Fina tips. Jag byggde mitt själv och är kontorsråtta så det kommer säkert gliringar men OM du ska gjuta själv så se för farao till att vara med på noterna när det är dags att slipa så det blir så slätt som möjligt. Det är trist när lyftanordningar står och vaggar.
Min arbetsbänk är ca 4 meter och har totalt 20 grisnosar, 4 st 4-vägs och två 2-vägsuttag fördelat på två faser 16A med den ena fasen över en strömbrytare med lampa för sådant som ska vara AV när jag inte är där (t.ex lödkolvar, kaffebryggare). Jag har även cat5-nät så jag kan köra garagedatorn med mp3

r vid meck. Jag har 12cm isolering i väggarna och 17cm i taket och det värms upp med 2x1000W, funkar bra.
Mitt är 5,8x8 meter visserligen men jag satte porten en meter från hörnet så jag fick ungefär två meter till vänster om porten där jag har arbetsbänk och kan mecka även om jag råkar ta in en bil vilket nästan aldrig händer. Kör jag in bilen snett och rätar upp kan jag ha alla dörrarna öppna och ändå gå runt, jag blir vansinnig om jag skiftar hjul och röven tar i väggen.
Jag körde med flis under plattan, lätt att ösa och kratta.
Se även till att inte spika rören för inkommande vatten i formen. Det fryser så lätt på vintern då... har jag hört. *host*. Idag hade jag lagt frigolit mellan rör och vägg.
Jag är i princip väldigt nöjd med mitt. Ska man komma med åsikter tror jag ditt kommer bli på tok för smalt, slänger du upp lite hyllor eller börjar ställa gräsklipparen vid kanten kommer du knappt kunna öppna en bildörr där inne.
Å andra sidan gissar jag att något begränsar dig så det är inte mycket att orda om.
Jag var inte riktigt med hur du menar med din dörr men jag saknar ibland en vanlig dörr man kan rulla in hojar med mera på vintern så ,an slipper öppna garageporten, värmen försvinner fortare än en avlöning.
Och så trefas som någon sa, jag kör en byggfläkt när jag gör stormeck, funkar också kanon men kräver ilte kräm.
Lycka verkligen till, håll tråden vid liv!