Byta avgassystem

micke501

40 års kris? Från winge till gixxer.
Gick med
7 Sep 2008
Ort
Tierp
Hoj
Suzuki gsx-r 1100w
Jag vet inte om någon tråd finns om detta men jag funderar på att byta mitt 4-1 system på min gixxer 1100 till orginalpiporna. (frun tycker det låter illa). Min fråga till er därute blir helt enkelt om det bara är att skiffta rakt av eller måste jag göra något mera? :confused:
 
Bara att byta, går kanske lite fett sen, men det är ingen större fara.

Värre om den går snålt.
 
Bara att byta, går kanske lite fett sen, men det är ingen större fara.

Värre om den går snålt.

Det är inte bättre att den går fett, det ställer till jävulskap det också. Sot, som tids nog ger sämre kylning, som leder till spikning, bränsleutspädning av motoroljan.....

Men det är ju enkelt att kolla vad orginalbestyckningen är och byte det som behövs.

Eller Db insats i "brölröret".

Mats
 
Se bara till att du köper nya tätningsringar och sen kanske du måste pilla lite på fuggarna om dom har ställts för att passa systemet!
 
Det är inte bättre att den går fett, det ställer till jävulskap det också. Sot, som tids nog ger sämre kylning, som leder till spikning, bränsleutspädning av motoroljan.....

Men det är ju enkelt att kolla vad orginalbestyckningen är och byte det som behövs.

Eller Db insats i "brölröret".

Mats
Den går säkert för fett även om han sätter i originalmunstycken pga slitage i emulsionsrören.

Men visst, du har rätt att det kan börja spika om den sotar igen.
 
Hon fick vara hemma.
Jag kör på med det som sitter på. Men som jag misstänkte så var det inte bara att skifta. Fick höra av förra ägaren att det sitter andra kammar i den och munstycken därefter så han rekommenderade inte att byta tillbaka annat än om besiktningen strular och då bara kort tid. ska tydligen vara närmare 190 kusar i den vilket förklarar varför det går så inni h-e när man gasar.:yoparty
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top