvätska det är... :confused:
"Eh... jag återkommer."
Jag kör en Suzuki SV 650 S -03. Någon som vet vad det ska vara för bromsvätska i en sån?
Annars, så vitt jag förstått det, handlar det framförallt om att aldrig låta det komma luft i systemet, dvs alltid fylla på med ny vätska i burken när man låter den gamla rinna ut. Något mer jag ska tänka på?

DOT4 bromsvätska är det till Suzuki 2001-2008. Den kan du till och med köpa på närmsta OK-mack.
Börja med att tömma/suga ur det som finns i bromsvätskebehållaren och fyll på ny ren bromsvätska utan att röra bromspedal/handtag. Sedan är det som att lufta vilket fordon som helst. På luftningsventilen sätt en genomskinlig plastslang som går ner i en burk. Sätt press på pedal/handtag, öppna luftnippeln låt handtag/pedal sjunka till botten, Stäng luftnippel och släpp handtag/pedal. Repetera till ny fräsch bromsvätska syns i plastslangen. Glöm inte att fylla ny vätska under tiden när nivån i behållaren sjunker.

*/ ?>
Back