Byggtråden 2 stegfram 1 stegbak

Bara bra erfarenheter ifrån bikebandit:tummenupp:tummenupp
Mcx 400 är det 19t?

Japp, det fick jag. -Släng pluttagget, tjöp mcx 400 snurra!

Mycket bra ide, men först vill jag ha 250hk med lillplutten innan man laddar vidare mot 300.

Beställde öd kolvar o ringar från bikebandit idag. Otäck grej det där med att lägga ut visakort nummer på nätet. :gnissla

Förhoppningsvis ska inte hojen stinka som en ctc 171b med bentone oljebrännare under säsongen 2010. Dessutom är det ju dumt att ha ett stall för 40 missanpassade hästar i vevhuset.

Har ni bra erfarenheter av bikebandit?
 
Det var inte piporna som gjorde skillnaden. min hårda mellanregisterkick är borta:tummenner Den som var så skoj. Nå väl, Jag får väl leta efter den i vinter.

Har ni problem med höga temperaturer under tanken?
Min tank blir ca 30-40grader, ramen blir så varm att man inte kan hålla handen på den likaså förgasarbryggan. Ånglås är ett problem när hojen får stå 10min till 1timme när den är riktigt varm.

Jodå, samma problem.

Strömbrytare start på fläkten som man trycker igång omedalbart nålen ramlar in på vacuum sidan, rensat bort lite onödiga gummitätningar mellan topp och ram, Ramair intag som blåser in över toppen. Är bättre nu men ramen blir så varm att man inte kan ta på den.

bara bra erfarenheter ifrån bikebandit:tummenupp:tummenupp
mcx 400 är det 19t?

KKK..
 
Last edited:
Jodå, samma problem.

Strömbrytare start på fläkten som man trycker igång omedalbart nålen ramlar in på vacuum sidan, rensat bort lite onödiga gummitätningar mellan topp och ram, Ramair intag som blåser in över toppen. Är bättre nu men ramen blir så varm att man inte kan ta på den.



KKK..

:DKänner igen det där. Scoopet över toppen har ersatts av ett laddrör.

Man är ju inte direkt nån japansk ingenjör i vit rock:D
 
Japp, det fick jag. -Släng pluttagget, tjöp mcx 400 snurra!

Mycket bra ide, men först vill jag ha 250hk med lillplutten innan man laddar vidare mot 300.

Beställde öd kolvar o ringar från bikebandit idag. Otäck grej det där med att lägga ut visakort nummer på nätet. :gnissla

Förhoppningsvis ska inte hojen stinka som en ctc 171b med bentone oljebrännare under säsongen 2010. Dessutom är det ju dumt att ha ett stall för 40 missanpassade hästar i vevhuset.

Har ni bra erfarenheter av bikebandit?





Tack för senast


Ingen bra ide de där me å försöka dricka ikapp dom andra efter en hel dags bilkörning

Men vist hadde vi trevligt

Eländig förmidag dagen efter bara:gnissla Måste vara luften på västkusten

Händer varje gång man är där nere:confused:



Stooora aggregat gillar vi hehe:yoparty
 
Tack för senast


Ingen bra ide de där me å försöka dricka ikapp dom andra efter en hel dags bilkörning

Men vist hadde vi trevligt

Eländig förmidag dagen efter bara:gnissla Måste vara luften på västkusten

Händer varje gång man är där nere:confused:



Stooora aggregat gillar vi hehe:yoparty

TRevligt!
Konsten är supa ikapp inte förbi:D
Du blev nog bara lite matförgiftad av frukosten!






...Fast du åt ju ingen frukost:va


Får se om jag lyckas få med Peterpain den gamla sillstryparen, till Hufudstaden
Det är ju alltid trevligt med resesällskap o delad soppanota:tummenupp
 
...Fast du åt ju ingen frukost:va


Får se om jag lyckas få med Peterpain den gamla sillstryparen, till Hufudstaden
Det är ju alltid trevligt med resesällskap o delad soppanota:tummenupp

Ta med mannen med fiskodör och kom, Laphroaig finns i mängder !:tummenupp
 
Sommarens sista tur togs förmodligen idag:gråta

Daxs att plocka ner o uppdatera:

saker som måste göras
1. Borra för överdimensionskolvar
2. byta til usd gaffel o fräsa krona till den
3. köpa ny plast den gamla ser för jävlig ut
4. sfro besikta

saker som borde göras
1. byta turbo k24
2. byta till separat wastegate
3. undercutta lådan
4. sätta dit dynatändningen

På kkk k24 o 16t ser ut som det är samma anslutningsflänsar är det det?
 
hufudstaden

hej
kom just hem från japan lång resa men helt klart värt ett besök,stannade i i thailand 10 dag oxå så nu e man lite matt hehehe:tummenupp

hänger gärna med på en resa till hufudstaden

ha det
 
Välkommen hem!

jag tänkte vi skulle åka till hufudstaden o mäta snoppar i Anderssons bänk.
Jag ska "bara" lite först....
 
Välkommen hem!

jag tänkte vi skulle åka till hufudstaden o mäta snoppar i Anderssons bänk.
Jag ska "bara" lite först....

Tramphoj brukar finnas till hands vi Anderssons tillställningar, tror att rekordet ligger på 1,5 hk.
 
Tomten kom tidigt i år.. Han kom med kolvar o ringar. Så det var bara att sätta igång med mitt favorit helgnöje -Rivahoj:tummenupp

idag.jpg
Här är lite bilder på helgens övningar. Efter de sedvanliga nära på fatala misstagen så blev det riktigt bra, bara honingen kvar.
idag2.jpgidag3.jpgidag4.jpg
 
Det är fan fusk att ha alla dina maskiner !:mad:
 
Bra fart på grejerna i denna tråden:tummenupp

Hur kommer det sig att du borrar för överdim. kolvar?
Dåligt komp, drar olja, eller vill du bara ha lite extra cc?:D
 
Här händer det grejjer! Coolt med över-cc.:hihi Hur löser du honingen?
 
Bra fart på grejerna i denna tråden:tummenupp

Hur kommer det sig att du borrar för överdim. kolvar?
Dåligt komp, drar olja, eller vill du bara ha lite extra cc?:D

Det var märken i 2ans o 3ans lopp samt att alla loppen var orunda på 3-4hundradelar. Det kändes inte som om det var nån mening med att ladda över kilot för man tryckte bara ner det göttiga i vevhuset. Åkte man bakom hojen luktade det bränd olja.

Här händer det grejjer! Coolt med över-cc.:hihi Hur löser du honingen?


Jodå! nu fiser man inte runt på futtiga 893cc mer utan man har väl klivit upp till manliga 905,6cc. :D
Honingen Skulle jag gjort idag men efter lite överläggning med jobbarkompisen så visade det sig att deras raceteam hade en honingsmaskin, så det få bli en sväng dit i veckan.

..Nåväl, man får väl slå ihjäl dötiden tills dess med att vässa insugsdelare o slipa bort ventilstyrningsklackar:rolleyes:
 
Det var märken i 2ans o 3ans lopp samt att alla loppen var orunda på 3-4hundradelar. Det kändes inte som om det var nån mening med att ladda över kilot för man tryckte bara ner det göttiga i vevhuset. Åkte man bakom hojen luktade det bränd olja.




Jodå! nu fiser man inte runt på futtiga 893cc mer utan man har väl klivit upp till manliga 905,6cc. :D
Honingen Skulle jag gjort idag men efter lite överläggning med jobbarkompisen så visade det sig att deras raceteam hade en honingsmaskin, så det få bli en sväng dit i veckan.

..Nåväl, man får väl slå ihjäl dötiden tills dess med att vässa insugsdelare o slipa bort ventilstyrningsklackar:rolleyes:



Ett riktigt honingsverktyg då hoppas jag

Inte Biltemastyle alltså
 
MEN JÄÄÄÄDRANS VILKET BOOORD!!!
Är det din fräs lr jobbets???? såg ju bara för bra ut :tummenupp
Haha, och jag som precis köpte mig ett litet tiltbart rundmatningsbord på 200 i diameter:gnissla:gnissla jaja, det är skillnad på skit och pannkaka:D
 
Skönt och se att man inte är ensam med full mekanisk verkstad :D CNC-styrd gammal Värnamo eller vad är det för nåt? Har aldrig sett den typen av bord innan. Har haft planer på att borra upp yaman i vinter oxå. Tråkigt bara att man "bara" kan gå från 1003 -> 1070cc.
 
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Back
Top