Brukar köra med en sådan här:
View attachment 363076
Bara att ansluta till en nippel och sedan, samtidigt som man håller koll på nivån i behållaren, suger ut vätskan ur systemet. Köpt på S-Racing.
/Pierre
Sjukt bra, letat sånt från nån shop som inte är USA länge nu (frakten blir 3/4 av priset).
Men.. Är det inte bättre att trycka vätskan bakvägen om man nu har en sån? Annars ser jag knappt fördelen.
Jag skaffade mig bromsljus på bakbromsen igår för besiktningen bråkade om det (bytte banjobult till en med kontakt). Och tömde då systemet av gegg-skäl så jag har det lite färskt nu. Men ska man ta det den "naturliga" vägen är det ju inte problem med öppna-bromsa-stäng-släpp proceduren. Att jag ville ha en sån spruta var för att kunna ha "snurr" på vätskan (byta lite (men inte allt) efter varje träning eller så) och då trycka i fräsch vätska underifrån så att den vätska som blir mest värmeutsatt alltid är fräsch.
Missar ni nåt viktigt och smart här, eller tänker jag fel och missar nåt viktigt?