Byggtråd: extrem Kawasaki ZX10R

Fy f..förstöra en bra hoj till något helt odugligt..:D Nåja ditt val:tummenuppSkall bli intressent att följa ditt bygge trots allt:)

Och varför skulle dom inte ersätta dig för det? Däcket var väl nytt?

nja. dom krängde sönder bakdäcket för mig på gummiverkstan. kostade ju bara 2800kr. :( har inte råd och köpa nåt nytt däck just nu. bilen gick sönder med så måste ju lägga pengar på den istället.

står dom inte för de?

det var lite krångel med och få ut det sista på däcket. så dom fortsatte och pumpa. sen small stålbandet av i däcket. . dom stog inte för det för att det var en bilfälg jag hade. :(

det var lite krångel med och få ut det sista på däcket. så dom fortsatte och pumpa. sen small stålbandet av i däcket. . dom stog inte för det för att det var en bilfälg jag hade. :(

då får dom säga de innan då folk har lyckats förr.
dom borde känt att nä nu är de nära.
jaja 2800 spänn till då och ett försök till :gnissla

då var akrapovic helsystemet sålt. passade ändå inte så bra till det stuket jag vill ha på hojen. men nu finns det cash på mc kontot så jag kan börja bygga igen. bara beställa ett nytt 18" 300 däck då. :tummenupp blir till och beställa en ny tig svets med. :D sen är det bara och börja bygga enkel sving. :yoparty

då var akrapovic helsystemet sålt. passade ändå inte så bra till det stuket jag vill ha på hojen. men nu finns det cash på mc kontot så jag kan börja bygga igen. bara beställa ett nytt 18" 300 däck då. :tummenupp blir till och beställa en ny tig svets med. :D sen är det bara och börja bygga enkel sving. :yoparty

hur ska du göra nu för o kränga på det då?

Låter väldigt oproffsigt, man pumpar inte inte bara i mer luft om det inte poppar ut lätt.
Då får man lossa och smörja mera eller prova att massera ut det för hand.

Ja ja.

Låter väldigt oproffsigt, man pumpar inte inte bara i mer luft om det inte poppar ut lätt.
Då får man lossa och smörja mera eller prova att massera ut det för hand.

Ja ja.

jo. dom gjorde det flera gånger. till slut gick ju däcket sönder. på en bilfälg är det högre krängningskant på fälgen som däcket måste gå över. på en mc-fälg behövs dom inte. så jag ska slipa ner dom lite och kanten där fälgbanan börjar. så det blir mjukare radie där. lite svårt och förklara men det är utanpå fälgen där däcket ska vara.

jo. dom gjorde det flera gånger. till slut gick ju däcket sönder. på en bilfälg är det högre krängningskant på fälgen som däcket måste gå över. på en mc-fälg behövs dom inte. så jag ska slipa ner dom lite och kanten där fälgbanan börjar. så det blir mjukare radie där. lite svårt och förklara men det är utanpå fälgen där däcket ska vara.

Hade du rätt storlek på däck och fälg :va

Hade du rätt storlek på däck och fälg :va

japp. 18" x 10,5" fälg. 300/35/18 däck. har en 12" bred fälg på min andra hoj som har 330 däck. men det är ju inte lika lätt och kränga på ett 300 däck som ett vanligt 190 däck . mitt i fälgen har så liten diameter så det blir ju en ganska hög kant när däcket ska krypa på till kanten. det är där den fastnar. men jag har slipat bort där så den blir en mindre radie så nu borde det gå.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti