roban_2002
Kocken
- Gick med
- 2 Jul 2005
- Ort
- lindesberg
- Hoj
- kawasaki ZXR750 -89, suzuki TL1000S -97 samt en paj suzuki rg125f -92
vad händer? går det framåt eller har du fastnat??
//Robin
//Robin
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
vad händer? går det framåt eller har du fastnat??
//Robin
Händer inte nåt alls just nu. Badrumsrenovering osv som tar tid, men jag skall vara på banan snart igen hoppas jag =)
// Tom
Händer inte nåt alls just nu. Badrumsrenovering osv som tar tid, men jag skall vara på banan snart igen hoppas jag =)
// Tom
ok, låter som att turbo är roligare!?
skönt att höra att du är igång snart igen!
//Robin
Klart turbo är roligt... samtidigt är det najs att ha varmvatten samt dusch som vi inte har i dagsläget =)
// Tom
Äh, det kan Arga snickaren ta hand om.
Ser fram emot förljande diskussion i tv:
Arga snickaren: Vad fan tänker ni på eftersom ni lever utan varmvatten och dusch, är ni inte kloka...
Tom_Blge: Men jag bygger ju turbohoj..
Arga snickaren: Turbohoj, wow, då förstår jag. Ursäkta att jag skällde på dig nyss borde ha förstått att det gällde ett turbohojbygge. Det lugnt vi fixar badrummet så kan du hålla på med hojen så länge...
Lånar tråden lite.. Hur kmr det sig att man inte kan använda sig av orginal luftburk som plenum? Plasten lär ju palla 1 bars tryck och den lär ju vara tät då det sitter o-ringar överallt och den är bra utformad?
HAHA eller hur , Trycket är per kvadrat centimeter
Räkna lite på exponerad area gånger trycket
Ungefär som att försöka fylla en cykelslang utan däck
Det är till och med problem att gjuta kolfiberburkar som står pall
Till detta får man lägga en del baksmällar och nysningar som är ofrånkommligt
vid överladdning , Dessa kan ligga på flera bars tryck
Hej
Har meckat vidare lite men har lite fungeringar, någon som har tips på vart jag kan ta oljan till turbon?
Jag tryckte ihop gaffeln max och har då ca 2-3mm frigång mellan skärm och kylare, det borde bli bra hoppas jag. Turbinaxeln är ca 5 cm ovanför oljenivå i motorn så då bör jag klara mig från returpump, eller ?
Mvh
Tom
Tryck skulle man nog med fördel kunna ta med ett t-rör på oljeledningen till toppen på vänster sida av motorn framtill.
Retut med ett t-rör på den grova returen på höger sida under kåpan vid vevaxel där bländarskivan sitter.
Bara en kvalificerad gissning utifrån oljans flöde i motorn enl. min reparationsmanual.
Mvh Andreas.
Tror jag har ic från båda dom bilar du nämde. De ligger dock i en kompis lada men jag kan mäta när jag är där nästa gång.
/Peter
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |