Byggtråden 2 stegfram 1 stegbak

Och det 1000 inlägget blev ett steg bakåt:mad:

Vevstakarna är klara att hämta i gbg, det sker på måndag. Idag får min slipgubbe sparken, han har inte tänkt att jobba uppsägningstiden eller svart vid sidan av. och om 3veckor flyttas hela slipavdelningen till nya företaget. Där kan slipningen omöjligen ske:huvet

Glad påsk påre !
Hälsa Sören och sparka Murphy i röven.:tummenupp

Murphy

Glad påsk på er! Nu kan du skruva ifred, HAN har flyttat till Roscoff i Frankrike.
Han är här och fixar lite med tidvattnet!:va

Bifogat

• Corksand.jpg
    Corksand.jpg
    44.8 KB · Visningar: 234
Glad påsk på er! Nu kan du skruva ifred, HAN har flyttat till Roscoff i Frankrike.
Han är här och fixar lite med tidvattnet!:va
[YOUTUBE-ID]eTzxZ0lg7L8[/YOUTUBE-ID]

Ja jävlar, där ser man vad som kan ske om rubbar ekosystemet genom bara en så enkel grej som att äta upp alla grodorna...

O Glad påsk på're!

Last edited:
Nu har jag hämtat hem stakarna från härdningen.
Det verkar också lösa sig med efterbearbetningen.
Planslipning check.
Det blir hårdfräsning av hålen + honing i sunnen maskin. Tyvärr kommer det att få smaka lite bajs eftersom den fräsmaskin jag klarar att spaka inte fräser tillräckligt runda hål.
Det blir vändpunkter när axlarna vänder håll.

Jag gillar inte att blanda in fler folk/potentiella felkällor så här sent i projektet. Det sista jag vill vara med om nu är att nån kommer o säger "Öööh Elffors, det hände en grej med dina......":huvet

Bifogat

• DSC01882.jpg
    DSC01882.jpg
    233.9 KB · Visningar: 204
Nu har jag hämtat hem stakarna från härdningen.
Det verkar också lösa sig med efterbearbetningen.
Planslipning check.
Det blir hårdfräsning av hålen + honing i sunnen maskin. Tyvärr kommer det att få smaka lite bajs eftersom den fräsmaskin jag klarar att spaka inte fräser tillräckligt runda hål.
Det blir vändpunkter när axlarna vänder håll.

Jag gillar inte att blanda in fler folk/potentiella felkällor så här sent i projektet. Det sista jag vill vara med om nu är att nån kommer o säger "Öööh Elffors, det hände en grej med dina......":huvet

Blir det en "månghörning" så att säga?

Precis, eller rättare sagt att skärtrycket släpper vid x-axeln's vändpunkter pga vändglapp. väldigt lite iofs men viktigt vid just sådana här tillfällen.

Det närmar sig uppstart men jag saknar bla tank, filterlock och tändningsnyckel! För de gav jag bort till en skum typ i slokmustache....

Men jag saknar ju liite mer krafs, så det är väl in e hela världen.

Precis, eller rättare sagt att skärtrycket släpper vid x-axeln's vändpunkter pga vändglapp. väldigt lite iofs men viktigt vid just sådana här tillfällen.

Det närmar sig uppstart men jag saknar bla tank, filterlock och tändningsnyckel! För de gav jag bort till en skum typ i slokmustache....

Men jag saknar ju liite mer krafs, så det är väl in e hela världen.

Rackarns!

Du bor ju en bit bort, annars vet jag en pålitlig firma som säkerligen hade ordnat det där.
Jag förstår dock att man ogärna vill blanda in annat folk i sitt projekt. Ju fler kockar..

Hoppas det ordnar sig!

Idag tänkte jag börja göra iordning vattenbuffeln inför försäljning.
Steg 1 vara att byta däck.
Utrustad med biltemas fin fina främre depåstöd/mc sylta vinglades åbäcket upp och hjulet kunde lossas.
Däckbytet förflöt under sedvanliga jävelskaper men när jag kom till att skruva fast hjulkaxeln så välte hele skiten över verktygslådan. :huvet
Hello, ett gäng nya repor!!
Typical, just typical.......

Idag tänkte jag börja göra iordning vattenbuffeln inför försäljning.
Steg 1 vara att byta däck.
Utrustad med biltemas fin fina främre depåstöd/mc sylta vinglades åbäcket upp och hjulet kunde lossas.
Däckbytet förflöt under sedvanliga jävelskaper men när jag kom till att skruva fast hjulkaxeln så välte hele skiten över verktygslådan. :huvet
Hello, ett gäng nya repor!!
Typical, just typical.......

HEHE , Därför man har instalerat taklyft

Bifogat

• Bild0082.jpg
    Bild0082.jpg
    235.1 KB · Visningar: 245
Ja, det verkar vara da shit!

Jag har en travers som ligger o skräpar men jag får väl dra tummen ur o installera den..

Du inser väl att detta betyder att du måste åka turboblade till Mantorp i år... :packarnerbogserlina

Åhh, fifaen... -Du menar alltså att den måste funka i år?
-Allt för höga krav:D

I väntan på delar så ägnades dagen åt vevstakarna.

En sjukt ineffektiv dag när hela företaget dyker upp en gubbe i taget och ska prata skit o dricka kaffe.
Dessutom så lämnas inget åt slumpen utan det klockas o mäts in i absurdum. I den här tackten är jag klar om ca 40timmar:gnissla

Idag togs premiärturen!!:banana

...................på vattenbuffeln:huvet Men den gick fint iaf. Jag blev påmind av Wachen's tråd om att tysta yoshimura pipa, att min egna yoshipipa hade 107db i besiktningen förra året. Så jag svarvade min egna db-killer. Nu låter den mindre som "hell on wheels" och mer som "gud vilken söt liten motorcykel"

DSC01886.JPG

DSC01889.JPG
DSC01891.jpg

För övrigt rör det på sig rätt bra.
Målsättningen är att åka turbo den söndagen vid 1 maj när storfrämmat från östersund dyker opp på sugbusa o raket i arslet. Guess who?...
Är det fler turbopiloter som vill gasa så är ni välkommna. jag bjur på käk, grov lögn o bärs.

Gixxerkepsen kastades åt helvete så det blir orginalstänka med lite innovativ stagning, eftersom den är gjord för att sitta på ikke usd gaffel
DSC01885.jpg
Danny trejo har min tändningsnyckel o soppatank så det blir showdown in little torslanda i lördagsgryningen. Det blir till att sätta hårt mot hårt
[YOUTUBE-ID]DCzvME2x6RY&feature=related[/YOUTUBE-ID]

vs me
[YOUTUBE-ID]1KWKdTjQJZ8&feature=related[/YOUTUBE-ID]

Överlever jag hoppas jag på uppstart i helgen.
Vevstaksprojektet smyger sakta framåt idag lämnade jag över dem till planslip killen samt beställde dia20x500mm jm7 bronsbussnings material endast 500 spänn:gnissla

Last edited:
Det låter bra det, nog för att du lär smiska mig duktigt ändå med buffeln på dina krokelikrokvägar där man möter timmerbilar på fel sida över backkrön tvära som taknockar...:gnissla

Man tycker ju att de kan ha små oranga vimplar på dem så de syns iaf!!!:D

Last edited:
lackeringen

hola gringo

om vi inte får 2000 pesos kommer vi att skära bort ett fireblade märke från sidokåpan.

muahhha danny

hola gringo

om vi inte får 2000 pesos kommer vi att skära bort ett fireblade märke från sidokåpan.

muahhha danny

You wanna play rough!!? -Okey. -Say hello to my little friend!:kulspruta

Last edited:
Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...