Byggtråd: "Jörgens Sportster"

Som Pucken skrev, bilen är bara att hämta på tisdag. Bara slå en signal. Den står i ett garage på Reimersholmsgatan 29!

Herr Larzons bil kommer finnas på Reimersholme från sju på Tisdagmorgon till ditt förfogande hela dagen !
Grejt!
Filma det du kan själv Jörgen, eller anlita någon annan kamerapilot.

I absolut värsta fall, ställ upp en kamera stationärt och filma spektaklet.

Den här gången hoppas jag att allt lirar som det ska, så att du får börja på det tidsödande finliret sen.

Ja jag ska filma det som ryms på SD-kortet i min pocketkamera jag använder till byggtråden. Har även lite såna snuttar från bänkningarna i våras, så det kan nog gå att göra ngt av det om man klipper ihop det. Ingen vidare mikrofon, men tycker att ljudet är rätt ok ändå.

Ja nu hoppas jag med att ringarna kommer sätta sig, vore grymt skönt. Nu har ju de nyhonade loppen och nya ringarna bara gått några minuter innan vi kommer att belasta motorn, så nu borde risken för glazing vara minimal. dvs nu hopas jag att honingsytan fortfarande är tillräckligt rå för att kunna sätta ringarna mha gastrycket.

Som Pucken skrev, bilen är bara att hämta på tisdag. Bara slå en signal. Den står i ett garage på Reimersholmsgatan 29!
Stort tack! Jag ringer när det närmar sig! lämna gärna plats i tanken så kan jag fylla upp den med 20 liter extra.

JA det vore grymt skönt om ringarna satte sig under denna hårdare inkörning i bänken och att vi sedan kan grovmappa dessa kammar på främst wot. Isf kan jag under mellandagarna använda tiden till att skifta till Redshift 615-kammarna, så att jag kan boka tid för bänkning och wot-mappning av dessa under januari. Så att jag sedan kan utvärdera vilken av mina tre kamuppsättningar jag gillar bäst. Sedan montera dessa i motorn och finmappa i bänken så att hojen är klar för sommaren. Blir mycket bänkkostnad, men lika bra att köra på så jag inte tappar fart.

Ja, du måste ju få köra hojen nån gång. Skruva är ju roligt men man vill gärna ha det där kvittot på att man byggt något som både fungerar och man kan vara stolt över. Väntar spänt på resultatet och hoppas på det bästa! :tummenupp

Vad gäller mycket kostnader i bänk så: några slantar hit eller dit är väl ingenting i detta skede? Du kommer att ha en maskin som kommer att prestera på absolut toppnivå oavsett vilken av kammarna du bestämmer dig för. Jag skulle vara jäkligt nöjd med att ha en så välbyggd motor. :)

Last edited:
Imorgon är det väl dax.

Bänkar frossa?

Ja det ska bli kul att se om ringarna sätter sig den här gången, det vore en befrielse. Men förstås även kul att se vad kammarna ger.

Imorgon är det väl dax.

Bänkar frossa?

Bänkande är ju kul, men allt bök ikring suger, lastande osv. Flummade på att lasta ikväll, men då hinner ju motorn bli djupfryst under natten. Lite dumt med 20W-50 i oljetanken.

Last edited:
Finns ju finmerca och kamera har jag med, lins från huvet vore ju kool vid bänkning :tummenupp

Last edited:
Kaffeburkar med rödsprit funkar lite dåligt om man skall förflytta fordonet, men blir kul att se vad vågen slutar på:tummenupp

Finns ju finmerca och kamera har jag med, lins från huvet vore ju kool vid bänkning :tummenupp
Vid lunch kan jag åka dit och skuffa in den, finns skyffel i den med uknow, sen helgens isåka :)

Ahh! Stortysk låter ju himlastormande. Jag ringer.

Enkelt!
Byt till en ljum / (varm) olja innan uppstart! :tummenupp

Håller tummen :Bugar

Last edited:
Visa kurvorna nu jörgen:D

Ja, hur har det gått nu då?:hej

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion