Byta bromsvätska

Martex

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2005
Hoj
BMW F 650 GS -01
Sökte, men fann ingen vettig tråd. Kan vara min sökteknik som suger...

Hittade ett inlägg från -07 som gav bra tips på vägen.
Men så ringde jag Mekonomen och frågade om de hade bromsvätska till motorcyklar. Då frågade han vilken typ av bromsvätska det är... :confused:
"Eh... jag återkommer."
Jag kör en Suzuki SV 650 S -03. Någon som vet vad det ska vara för bromsvätska i en sån?
Annars, så vitt jag förstått det, handlar det framförallt om att aldrig låta det komma luft i systemet, dvs alltid fylla på med ny vätska i burken när man låter den gamla rinna ut. Något mer jag ska tänka på?

DOT4 bromsvätska är det till Suzuki 2001-2008. Den kan du till och med köpa på närmsta OK-mack.
Börja med att tömma/suga ur det som finns i bromsvätskebehållaren och fyll på ny ren bromsvätska utan att röra bromspedal/handtag. Sedan är det som att lufta vilket fordon som helst. På luftningsventilen sätt en genomskinlig plastslang som går ner i en burk. Sätt press på pedal/handtag, öppna luftnippeln låt handtag/pedal sjunka till botten, Stäng luftnippel och släpp handtag/pedal. Repetera till ny fräsch bromsvätska syns i plastslangen. Glöm inte att fylla ny vätska under tiden när nivån i behållaren sjunker.

*/ ?>
Nyheter
Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Nya idéer för tvåtaktsmotorn

Kawasaki har lämnat in en p...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare

Custom Motor Show ställer ä...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Den 3-5 juli slår vi upp po...

Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!

Boka din plats på Gotland R...

Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Back